Skip to main content

Mijn telefoon geeft sinds 2 dagen als netwerk Base KPN (België) I.p.v. 4G heb ik een E verbinding. Dit geeft veel vertraging in bijvoorbeeld ontvangen van sms. Ook is bellen vaak niet mogelijk. Er is geen storing gemeld op jullie website.

Dit is al meer keren voorgekomen. Wat doen jullie hieraan?

 

Probeer eens als het mogelijk is om een kwartier de simkaart uit de telefoon te laten en daarna opnieuw plaatsen. De simkaart meldt zich dan opnieuw bij het netwerk. Veel problemen kunnen vaak daarmee worden opgelost.

En anders even naar een KPN telefoonwinkel zodat ze de telefoon en simkaart kunnen (kruis)testen. Mocht een andere simkaart nodig zijn kom je erachter, is het de telefoon kom je er ook achter. 

Vergeet niet de garantie te controleren  

Succes! 


Dit heb ik geprobeerd, maar heeft niet geholpen. Dit is een euvel dat vaker is voorgekomen en in het verleden heeft het niet aan mijn telefoon of simkaart gelegen.

Ik denk dan ook dat het meer te maken heeft met de KPN en niet met mijn toestel.

 


Hallo @connysuu , in een grensgebied kan zoiets  voor komen. Je zou dan i.p.v. automatisch handmatig een provider kunnen kiezen en als je niet in een grensgebied verblijft/woont dan is er duidelijk iets anders aan de hand.

 


@connysuu Welkom op het forum. Wat lastig dat je telefoon verbind met een Belgische zendmast. Zou je je forumprofiel willen aanvullen? Dan pak ik de gegevens er bij en ga ik voor je uitzoeken of er iets is dat ik voor je kan betekenen. 


@Rutger_ Dank je voor je aanbod. Ik heb inmiddels weer bereik via KPN NL.  Dus het probleem is (voorlopig?) weer opgelost.

 


@connysuu Goed om te horen dan het voor nu in ieder geval weer werkt. Wellicht is er onderhoud geweest aan de dichtstbijzijnde mast in de omgeving, waardoor hij nu moest verbinden met een Belgische mast. Maar dat is enkel speculeren zonder gegevens. Voor nu is het mooi om te horen dat het opgelost is 🙂