Skip to main content

Hallo,

Mijn man heeft net een abonnement afgesloten met nieuw toestel (Samsung Galaxy A51). Helaas kan met de nieuwe sim geen netwerk worden gevonden (ook na aan/uitzetten). Hoe kan dit opgelost worden?

Grtz, Linda

Hoi @Lbruis

Welkom op het KPN Forum! Niet fijn dat het je man nog niet lukt om gebruik te maken van zijn nieuwe toestel en simkaart. Is zijn abonnement al wel ingegaan? Wanneer hij bijvoorbeeld voor nummerbehoud heeft gekozen, zal zijn abonnement pas ingaan, op de datum waarop wij het 06-nummer overnemen van de oude/huidige provider. Tot die tijd kan hij gebruik blijven maken van de simkaart van de oude/huidige provider. 

Werkt een andere simkaart wel in het nieuwe toestel? Je kan dit eens uittesten, door jouw simkaart (of de simkaart van een andere aansluiting) in zijn toestel te testen. Ook kan je zijn simkaart eens in jouw toestel (of in een ander toestel) plaatsen. Zo kan je erachter komen of de oorzaak bij de simkaart of bij het toestel ligt. 

Mochten jullie verdere hulp nodig hebben, dan zie ik de uitkomsten van bovenstaande graag tegemoet. Ook raad ik je dan aan om je Forumprofiel aan te vullen met de gegevens van de betreffende aansluiting, zodat ik deze kan nakijken. Zou je daarbij het 06-nummer en de laatste 3 cijfers van de bij ons bekende IBAN bij “persoonlijke opmerkingen” willen vermelden? Ik ontvang daarna graag hier een seintje. 


Hoi Linda @Lbruis

Ik heb niet meer iets van je gehoord, waardoor ik ervan uitga dat het inmiddels gelukt is. Mochten er toch nog vragen of onduidelijkheden zijn, of als je verdere hulp wenst, kom dan gerust bij ons terug. 


Reageer