Skip to main content

ik ben zojuist door een medewerkster van KPN gebeld. Het ging hierbij om het verlengen van mijn abonnement. Ik was verrast door het belletje aangezien het normaal gesproken naar de shop ga om eventueel mijn abonnement te verlengen. Dit heb ik aan de medewerkster kenbaar gemaakt zij reageerde dat ze Van KPN was maar noemde daarbij ook Odido. Ik gaf aan dat ik dacht dat zij van KPN was waarop zij antwoordde dat zei ik ook, en hing vervolgens gelijk op. Een vreemde gang van zaken aangezien ik word gebeld en vind het normaal dat er op professionele en nette manier gesproken wordt. Volgens mij heet de medewerkster Isabel achternaam ben ik vergeten.

Hallo @SaidaBCS ,

Zo te lezen, ben jij gebeld door een callcenter wat is ingehuurd door KPN en mogelijk ook door andere aanbieders. 

Wil je contact met de echte klantenservice van KPN?

Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak via deze link: 

https://www.kpn.com/service/ugs?icid=contact:cd=community&campaignid=so:c=merk-community

Facebook en X zijn alternatieven. 

Hallo @SaidaBCS 

Nooit en te nimmer ingaan op wat een beller zegt. Wanneer jij wilt verlengen dan kun je dat best zelf via de aangewezen manier die er is. Soms klinkt iets te mooi om waar te zijn en meestal is dat dan ook zo. 

Gewoon de beller vergeten en door..... 😎

Hallo @SaidaBCS 

Nooit en te nimmer ingaan op wat een beller zegt. Wanneer jij wilt verlengen dan kun je dat best zelf via de aangewezen manier die er is. Soms klinkt iets te mooi om waar te zijn en meestal is dat dan ook zo. 

Dat zijn de ‘aanbiedingen’ in de ‘verlengshop’ vaak ook, dus niet elke aangewezen manier is altijd de beste.

Hallo @SaidaBCS 

Dat zijn de ‘aanbiedingen’ in de ‘verlengshop’ vaak ook, dus niet elke aangewezen manier is altijd de beste.

Wanneer het om ongevraagd bellen gaat wel beste @Berteman . Altijd op je hoede zijn voor dergelijke telefonische aanbieders. Een gezond wantrouwen is echt nodig. En verlengen kun je echt wel zelf. Dan heb je de controle veel beter in de hand. 😎

Maar goed @SaidaBCS begrijpt het ook wel denk ik maar zo. 

Hoi @SaidaBCS welkom op de KPN Community! 

Wat een nare toestand en dat is zeker niet de bedoeling. Zoals je het gesprek beschrijft en zeker ook de benoeming van Odido tijdens het gesprek doet mij vermoeden dat dit waarschijnlijk geen directe medewerker van KPN was. Als wij bellen dan is dat vaak van een specifiek nummer en die kan je hier bekijken. 

Mocht je in gesprek willen met KPN over jouw abonnement dan kan je ook altijd even contact zoeken met de klantenservice. Dat kan makkelijk op een tijdstip wanneer het jou uitkomt via een belafspraak.

Hallo @Remco van KPN dank voor jouw reactie en tip. Ik heb inmiddels contact gehad met een medewerker van KPN. Hij gaf aan dat dit een bekend probleem is. Ik heb via omgekeerd telefoonnummer zoeken gezocht en kwam tot de ontdekking dat Ziggo achter dit nummer zit. Wat ik niet oké vind is dat mijn telefoonnummer incl. status (verlengdatum) door andere providers opgepikt kunnen worden (dit is mogelijk volgens de KPN medewerker) en mij dus lastig vallen met een dergelijk telefoontje. Echter, ook dit heb ik uitgezocht en dit blijkt niet te kloppen: Andere providers hebben in principe geen toegang tot jouw abonnementsgegevens, zoals je telefoonnummer of verlengingsdatum, in een centrale database. Die informatie is beschermd door privacywetgeving en valt onder de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) in de EU.

Wat je zegt klopt helemaal @SaidaBCS. We zullen nooit zo maar jouw gegevens delen, zeker niet met een derde partij. Mocht je daar meer over willen lezen kijk dan even naar ons privacy-statement.

Bedankt voor het delen van jouw bevindingen en post gerust nog eens een topic als we iets voor je kunnen doen!

Hallo,

Ik ben vandaag door precies hetzelfde bedrijf gebeld, nummer : +31208934640

Zogenaamd had ik interesse getoond om mijn abbonement te verlengen, er werd ook Odido genoemd (had nog nooit van dit bedrijf gehoort)

En hoorde op de achtergrond een soort boilerroom praktijken, heel veel kabaal (callcenter achtig maar erger)

Ik gaf aan dat ik helemaal geen interesse had getoond in enige verlenging van welke service bij KPN en alles al naar wens was, 

Ik heb ze daarna gevraagd waar ze mijn gegevens vandaan hadden gehaald.

Waar ik geen antwoord op kreeg.

Ze bleef herhalen dat ik dan veel meer zou betalen als wanneer ik deze aanbieding zou aanschaffen.

Wees gewaarschuwd.

Reageer