Goedemorgen,
Het duurt nog wel even, maar volgend jaar gaan wij een trip naar New York maken. Ik ben mij aan het inlezen naar de mogelijkheden (en kosten) betreffende het gebruik van het internet in de USA. Mijn Samsung S21 FE geeft geen ondersteuning aan een E-sim, dus moet ik iets met een tweede SIM voor de USA of de buitenlandbundel van KPN.
Nu lees ik op het Alles Amerika forum dat het gebruik van de buitenlandbundel van KPN problemen zou kunnen veroorzaken met het gebruik van apps van Amerikaanse bedrijven en diensten.
Dit is de letterlijke tekst uit het topic op het alles Amerika forum:
“Ik heb nog een veel belangrijkere reden om /niet/ te kiezen voor zo'n bundel bij je nederlandse provider (in ieder geval bij KPN), en dat is dat je verkeer naar Nederland wordt getunneld en dus vanuit Nederland lijkt te komen. Amerikaanse diensten en websites met geoblocks (en dat zijn er helaas erg veel) werken dan dus niet.
Even een pizza bestellen bij Domino's: forget it. Gebruik maken van Eztag Express (Texas): forget it. De app van Wendy's gebruiken voor een frosty: forget it. Datzelfde geld voor de McDonalds app of website, Dairy queen, Parkmobile, Popeyes, Sonic, Subway, de websites en van vrijwel alle supermarkten, etc, etc, etc. Starbucks, Whole foods en de Sunpass app zijn een uitzondering, die doen het wel. Ook Uber geeft geen problemen.
Voor exact dezelfde prijs als die KPN databundel heb je een Airalo e-sim met dezelfde hoeveelheid data, zonder dit issue.”
Dus mijn vraag is: klopt het bovenstaande? Kan dit omzeilt worden met een VPN verbinding?
Hartelijk dank voor de reacties.