Skip to main content

Beste KPN,

IK ben in 2019 geƫmigreerd, en heb mijn Nederlandse mobiele nummer laten doorlopen op het adres bij mijn schoonmoeder omdat ik niet gelijk al mijn contacten kwijt wilde etc...gewoon handig om nog even aan te houden. Nu was het tijd om op te zeggen en werd me gezegd dat ik als ik emigratie bewijs inlever dat ik dan alleen de kosten van de telefoon nog hoef te voldoen etc...en niet de resterende maanden van het abonnement. Ik heb alles ingeleverd en nu kreeg ik antwoord dat mijn bewijs niet goed was en dat mijn aansluiting Nu gewoon is opgezegd aan het eind van mijn contract. Ik vraag me af waarom hey niet os goedgekeurd, gewoon een emigratiebewijs van de gemeente in Nederland van september 2019. Ik hoor nu niks op mijn mail, met mijn vraag waarom dat zo is. Ik moet nu dus nog een aantal maanden blijven betalen, terwijl ik gewoon rechten heb op beƫindiging van mij. abonnement.

Ā 

Ā 

Hoi @Victorine! Goed dat je even aan de bel trekt. Ik heb gelijk je gegevens erbij gepakt en zie direct een melding staan vanuit de opzegafdeling dat het bewijs dat je hebt opgestuurd out of date is. Je hebt een bewijs opgestuurd uit 2019. Deze is niet meer geldig (omdat het ingetrokken kan worden)
Het verzoek vanuit de opzegafdeling is om het volgende nog op te sturen:

Bewijs van uitschrijving" (recent) oude gemeente of arbeidscontract/verklaring studieinstelling in het buitenland

Als je dit nog zou willen doen dan kan de opzegafdeling verder met jouw melding. Ga je hier verder uit komen?


Ik ben geƫmigreerd in 2019, moet ik nou opnieuw een emigratiebewijs kopen? Ik woon niet meer in Nederland. Ik heb een emigratiebewijs en heb die emigratie niet teruggetrokken, dat kunt u nagaan bij de gemeente Voerendaal. Dit is niet integer, en klinkt meer naar nog even een aantal maanden geld vangen van die onnozele klant. Ik woon in Frankrijk sinds september 2019, ik kan niet nog eens later gaan emigreren ???

De keuze is dus nu voor mij; of nog even jullie wat geld betalen of naar Nederland rijden tijdens de lockdown in Frankrijk en een up to date formuliertje kopen bij de gemeente Voerendaal.

Vriendelijke groet,

Victorine,Ā  de klant waarmee KPN een hele fijne ,lange, zorgeloze en stabiele relatie mee heeft gehad.Ā Ā 


Wat je dan het beste kunt doen is een e-mail sturen naar opzeggen@kpn.com, zij verzochten om dit stukje bewijs nog.


Dat heb ik al ingeleverd, en dat is dus niet goedgekeurd, kun jij niks doen?


Dat soort informatie mogen wij niet zomaar opvragen bij gemeentes en wij hebben echt up-to-date informatie nodig. Wellicht dat je in Frankrijk nog een uittreksel van de gemeente aldaar kunt krijgen en kunt opsturen?


Nee, in Frankrijk werk het niet zo.Ā 

Bovendien heb ik een emigratuebewijs ingeleverd bij jullie, en dien je me gewoon te geloven. Waarom zou ik hierover liegen. Je hebt mijn Franse adres. Miij werd als tip door een van jullie medewerkers gegeven als je Nederlandse nummer nog even wil aanhouden mort je een nl adres gebruiken, dat heb ik gedaan, die van mijn schoonmoeder.. ā€¦

Vraag maar eens of je iets kan doen,. Wat vind je hier zelf van, het is toch echt nog even een paar maanden geld weggooien. Ik heb een frans abonnement. Genomen omdat ik niet dacht dat KPN zo lastig op te zeggen is. Raar en onterecht.Ā 


Ik snap heel goed dat het een lastige situatie is, ik werk helaas niet bij de opzeggen afdeling. Mijn advies zal toch blijven om een e-mail te wagen naar opzeggen@kpn.comĀ en daar verdere uitleg te geven over de situatie.