Skip to main content

APN internet

roaming aan 

echter geen 4G of 3G in Italië. Staat dit uitgeschakeld    ?

 

Nou we zijn weer in Italië. Zelfde probleem als vorig jaar. Telefoon van de kids doet het weer niet met de kids Sim. Dus het zal ik toch echt een provider probleem zijn. Kids hebben inmiddels een iPhone 11 dus dat zou het probleem niet moeten zijn. De data ook niet want die hebben ze in overvloed. Enig idee?! Zou fijn zijn als het snel opgelost kan worden!!!! En deze keer echt!

groet, Florien


1 jaar later zitten we weer in Italië .. nu heeft mijn zoon een XR .. en weer geen data 3-4 G .. kan wel bellen .. voldoende data en instellingen conform mijn gsm .. kijk alstublieft nog even naar de Sim instellingen voor kids abonnement .. klopt iets niet aan provided zijde denk ik ..


Zie ook bijgaande link:

Er zijn echt problemen met Kidssim in het buitenland. Mogelijk een combi met iPhones. Maar mijn idee is dat de blokkade in NL toch een doorwerking heeft op de internet connectie in het buitenland. Ik heb inmiddels afscheid van Kidssim genomen


Vandaag uurtje met kpn aan de telefoon gezeten .. gaat t niet worden .. over 10 dagen contact met technische dienst 😀.. kids Sim abonnement  loopt nog en kan niet worden opgezegd/ overgezet ... 

klacht aangemaakt en maar eens kijken hoe ze met trouwe klant omgaan ..

 

dus bezint eer ge begint met kids Sim .. zeker als de kids wat ouder worden en dus internet gaan gebruiken in t buitenland ..

 

 

 

 


Oei. En ik was net van plan om mijn dochter een kids-sim te gaan geven.

Dat doen we dus maar even niet.


Zojuist gebeld door de 2e lijn technische support.. er blijken inderdaad toch beperkingen te zijn ingesteld bij kids Sim die internet in buitenland blokkeert, de eerste lijn support kan deze niet  zien, deze zijn nu aangepast en na een herstart is 4G alive !!

 


Extra info welke net toegevoegd aan een vergelijkbaar item:

 

Inmiddels overgestapt naar een andere provider en daar viel mij iets op en terugdekkend in de tijd schoot mij ook weer iets te binnen. In de periode dat ik Telfort had, kon ik het bel verkeer naar het Buitenland blokkeren, wat ik nu ook weer kan in de app. Toen ik dat geblokkeerd had, kon ik ook niet meer internetten in het buitenland. Ik heb daar toen over gebeld met Telfort en zij gaven toen aan dat dit inderdaad klopt en als je wilt internetten (4G, toen nog 3G) in het Buitenland, dan moet je niet een blokkade instellen om niet naar het Buitenland te kunnen bellen.

 

Wat mij verbaasd nu is dat ik toch eigenlijk wel van KPN mag verwachten, dat ze dit weten. Zeker omdat dit nu juist bij een Kidssim (bellen naar het Buitenland) is geblokkeerd. Daarnaast zie ik nu dat ook, weet niet per wanneer, het Kidssim abo bij KPN is veranderd. De prijs is om hoog gegaan en er is ook geen blokkade meer op bellen naar het Buitenland. Schijnbaar is het toch nu wel duidelijk dat dit het probleem was/is bij een Kidssim abo, waar een naar Buitenland bellen blokkade op zit.

 

Afsluitend:

Ik voel mij het afgelopen jaar eigenlijk wel behoorlijk "belazerd” heb heel veel contact gehad met de KPN over dit onderwerp. Heb allerlei logboeken en veel zaken lopen testen, terwijl het probleem gewoon eigenlijk bekend had dienen te zijn. Voor andere gebruikers met vergelijkbare problemen, zou ik adviseren, kaart bovenstaande maar aan en dien als het niet wordt opgepakt een klacht in. Succes.

ps. Ik heb wel altijd het gevoel gehad dat het contact wat ik had echt zijn best deed om het op te lossen. Of ze bovenstaande wisten of niet weet ik niet. 


Vorig jaar zomer had mijn dochter met kids sim geen 4G bereik in Frankrijk (IPhone XS). De klantenservice van KPN wist niet hoe dat kon. In Zwitserland ging het vervolgens goed, maar nu zit ze in Rome: weer geen 4G bereik met Kids Sim. Ik begrijp uit het forum dat ze niet de enige is met dit probleem. Waar kan dit aan liggen???


Lees even de bovenstaande berichten. Waarschijnlijk zit er een blokkade op het vanuit NL bellen naar het buitenland. Mogelijk heb je dit zelf gedaan of heb je nog een oud Kidssim abo, waarop deze blokkade nog zit. Dus zelf aanpassen en of druk op de KPN uitoefenen, dat zij deze blokkade verwijderen. Succes. Graag terugmelding wat het was.


Het probleem is opgelost! Het gekke was dat bellen/sms naar en vanuit het buitenland geen probleem was, het ging puur om internet vanuit bepaalde - dus niet alle - Europese landen. Uiteindelijk gebeld met de klantenservice. Nadat die alle instellingen zijn nagelopen en die bleken te kloppen, is de technische dienst op afstand aan de sim-kaart gaan sleutelen. Wat ze precies gedaan hebben weet ik niet, maar een paar uur later belden ze terug: toestel uit en weer aangezet en het probleem lijkt te zijn opgelost. Misschien was dit wel de blokkade waar RobbCr op doelde...


Bedankt voor de terugmelding. Toch vreemd wat er is gebeurd, maar mooi dat het is opgelost. Succes en hopelijk niet teveel andere problemen met de Kidssim


Hier hetzelfde probleem in België. Zoon zit daar met school en kan niet internetten (wel vervelend, want moet ook opdrachten maken en inleveren). Alles geprobeerd, roaming staat aan, toetsel aan/uit zetten etc. Maar geen internet, wel voldoende MB's in databundel. Klantenservice gebeld en was behulpzaam, maar helaas geen oplossing. Wel raar dat er wordt aangegeven dat je met kid sim in het buitenland moet kunnen internetten, maar dat het zelfs net over de grens in België (en kennelijk ook elders) niet werkt. Ik moet binnenkort verlengen, maar ga eens kijken of ik de kid sim wel wil verlengen. Is dit nu een probleem met de kid sim of ligt het aan iets anders, zo ja, wat is dan de oplossing?

 


Hier hetzelfde probleem in België. Zoon zit daar met school en kan niet internetten (wel vervelend, want moet ook opdrachten maken en inleveren). Alles geprobeerd, roaming staat aan, toetsel aan/uit zetten etc. Maar geen internet, wel voldoende MB's in databundel. Klantenservice gebeld en was behulpzaam, maar helaas geen oplossing. Wel raar dat er wordt aangegeven dat je met kid sim in het buitenland moet kunnen internetten, maar dat het zelfs net over de grens in België (en kennelijk ook elders) niet werkt. Ik moet binnenkort verlengen, maar ga eens kijken of ik de kid sim wel wil verlengen. Is dit nu een probleem met de kid sim of ligt het aan iets anders, zo ja, wat is dan de oplossing?

 

Eisen dat ze de blokkade van het in Nederland naar het buitenland bellen eraf halen, dit zorgt namelijk echt voor je probleem en dat weet KPN inmiddels dondersgoed, zie ook mijn bovenstaande commentaren, zou hier naar verwijzen. Succes


Hoi @Erica78 . Met welke provider maakt jouw zoon daar verbinding?


Hoi @Erwin_ , hij is inmiddels weer thuis, maar heeft van alles geprobeerd, ook switchen van provider. Ik heb het idee dat het aan de kid Sim ligt, zoals hier boven ook is aangegeven. Internetten lukte gewoon niet, niet na opnieuw opstarten,  jet na vliegtuigstand aan/uit zetten, niet na switchen provider,…

Bellen ging namelijk wel. 


@Erica78 . Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? Zou je hier het nummer van je zoon willen vermelden.

Ik zal kijken of ik de technische dienst hier naar kan laten kijken. Als er iets niet goed staat, kunnen zij dat corrigeren.

 


@Erica78 . Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? Zou je hier het nummer van je zoon willen vermelden.

Ik zal kijken of ik de technische dienst hier naar kan laten kijken. Als er iets niet goed staat, kunnen zij dat corrigeren.

 

Hoi @Erwin_ , ik heb je een bericht gestuurd en mijn profiel aangevuld. Heeft de technische dienst er naar kunnen kijken?


We kunnen niks geks vinden, @Erica78 .  Staat er op termijn nog een tripje naar het buitenland gepland? Zo ja, dan kunnen we op dat moment het beste even onderzoek laten doen.