Skip to main content

Afgelopen zondag in België geweest. Daar geen 3/4g verbinding. Bij terugkomst in NL schakelde telefoon (Samsung A8) ook niet terug over op 3/4G. Toestel opnieuw opgestart in NL toen wel weer 4G. Hoe kan ik de instellingen aanpassen/wijzigen vanuit NL zodat ik de volgende keer in België wel 3/4G heb? Ik heb de handleiding op KPN site gevolgd voor mijn toestel maar krijg bij namen toegangspunten niet SIM1 te zien. Alleen KPN internet. Hierdoor kan ik niet verder met de KPN handleiding.

Hoi @PSK75! Ik heb het stappenplan ook even doorlopen. Wat staat er bij jou bovenin? Het is namelijk niet echt een stap die je moet zetten, maar meer dat je één van de twee simkaarten selecteert die in je toestel passen. Als er één simkaart in je toestel zit, dan kan het maar zo zijn dat die automatisch geselecteerd is. 

Het aanzetten van (Mobiele) Data Roaming is het belangrijkste wanneer je naar het buitenland gaat. Mocht dit al aanstaan, dan kan het zijn dat het bij ons geblokkeerd staat. Dit check ik graag voor je. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer, klantnummer en de laatste 3-cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer is voldoende. 

 


Hoi Lisa,

Profiel is aangevuld.


@PSK75 Geen blokkade in het netwerk te vinden bij ons. De simkaart zou moeten werken buiten NL. Aangezien je niet meer in België bent, is het lastig ontdekken waar het in de instellingen aan mankeert. 
Staat mobiele Data Roaming ‘AAN’ in de instellingen van het toestel?  

Ga naar: Instellingen > Verbindingen > Mobiele Netwerken > Roaming ‘AAN’ schuiven:wink: