Skip to main content

Bij mijn toestel begint er een stukje screenprotector los te laten in de vouw boven aan. Hoe kan dit garantie probleem opgelost worden zonder dat ik hier zelf last van krijg? Opsturen en hem 3 dagen kwijt zijn en bijkomend heel de telefoon leegmaken voor alleen een screenprotector is niet anno 2022!!!

Hallo @ad patat 

 

Voor iets minder dan € 10 kan je al een andere screen protector kopen, zie b.v. hier: https://www.bol.com/nl/nl/p/samsung-galaxy-z-fold-3-screen-protector-tpu-voor-en-achterzijde/9300000063269780/

 

De vraag is sowieso of het garantie is, zat het er af fabriek al op?

Je zou het in een KPN winkel kunnen proberen, lijkt mij dat ze dit gelijk moeten kunnen vervangen, dat zou je van te voren moeten navragen.

Anders zou ik voor die € 10 niet moeilijk doen en het zelf aanschaffen o.a. om de door jouw genoemde redenen, je bent hem dagen kwijt en krijgt hem misschien gewist terug + loop je de kans dat hij onderweg ergens echt beschadigd raakt of verdwijnt.


Bedankt voor uw reactie,

Het is echter een speciale screenprotector. Aftermarket werkt helaas niet goed. Het is een hele dunne protector met speciale lijm zodat hij in de vouw blijft zitten. De aftermarket protectors zijn hier niet op berekend. De protector moet namelijk zo dun zijn omdat er anders te veel druk op het scherm komt als je hem dicht vouwt. En dan moet hij tevens nog met een speciale machine worden aangebracht. Deze machine hadden ze helaas niet bij Samsung in Utrecht.

 

Het is echter een bekend probleem bij Samsung en valt ook onder de garantie.


Ah, OK.

En zelfs dan laat hij dus nog los.

In het Samsung service center in Amsterdam kunnen ze het ook niet?


Durf ik niet te zeggen, direct contact met de winkels is niet mogelijk en als je het algemeen nr van Samsung belt zeggen ze dat ze het probleem in elke winkel kunnen oplossen wat dus niet zo is🤤


Ik heb even verder gezocht en Amsterdam blijkt het ook niet te kunnen, zie dit verhaal: https://eu.community.samsung.com/t5/galaxy-z-fold-galaxy-z-flip/gebarsten-screenprotector-galaxy-z-flip3-toestel-3-dagen-kwijt/m-p/4737047

In het antwoord staat dat Coolblue het nu wel zou moeten kunnen doen maar als je alles doorleest is het vrij onduidelijk of je dat ter plekke kan laten doen of de telefoon ook weer even kwijt bent.

Je zou er een telefoontje aan kunnen wagen naar Coolblue.