Skip to main content

Factuur is veel hoger van wat ik maandelijks moet betalen. Hoe komt dat?

Hallo @Goud 

Mogelijk heb je buitenbundel kosten gemaakt, zoals bellen naar 09xx nummers of betaalde SMS nummers. Bekijk je factuur eens goed, op pagina 2 en verder worden alle kosten gespecificeerd.


Alles staat op 0, daarnaast heb ik

alles onbeperkt..


Is het soms de eerste factuur van een nieuw abonnement? Dan betaal je meestal eenmalig meer.
Allereerst de afgelopen/lopende maand en tevens de komende maand. Bij KPN betaal je nl. het abonnement altijd vooruit. Ook kunnen er kosten zijn zoals aansluitkosten.
Vanaf de tweede factuur zou deze de normale maandelijkse kosten moeten bevatten.

https://www.kpn.com/service/administratie/facturen/uitleg-factuur-kpn-mobiel.htm

Alles staat op 0, daarnaast heb ik alles onbeperkt..

Ook bij ‘alles onbeperkt’ zijn er buitenbundel kosten, zoals bij 09xx nummers en betaal sms.


Buiten onbeperkt bellen/sms vallen nrs als

4-cijferige sms diensten (stemmen bij tv programma bijvoorbeeld)

de 4-cijferige info- en doorschakeldiensten als 1888, e.d

Nummers die beginnen met 09 (het deel “dit nummer kost ….. ) valt buiten onbeperkt.

087 nummers

Bellen naar landnummers buiten de E.U. Noorwegen, Zwitserland en Andorra. Dat kunnen ook mobiele nrs. zijn uit bv Marokko die zich wel in NL bevinden.


Hi @Goud, heb je het inmiddels kunnen achterhalen?


Ik heb al 4.maanden abonnement, bel niet naar buitenland, ook niet naar 09 nummers. Heb alles onbeperkt, en moet veel meer betalen.


Maar waar zit het verschil dan? Bij de abonnementskosten, gebruikskosten of eenmalige kosten?

Leg eens twee facturen naast elkaar en vergelijk. Had je soms een welkomstkorting “drie maanden voor minder” o.i.d.?


Ik bel kpn en ga vragen wat de reden is. 

 


Ik bel kpn en ga vragen wat de reden is. 

 

Ok, dat kan ook. Bel 0800-0402 gratis nummer.

Alleen zou het niet nodig moeten zijn. Ik weet zeker dat het antwoord op de factuur staat.


En, inmiddels de oorzaak kunnen vinden?