Skip to main content

Heden was ik weer in Belgie , niet gek als je maar 10 km van de grens woont . Maar alle verbinding viel weg ,geen welkom sms of wat ook . Ik heb een maand of 3 geleden al deze klachten in de winkel uitgelegd en daar werd mij een nieuwe simkaart gegeven. Dit had totaal geen effect ,want eenmaal de grens over of in een slechte hoek , wil de simkaart niet verbinden met een andere mast/provider ? Roaming staat aan en als ik roaming block had , waarom hebben ze dat in de winkel niet hersteld?  Ik Ben op zoek naar werk en heb inmiddels dankzij deze waardeloze verborgen gebreken een paar job's gemist !!! En dat gaat mij te ver . Ik heb die simkaart ook in een toestel van 2019 geduwd en er gebeurd hetzelfde , niks dus . Iets gebeurd niet zomaar , dus maak het of ik ben weg bij kpn.

 

Welkom hier @minicentie! Fijn dat je ons gevonden hebt en bedankt voor je bericht. Dat is een beroerde situatie met je telefoon, zeg:tired_face: . Ik zoek graag uit waar dit probleem vandaan komt. Klopt het dat je helemaal geen bereik hebt zodra je de grens over gaat? 
Sinds wanneer speelt dit probleem? Om mee te kijken heb ik je gegevens nodig. Kun je die invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kijk ik even met je mee. 


Gisteren een antwoord verstuurd ,dit is verdwenen?

Maar goed ik heb in mijn profiel mijn gsm nr staan en nog een paar dingen , ik zou niet weten wat ik daar nog kan aanvullen?

Berijk ; er is iets van communicatie ,maar elke verbinding is niet werkend.

Het lijkt erop dat mijn gsm zich verbind met maar 1 provider : base/kpn in belgie. Helaas geen verbinding tot gevolg , in ieder geval internet niks niet . Ik heb niet geprobeerd te bellen ,omdat ik dat niet nodig had.

Maar er waren 3 providers en de andere 2 masten/providers kon ik niet mee verbinden , de simkaart weigerd dat !!!???

Ook in NL weigerd de sim op een andere mast ?? Waarom terwijl roamning aanstaat ,en de r in beeld staat?

Groeten Johan


@minicentie Bedankt voor je reactie. Wat gek dat je vorige reactie is verdwenen. Volgens mij is er eveneens iets niet goed gegaan bij het invullen van je profiel. Er zijn daar helaas geen gegevens zichtbaar voor mij. 
Kun je dit nogmaals invullen? Vergeet niet op opslaan te drukken. 
laat het hier weer weten in een reactie als je dit gedaan hebt, dan kijk ik mee! 


Vandaag in de winkel geweest in Terneuzen. Eerst 30 minuten buiten wachten , maar 1 persoon aanwezig?  Dan mijn probleem voorgelegd , en meneer wil gelijk een nieuwe sim . Ik heb gezegd dat er amper 2 maanden een neuwe sim inzit ,en dat was ook op zijn scherm te zien . Nog altijd geen ontvangst roaming in Belgie ,dat is mijn probleem ! Er blijkt geen roaming block op mijn sim of abbo , dus dat zou ook geen probleem kunnen vormen. Nu komt het mooie , zegt hij je toestel is te oud !!  Een s6 van 2016 ,amper 4 jaar oud ? Tot februari 2020 werkte mijn gsm goed met de sim kaart die erin zat , en daarna merkte ik al dat roaming niet werkte in Belgie . Er is iets met toestemmingen op de sim op mijn contract , en daar wordt steeds  omheen gepraat .


Hi @minicentie, welkom terug hier! Bedankt voor je uitleg. Fijn dat je terecht kon in de winkel. Jammer dat jullie er niet uitgekomen zijn. Ik heb even meegekeken en zie inderdaad geen roaming blokkade in het netwerk. De simkaart zou zich dus gewoon moeten kunnen aanmelden op een buitenlands netwerk. Dit is niet aan de orde, zoals je eerder al aangaf. Om uit te sluiten of het aan de simkaart ligt zou je de simkaart eens in een ander toestel kunnen stoppen. Dan weten we zeker dat het aan de simkaart ligt en niet aan het toestel zelf.

Heb je dit al eens gedaan? 

 

 


Reageer