Skip to main content

Sinds vorige week ben ik verhuisd naar een nieuw huis met goede isolatie. Het resultaat is dat ik geen bereik heb. Ik heb bellen via Wi-fi aangezet, maar dat werkt ook niet. Vandaag ging ik van huis en kreeg ik opeens berichten dat ik allerlei oproepen heb gemist. Hoe kan ik dit oplossen? 

Hoi @gb0909 en welkom op het forum! Logisch dat je thuis bereikbaar wilt zijn. Met een goede isolatie (hoe fijn ook met de koude maanden in aantocht) is dat wel een uitdaging. 😬 Waarom werkt VoWiFi (bellen via wifi) niet? Komen de gesprekken niet door? Is de wifi wel goed? 

Een andere optie is om via de instellingen van je telefoon de verbinding op 2G of 3G te begrenzen. Wellicht is dat signaal beter in je woning en dan mis je in elk geval geen oproepen meer. 🙂 Voor Apple vind je dit onder de Mobiele data instellingen, voor Android onder Mobiele netwerken (netwerkmodes). Je kunt het zodra je buiten de deur bent dan weer aanpassen naar 4G. Wel wat handmatig werk, maar zo ben je in elk geval te bereiken. 


Hi Sanne, 

Dank voor je reactie. Vowifi werkt instabiel. Mijn WiFi is verder prima.

 

Ik merk geen verschil met via 4g bellen. Ik heb 2g en 3g ook geprobeerd, maar dan heb ik überhaupt geen signaal.

 

 


Vowifi werkt instabiel. Mijn WiFi is verder prima.

Instabiel in dat het vaak wegvalt of je alsnog oproepen mist? Is dit dan overal in huis zo en heb je het toestel al eens opnieuw opgestart sinds VoWiFi aanstaat? 

Ik merk geen verschil met via 4g bellen. Ik heb 2g en 3g ook geprobeerd, maar dan heb ik überhaupt geen signaal.

Jeetje dat is dan behoorlijk goede isolatie. Het 2G signaal reist over het algemeen een stuk verder dan het 4G signaal, maar als dit bij jou voor helemaal geen signaal zorgt staat of de mast te ver weg, is het huis geïsoleerd met lood of een combinatie van beiden. Wil je je forumprofiel aanvullen met de adresgegevens? Dan kijk ik hoe de dekking daar is. 


Ik mis geen oproepen, maar kan geen gesprek voeren omdat het gesprek wegvalt. Ik heb er geen last van als ik bij het raam op zolder sta. Ik heb mijn toestel meerdere malen opnieuw opgestart.

 

De isolatie is heel goed. WiFi op bijvoorbeeld de zolder is ook een issue. Hoe het huis geïsoleerd is weet ik niet. Ik heb mn adres toegevoegd. 

 

Bedankt


Mijn vrouw heeft trouwens Vodafone en zij heeft er geen last van. Mijn ouders T-mobile en zij hebben dezelfde problemen als ik. 


Bedankt! Als ik op de dekkingskaart kijk zou het bereik daar goed moeten zijn, op een paar gaten na. Met name 3G is op jouw adres niet toereikend, maar het 4G bereik is goed en 2G is daar ook zonder gaten aanwezig. Binnenshuis kunnen we helaas geen goede dekking garanderen, mede doordat we geen rekening kunnen houden met de isolatie van woningen. Die kunnen het signaal enorm remmen en ik denk dat dit bij jou ook speelt. Wellicht heeft Vodafone de zendmast dichterbij staan waardoor dat signaal beter de woning binnendringt. 

Ik mis geen oproepen, maar kan geen gesprek voeren omdat het gesprek wegvalt. Ik heb er geen last van als ik bij het raam op zolder sta. Ik heb mijn toestel meerdere malen opnieuw opgestart.

Dit is via VoWiFi? Dat is gek, daarvoor zou je juist niet bij een zolderraam in de buurt hoeven staan maar in buurt van de router. Heb je wel goede wifi op de locatie waar dit zich voordoet? Als je ook vaste diensten via KPN hebt raad ik je aan om de Wifi Manager een slinger te geven. Wellicht dat dit helpt om betere wifi en daarmee VoWiFi te krijgen. 


Reageer