Skip to main content

Graag wil ik de e-simcard gaan gebruiken op de galaxy note 20 ultra. Alle stappen volg ik in mijn kpn maar nadat ik de kpn code heb ingevoerd,  krijg ik steeds de melding oeps downloaden is niet gelukt. Wat kan ik nog doen?

Goedemiddag, waarom zie ik mijn eigen telefoonnummer niet bij mijn simcard staan?

*admin: samengevoegd met eigen topic


Hallo @Azire! Is het inmiddels gelukt om de e-sim te activeren? 
Mocht het niet lukken, dan kun je je in dit topic melden. We houden dit dagelijks in de gaten en denken graag met je mee. 


Nee het lukt me niet om e-sim  te downloaden, daarbij staat bij simkaart in instellingen nr onbekend


Kun je de fysieke simkaart nog wel gebruiken? Anders zit er niets anders op om eerst een nieuwe, fysieke, simkaart aan te vragen:astonished: @Azire 

 

 


Ik heb een nieuwe simkaart ontvangen, maar toch lukt het niet

 


Het je dit topic bekeken? Meer mensen hebben moeite met het activeren van de simkaart. 

Hoe activeer ik e-sim?

Dit doe je via de nieuwe MijnKPN app op het toestel waar je de e-sim op wilt activeren. Als je een e-sim geschikt toestel hebt, dan is deze nieuwe versie van de MijnKPN beschikbaar voor je via je app store. Als je hem nog niet geïnstalleerd hebt, doe dit eerst.

Zorg dat het toestel verbonden is met een wifi-netwerk. Dit hoeft niet per sé KPN te zijn, en kan ook in het buitenland. Open de app en selecteer je mobiele abonnement. Ga vervolgens naar Beheer Simkaart > Simkaart vervangen > E-sim.

Je krijgt een sms ter bevestiging met daarin een verificatiecode. Vul deze code in de App in en klik op Bevestigen. Volg de resterende stappen. Daarna is de e-sim geïnstalleerd en actief. Je kunt direct met de e-sim bellen, sms’en en internetten.

 

Kun je uitleggen waar je precies vastloopt? Ontvang je bijvoorbeeld geen verificatiecode of blijft de oude simkaart werken? 


Ik krijg wel een SMS van kpn die voer ik in daarna krijg ik de melding het downloaden is mislukt


Ik denk dat se oude simkaart blijft werken


Ik zie ook mijn nummer niet staan bij simkaart in instellingen


??


@Azire Als downloaden mislukt, dan gaat daar iets niet goed. Ben je verbonden met een wifi-netwerk als je de simkaart probeert te activeren? 
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik ook even meekijken. Postcode, huisnummer en klantnummer is voldoende.


Ja met WiFi heb ik het geprobeerd 


Profiel aangemaakt 


Oké ik heb even verder gezocht, want ik weet ook niet waar het misgaat. Ik zie wel een e-sim klaar staan om geactiveerd te worden, dus er lijkt iets goed te gaan. 

Er zijn wat issues met e-sim en android 11. Probeer de onderstaande stappen eens te volgen. Ik ben benieuwd of dit helpt bij het activeren @Azire. Succes!

 

 

Issue bij activeren e-sim op toestellen met Android 11

Op dit moment kunnen bestaande klanten die gebruik maken van Android 11 problemen ondervinden bij het instellen van een e-sim profiel. Zolang er nog geen definitieve oplossing voor dit issue is, kunnen klanten via onderstaande workaround alsnog hun e-sim profiel instellen:

  • Ga op het toestel naar ‘Instellingen’
  • Kies ‘Verbindingen’ (1)
  • Kies ‘SIM-kaartbeheer’ (2)
  • Kies ‘Mobiel abonnement toevoegen’ (3)
  • Zodra het scherm ‘Mobiel abonnement toevoegen’ geopend (4) is: open de MijnKPN app in log in. (5)
  • Kies ‘Bekijk meer opties’ (6)
  • Kies ‘Simkaart’ (7)
  • Kies ‘Simkaart vervangen’ (8)
  • Kies ‘E-sim’ (9)
  • Kies ‘Activeren' (10)
  • Kies ‘Ik begrijp het’ (11)
  • Vul de verificatiecode in en kies ‘Bevestigen’ (12)
  • Kies ‘Download en installeer e-sim’ (13)
  • Bij het scherm ‘Even geduld…’, (14) schakel over naar het scherm ‘Mobiel abonnement toevoegen’ (15) en ga terug naar ‘SIM-kaartbeheer’ (16)
  • Schakel weer over naar de MijnKPN app (17)
  • Het e-sim profiel is ingesteld. Klik op ‘Sluiten’ om af te ronden. (18)

Alle stappen heb ik gedaan tot 2x aan toe, maar het lukt niet om de e simkaart te downloaden


Ook zie ik mijn eigen nummer niet staan instellingen simkaart, er staat nummer onbekend 


Ik ga het voor je navragen @Azire. Ik begrijp niet waarom het niet lukt. Je hoort van me zodra ik een reactie ontvangen heb.


Anderen schrijven dit op het Forum. Wellicht heb je er iets aan. 
 
Forum user met dezelfde foutmelding, schrijft: 
Het is uiteindelijk gelukt. Ik heb de telefoon helemaal opnieuw opgestart en daarna ben ik naar Sim beheer gegaan en toen E-sim geopend en toevoegen gedaan. Dan krijg je je camera om Q code te scannen. Toen weer terug naar KPN app en opnieuw proberen de Sim om te zetten. Toen ging hij wel downloaden en is het gelukt. Lijkt wel alsof je e-sim eerst even moet activeren op je telefoon. Succes. 

Forum user 2, schrijft: 
Bij mij mislukte ook het downloaden van de e-sim na de sms-verificatie. De telefoon vroeg mij of de app toegang mocht tot de eUICC-informatie, maar na het toestaan kreeg ik de “Oeps”-foutmelding. Uiteindelijk heb ik het opgelost door na het toestaan van de download naar de instellingen van de telefoon te gaan (Settings > Connections > Sim cards - de telefoon staat op Engels) en daar “Add e-SIM” te kiezen. Als je op de juiste manier heen en weer gaat tussen de telefooninstellingen en de app, dan komt de e-sim er wel do


Helaas niet gelukt met beide opties, maar heeft kpn geen QR code voor mij om het op te lossen?


Had ik misschien voor de iPhone 12 moeten kiezen bij de verlenging


@Azire Samsung zou dit op moeten lossen met een nieuwe release/update. Mocht er een nieuwe update voor je klaar staan. Voer deze dan uit. Als het goed is wordt hiermee dit euvel verholpen. Tot die tijd hebben wij geen andere oplossingen/tips voor je die je zou kunnen proberen. Even geduld dus nog even:nerd: