Skip to main content

Hoi!

 

Vorige week was ik op vakantie in Turkije. Bij aankomst kreeg ik om 18:17 het standaard smsje van KPN dat ik me in een supervoordeelland bevond, en dat de buitenbundel kosten erg hoog waren. Ik heb netjes om 18:29 een bundel aangevraagd, waarna ik om 18:30 een sms kreeg dat de aanvraag was ontvangen (en dat deze gebruikt kon worden nadat de aanvraag verwerkt is) en om 18:31 een andere sms dat de aanvraag was verwerkt. Top!

Hierna heb ik mijn roaming aangezet, maar toch kreeg ik een uur later bericht dat ik 80% van mijn limiet buiten de EU heb gebruikt; ik heb ruim €54.63 aan internetkosten gemaakt. Blijkbaar werkte de bundel dus niet, ook al kreeg ik een sms dat deze verwerkt was en gebruikt kon worden?

Beetje raar, en ik denk ook dat hier iets mis is gegaan! Ik hoor graag van jullie.

@JGinZZZZ Welkom op het forum. 

Wat balen om te lezen dat je kosten hebt gemaakt in het buitenland. 

Ik zag dat je je forumprofiel al ingevuld had. Ik heb het voor je gecontroleerd en ik zie dat het verbruik is geweest om 18:07 en 18:13, een totaal verbruik van ongeveer 26 Mb. 

Zou het wellicht kunnen dat je je telefoon direct na het landen hebt verbonden met het netwerk, en dat deze bijvoorbeeld e-mail of updates binnen heeft gehaald? 


Tja. Wat heb je tussen 18:17 en 18:31 gedaan? En de bundel via de app aangevraagd? 😉