Skip to main content

In juni heb ik in de KPN winkel een nieuwe mobiele telefoon gekocht. Nu krijg ik een factuur waarop een hoger bedrag wordt gerekend dan op de aankoopbon staat. Dat lijkt mij niet correct. Hoe kom ik in contact met KPN om dit recht te zetten?

Via deze weg kom je in contact met KPN @San22 :) Een eerste factuur wijkt vaak af. Dat kan verschillende redenen hebben. Bijvoorbeeld door eenmalige kosten of door een langere factuurperiode. Om er zeker van te zijn dat het allemaal klopt kijk ik het graag even na.
Zou jij jouw forumprofiel verder aan willen vullen met de gevraagde gegevens? Als je dat gedaan hebt mag je weer een berichtje sturen in dit topic. Dan ga ik voor je aan de slag.  


Het forumprofiel is niet aangevuld. Wat in de factuur afwijkend is is dat voor het toestel een bedrag van 240 euro wordt gerekend, terwijl op de aankoopbon 192 euro is vermeld. Desgewenst kan ik een foto van de aankoopbon sturen.

Dank voor het in behandeling nemen van mijn vraag.


Correctie: Forumprofiel is nu aangevuld.


Bedankt voor het aanvullen van de gegevens! Wanneer ik het contract er bij pak, dan zie ik inderdaad ook een toestelbedrag van in totaal € 240,- voor de Samsung Galaxy A41 Dual-SIM, Black. Opmerkelijk aangezien jij een aankoopbon hebt met daarop een ander bedrag. 

In ieder geval goed dat je de aankoopbon nog hebt. Je kunt het beste even teruggaan naar de winkel waar je het toestel hebt gekocht. En vergeet je aankoopbon niet mee te nemen. Dan kunnen mijn collega's het daar voor je bekijken en direct oplossen.  


Beste Niek,

Dat is een nogal omslachtige oplossing. Ik moet namelijk 45 minuten rijden om bij een KPN winkel te komen. Ik begrijp het ook niet zo goed. De factuur die volgt op de aankoop is onjuist. Volgens mij zou een correctie van de factuur voldoende moeten zijn. Die is niet in de winkel gemaakt. Als je mij een e-mailadres geeft kan ik je het factuurnummer en een kopie van de aankoopbon mailen. Dan zou het eenvoudig moeten zijn om de factuur met een bedrag van 48 euro te corrigeren. Ik hoor graag of dit mogelijk is, en als dat niet het geval is, waarom niet.

Vriendelijke groet


Ik snap dat dit misschien voor jou niet ideaal is, maar de reden waarom dit in de winkel nagekeken moet worden is omdat ikzelf in het systeem niets terug kan vinden over het bedrag op de aankoopbon die jij noemt. Ik zie enkel de € 240,-. Ik kan het verschil in prijs ook op geen enkele manier achterhalen (wat het mogelijk zou kunnen zijn). De winkel is de enige plek waar dit gecheckt kan worden. Op de site staat dit toestel daarnaast ook voor € 240,-, dus ik vermoed dat dit wel de juiste prijs is. 


Ik heb geen reactie meer van je ontvangen en ga ervan uit dat je vraag is beantwoord. Mocht ik toch niet iets voor je kunnen doen, dan hoor ik graag weer van je! 


Beste Niek, inderdaad is in de winkel de vraag opgelost. Ik had een oude aankoopbon verwisseld met de nieuwe. Vrij stom… hoewel ik het nog steeds een omslachtige gang van zaken vind (want met een simpele uitwisseling per mail was het ook duidelijk geworden) vond ik het wel heel fijn om te merken dat jullie in hetzelfde systeem werken, waardoor de medewerker in de winkel direct kon zien waarover de vraag ging. Dat daar wel een link was, kon ik uit de informatie in dit forum niet opmaken. Dank voor de afhandeling. Met vriendelijke groet!


Fijn dat er nu duidelijkheid is. Ik lees inderdaad terug in de notitie van mijn collega dat de bon was van een ander toestel uit 2018. Achteraf gezien had ik het inderdaad ook kunnen zien via een mailwisseling. Ik ging er alleen niet van uit dat je een compleet andere bon voor je had liggen, maar ik kan de verwarring wel begrijpen hoor. Ik zal de volgende keer in ieder geval toch eerst om de bon vragen per mail voordat ik een klant weer terug naar de winkel stuur (vooral wanneer de winkel ver weg is). Dat is een leermomentje voor mij. 
 
Wij werken inderdaad verder allemaal met hetzelfde algemene systeem en uiteraard had ik een notitie gemaakt in dit systeem voor de collega's in de winkel. Zo helpen we elkaar als collega's en is de klant vaak sneller geholpen :)   

Ik ga ervan uit dit ik op dit moment niets meer voor je hoef te doen. Mocht je toch nog vragen hebben, dan hoor ik heel graag weer van je. En anders wens ik je alvast een mooi weekend! 


Reageer