Skip to main content

Beste @Erwin_ KPN, 

wij zitten met hetzelfde probleem met de kids en hun sims. Hier lijkt de oplossing te zijn geboden. Wat moet er gebeuren zodat mijn kids weer gebruik kunnen maken van hun data?

 

Mvg,

 

admin: eigen topic aangemaakt

 

Dag @BeelB, welkom. Goed dat je ons gevonden hebt. Buiten de EU is bellen en internetten niet mogelijk met een Kids Sim. Binnen de EU kan je met een Kids Sim bellen en internetten zoals je dat in Nederland ook gewend bent. Bellen en internetten gaat dan uit de bundel. Hebben jouw kinderen nog voldoende bundel, maar kunnen ze geen gebruik maken van hun toestel in het buitenland, dan is er mogelijk een blokkade actief. Dat kan ik voor je nakijken. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? Jouw mobiele nummer kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Als je hier een seintje geeft als je dit gedaan hebt, dan kan ik je verder helpen.


@Denise_ ik heb mijn gegevens aangevuld. Ik heb niet mijn privé nr erin gezet, omdat ik daar nu niet bereikbaar op ben. Als je dat nummer nodig hebt ter verificatie, laat het even weten


Ik zie aan onze kant geen blokkades waardoor data roaming niet zou werken. Ik zie dat bij beide Kids Sim abonnementen vorige week ook nog verbruik in een land binnen de EU heeft plaats gevonden. Staat roaming op het toestel wel aan?


Ja, roaming staat aan.  Hebben we uit en weer aangezet. Ook de toestellen zelf. Daarom dacht ik dat de opmerking van het forum een oplossing zou bieden:

 

B

Zojuist gebeld door de 2e lijn technische support.. er blijken inderdaad toch beperkingen te zijn ingesteld bij kids Sim die internet in buitenland blokkeert, de eerste lijn support kan deze niet  zien, deze zijn nu aangepast en na een herstart is 4G alive !!


Dat lijkt me in dit geval niet aan de orde, aangezien het eerder wel heeft gewerkt. Ik zie namelijk dat er 6 en 7 augustus dataverbruik heeft plaats gevonden in het buitenland, binnen de EU. Het lijkt mij niet dat er ineens een blokkade is geactiveerd. Vliegtuigmodus staat ook niet toevallig aan? Je kunt ook de tips in het topic KPN Mobiel in het buitenland nog doorlopen, misschien dat daar de oplossing bij zit.


Helaas, we hebben het allemaal geprobeerd. Eergisteren heeft de data 5 minuten gewerkt. Daarna stopte het weer. Alle instellingen staan goed, in de telefoon en het abonnement. 
het forum waar ik las dat er toch een instelling aangepast kon worden, liet zien dat er meerdere mensen met het probleem zitten en er toch een oplossing vanuit KPN geboden kon worden. Kan jij checken wat daar is gebeurd?

 

Groet, Bob


Klopt het dat het inmiddels werkt voor het nummer dat eindigt op *17? Ik zie dat voor dit nummer namelijk vandaag en eergisteren verbruik is geregistreerd. Het nummer dat eindigt op *29 lijkt vandaag ook even verbinding te hebben gehad, maar het verbruik is slechts 1 Kb. Daarom wil ik voor dit nummer toch graag een melding maken. Zou je de volgende vragen willen beantwoorden:

  • Welke toestel (merk en type) gebruik je?
  • In welk land ervaar je deze problemen?
  • Met welke buitenlandse provider ervaar je deze problemen?
  • Kreeg je ook een melding toen je probeerde te verbinden met een andere provider? Zo ja, wat voor melding?
  • Ervaar je ook problemen met jouw eigen nummer of alleen de Kids Sim?

Hi Denise,

 

Het probleem doet zich met beide toestellen voor. Voor het toestel eindigend op 17 is het het meest vervelend. Hij heeft al een paar keer 5 minuten wel data gehad, maar dat was zo weer voorbij. 

Toestel eindigend op 17:

IPhone 6

Italie

Vodafone en windtre

Hij heeft geen meldingen gekregen. 

Problemen ervaren we alleen met de kids. Mijn privé nummer doet het goed. Mijn telefoon van KPN ZM doet het prima. 

Het lijkt dus bij mijn kids mis te gaan. 


Bedankt voor de toelichting. Ik ga kijken of ik navraag kan doen bij de technische dienst, want dit is wel een bijzondere situatie. Je hoort zo spoedig mogelijk meer van mij.


Ik heb contact gehad met een collega van de technische dienst. Ook hij ziet geen gekke dingen aan onze kant. De instellingen aan onze kant staan voor beide abonnementen goed. Het verbruik van 1 Kb voor het nummer eindigend op *29 kan duiden op een fout in de toestelinstellingen. Het is daarom belangrijk om deze nogmaals bij langs te lopen. Daarnaast is het advies om handmatig een ander netwerk te selecteren. Dit laatste advies geldt ook voor het nummer eindigend op *17.


Ik heb van mijn collega te horen gekregen dat hij contact met jou heeft opgenomen. Is hier nog iets uit gekomen?