Skip to main content

Beste KPN, 

Waarom heb ik in Italië met mijn KPN data sim 5g en met mijn KPN unlimited abonnement niet? In het begin geen probleem, maar nu schakeld het netwerk terug naar 3g op Windtre met mijn KPN unlimited abonnement. 

Goedemiddag @Patrick8319! Dat is bijzonder! Gebruik je beide simkaarten wel in hetzelfde toestel en op dezelfde locatie? Anders kan het namelijk aan het apparaat liggen wat je gebruikt of aan de locatie. Heb je al handmatig een netwerk geselecteerd om te kijken of je met een ander netwerk wel 5G hebt? 

 

Ik heb geen inzage in de netwerken van buitenlandse providers, dus een definitief antwoord kan ik niet geven. Het blijft een beetje gissen waar het aan kan liggen. 

 


@Annemarie_  bedankt voor je reactie. Ja dat klopt, ik gebruik beide kaarten in een Samsung S22 plus. Als ik handmatig het netwerk selecteer dan krijg ik alleen een 3g verbinding. Via het netwerk Tim is het ook niet al te best. Ik moet 3 keer een poging doen om toegelaten te worden op het netwerk, en na een uur wordt ik er vanaf gegooid. De enige optie die wel werkt is Vodafone IT. Maar ik kom vakantie wel door met 4g hoor, alleen het is een beetje gek dat de data sim wel goed werkt. Is het mogelijk dat jullie een netwerk rest doen voor mijn privé nummer? Misschien dat dat iets helpt. 


Dat gaat niet helemaal soepel dus. Ervaar je de problemen dat je niet makkelijk op het netwerk kan komen en eruit wordt gegooid ook met Vodafone IT en Wind Tre? Als je wil dat we een technische analyse uitvoeren kan je het beste telefonisch contact met ons opnemen. Vanuit het buitenland zijn we te bereiken op +31612001200. Ik verwacht alleen zelf dat het aan het netwerk van de providers daar ligt en daar kunnen we niks aan veranderen..