Skip to main content

Hoi!

 

Sinds vorige week huur ik een kantoor in de buurt. Daar heb ik nul bereik met mijnnieuwe Samsung S21. Nieuwe firmware opgezet, bellen via 5G uitgezet, het mag niet baten. Andere huurders met KPN hebben hetzelfde probleem, andere providers lijken wel te leveren. Wat kan ik doen om te kunnen bellen op kantoor? Extender, repeater, maakt me niet, als iemand kan bellen. Help!

 

Groeten,

Nieloj

Bellen via WiFi zou kunnen. Maar iets van extenders of repeaters voor het mobiele netwerk bestaat niet (legaal).


Het is bekend dat de S21 'moeite’ heeft met 4G. Dit werkt niet altijd. Is bekend bij Samsung en bij de providers (speelt ook bij bv Vodafone).

“Bellen via Wifi” zou wel moeten werken.

Via onderstaande links is hier nog veel meer over te vinden.

https://eu.community.samsung.com/t5/galaxy-s21-s21-s21-ultra/enorm-slecht-4g-bereik-vodafone/td-p/2764234

https://www.google.com/search?q=bereik+samsung+s21


Hallo @Nieloj Welkom hier op het KPN Forum. Bij bereik spelen altijd een aantal zaken mee: het signaal van een mobiele telefoon verplaatst zich rechtstreeks van de zendmast naar jouw telefoon. Hoe groter de afstand, des te slechter het signaal. Dus hoe dichter je bij een zendmast zit, hoe beter het gaat. Echter, hoe meer obstakels op het pad van het signaal liggen, hoe minder het bereik. Het signaal moet er dwars doorheen en dat levert kwaliteitsverlies op. Alles wat in de weg staat heeft invloed: bomen, muren, heuvels, bebouwing. Een nieuw en goed geïsoleerd huis is dus goed voor je energierekening, maar je loopt het risico dat het bereik soms minder is. 

Nu heb je ook specifiek over de Samsung S21 en zoals PeterG al aangeeft ben je niet de eerste die melding maakt over slecht bereik in combinatie met dat toestel. Als je nu je simkaart in een ander toestel stopt, hoe is het bereik dan? Als het zienderogen verbetert weet je al direct een stuk beter waar je het probleem moet zoeken. Verder geeft Nick83 een uitstekende tip: bellen via wifi is de oplossing voor veel problemen die raken aan bereik binnenshuis. Zou je eens willen kijken of dit voor jou ook werkt? 

 


Hi Bart,

 

Dank voor je bericht. Simkaartwissel heb ik inderdaad gedaan, mijn S21 werkte namelijk ook niet goed met de Samsung Earbuds en de bedrade oordopjes van Samsung zelf. Mijn “oude” telefoon doet het ook niet in het pand. 

 

Bij het veranderen van de instellingen naar 2G of 3G is het al iets beter, twee streepjes ipv vier aan bereik. 

Ik kan nog niet via wifi bellen omdat ik nog met KPN klantenservice moet overleggen hoe ik mijn huidige contract kan uitbreiden/ splitsen, zodat ik thuis EN op kantoor wifi heb. 

 

Groeten,

Marjolein


Ja... op kantoor gewoon een extra abonnement afsluiten. KPN heeft geen abonnement wat je op 2 adressen kan gebruiken. Zoiets bestaat niet bij KPN. 


Splitsen? Voor een tweede adres moet je gewoon een apart abonnement afsluiten voor de vaste lijn.


@PeterG & @Nick83 Zoiets zal het wel worden, ja. Eerst morgen maar eens een dagje bellen met de instelling “Alleen 3G”. Kijken of dat als tussenoplossing werkt.