Skip to main content

Ik ben in het buitenland en dataroaming werkt niet op mijn Samsung Galaxy A30s. Dataroaming staat weldegelijk ingeschakeld, ik heb al meerdere keren opnieuw opgestart en ook al geprobeerd handmatig een (andere) provider te kiezen. Wat kan ik doen?

Hi @mrijnberg! Welkom en bedankt voor je melding!

Vervelend dat mobiel internet nu niet werkt: in welk land zit jij nu? Ik vraag dat omdat we momenteel een storing in onderzoek hebben: dit gaat om mobiel internet in België, Duitsland, Frankrijk en mogelijk ook in Zwitserland. Onze klanten kunnen in deze landen problemen ervaren met mobiel internet. 
Handmatig een ander beschikbaar netwerk selecteren zou de truc moeten zijn: bij jou niet, begrijp ik?
Welke netwerken heb je uitgeprobeerd? Heb je eerder wel gebruik kunnen maken van mobiel internet in het buitenland met de Samsung Galaxy A30S? En welke melding krijg je, als je verbinding probeert te maken met internet? 


Bedankt voor je reactie. Ik zit in Bonaire. In Europa heb ik al wel vaak gebruik gemaakt van Dataroaming (Duitsland + Belgie). Handmatig een netwerloperator kiezen heb ik geprobeerd met Digicel, Chippie en Kla. De melding die ik bovenin het scherm blijf houden is: Geen internetverbinding. In de URL balk staat voor de URL : Offline.

 


Heerlijk: in elk geval zonniger dan hier :umbrella::wink:!

Wil je eens de APN instellingen controleren in jouw toestel: Internet handmatig instellen? Graag voor alle zekerheid ook het toestel even helemaal uitschakelen en dan weer aan doen. Maakt het ook een verschil als je 4G uitschakelt in het toestel? 


Ik heb nogmaals de APN instellingen doorlopen en deze staan precies zoals in de door jou gegeven link ingesteld. Ik heb 4G uitgeschakeld  en heb ook opnieuw toestel aan en uit gezet, maar zonder resultaat helaas:(


@mrijnberg. Dat is allemaal goed dus. Voor de duidelijkheid, kun je wel bellen? 

Zou je ook je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 
 


Ja bellen lukt wel. Profielgegevens heb ik ingevuld 


Dankjewel. Zou je je toestel uit en weer aan willen zetten, opnieuw verbinden met een netwerk en het daarna opnieuw willen proberen? Ik heb een reset gedaan om te kijken of het helpt. 


Dankjewel. Heb ik gedaan maar werkt nog steeds niet. Heb ook handmatig verbinding gemaakt (ipv automatisch), maar ook dat maakt geen verschil.


Je hebt geen bundel aangeschaft? Want voor Bonaire hebben wij de Supervoordeelland buiten de EU bundels.Â