Skip to main content

Beste KPN 

Hoe kan het zijn dat jullie zelf aangeven dat de inflatiecorrectie 2,1% is en mijn factuur met bijna 2,7% is gestegen?

Oude bedrag: 26,50

Nieuwe bedrag: 27,21

Hallo @BJD313 

KPN berekent de inflatiecorrectie over het originele (hogere) abonnementstarief. Eventuele kortingen die men ontvangt spelen hier geen rol in, die worden niet geindexeerd. Is dit mogelijk ook voor jou het geval? Je moet dan niet kijken naar het eindbedrag op de factuur, maar de abo prijs vóór de kortingen. Iets als onderstaand voorbeeld.

oud:     32,50 - 6,00 = 26,50

nieuw  33,21 - 6,00 = 27,21


@BJD313 Welkom op het forum. Ik zie dat je al een antwoord hebt ontvangen van @RBxx. Ik controleer graag nog even voor je of dit inderdaad klopt! 

Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en zou je het mij kunnen laten weten als dit gelukt is? Dan kan ik je gegevens er bij pakken! 


Hallo @BJD313 , @Rutger_  en @RBxx , ik kreeg van de week ook de mobiele factuur van mijn vrouw, indexatie toegepast, óók op de ‘korting zolang je abonnement loopt’.:relaxed:


Hallo @BJD313 , @Rutger_  en @RBxx , ik kreeg van de week ook de mobiele factuur van mijn vrouw, indexatie toegepast, óók op de ‘korting zolang je abonnement loopt’.:relaxed:

En dat was bij Telfort? 

Misschien eens rondkijken bij andere providers.. 

 


Hallo @BJD313 , dat was ooit TFT, sinds januari 2020 automatisch omgezet naar KPN.

 


Dus vanuit die overgang heb je de regeling dat de kortingen ook meegaan in de indexering?

 


@BJD313 Ik controleer graag voor je hoe dit bij jou is gelopen en of dit klopt. Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en zou je het mij kunnen laten weten als dit gelukt is? Dan kan ik je gegevens er bij pakken en uitzoeken hoe het zit. 


@BJD313 Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!


Rutgers, m'n profiel is grotendeels ingevuld. Volgend mij heb je zo genoeg gegevens. 


@BJD313 Ik heb het voor je gecontroleerd en de inflatiecorrectie wordt inderdaad berekend over de volledige abonnementsprijs dus zonder kortingen. 

Er is echter in beide gevallen 2,1% berekend. 

Voor jou is de berekening als volgt: 

2,1% van 41.50 abo is 0.8715 afgerond 87 cent het abonnement zou dan €42.37 worden.

Je ontvangt ook €7,50 korting zolang je abonnement loopt, op het moment dat je abonnement 2,1% duurder wordt door inflatie dan gaat deze korting ook 2,1% omhoog. 2,1% van €7,50 korting is 0.1575 afgerond 16 cent. De korting wordt dan dus €7,66

Je ontvangt ook 7,50 Hussel korting, dit is een vast bedrag en verandert dus niet. Effectief gaat je abonnementsprijs dus 71 cent omhoog. 


@JanD Ook voor jou geldt een verhoging van 2.1% alleen is de berekening iets anders. 

Bijvoorbeeld: 2,1% van een abonnement van 20 euro is 42 cent. Het abonnement wordt dan €20,42.

2,1% van €7,50 korting zolang je abonnement loopt is 0.1575 afgerond 16 cent korting zolang je abonnement loopt wordt dan 7,66

Het nieuwe bedrag is dan 20,42-7,66 = €12,76