Skip to main content

Belachelijk! Sinds ik vanmiddag de grens over ben ben ik compleet onbereikbaar voor mijn omgeving. Geen service staat er rechts bovenaan en KPN is uiteindelijk alleen bereikbaar middels bellen. Jammer hè zonder service kun je niet bellen, niet sms en niets! Normale providers hebben een chat functie kon heeft via onderwerpen op de site allerlei handige oplossingen maar nergens iets dat echt werkt. Handmatig netwerk maakt geen verschil roaming aan maakt geen verschil.. ik baal…

 

wie oh wie kan me helpen? 
 

als iemand zich afvraagt hoe ik hier online kom, met behulp van mijn steen kolen Frans nu op de WiFi bij de buren. Handig hoor 

Heb je roaming wel aanstaan? Heb je het toestel al een keer opnieuw gestart? Het moet echt aan een instelling van je telefoon liggen. Had je in België wel bereik? Heb je het kiezen van een provider op automatisch staan?


Hoi Joep, roaming staat aan, België werkte het in eerste instantie niet direct maar later wel. Vreemde is dat ik dus niets kan, ook geen sms versturen , ontvangen en bellen gaat niet. 

 


 


Het lijkt of de vliegtuigstand aan staat, symbooltje naast de halve maan, kijk daar eens naar of ik dat goed zie.


Hoi @Melissa Schouten, welkom hier. 

Ik snap dat je baalt dat je geen service hebt in Frankrijk. De instellingen lijken mij goed te staan. Het maakt verder niet uit welk netwerk je handmatig kiest? En je hebt het toestel ook al uit en aangezet? Maakt dat nog verschil? En heb je wellicht de mogelijkheid om jouw simkaart in een ander toestel te testen? Heb je dan wel bereik? Zo ja, dan ligt het dus niet aan de aansluiting, maar zit het toch in het toestel. 

In ieder geval kijk ik graag nog eens mee naar jouw aansluiting. Zou je jouw profiel willen voorzien van gegevens. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee of er aan onze kant iets verkeerd staat. 


Hi Bart, ik heb mijn profiel een update gegeven. Toestel meerdere malen uit en aan gezet. Helaas geen optie om van toestel te wisselen hier 

Zou je mij willen laten weten wat ik nu nog kan doen?


@Melissa Schouten ik zie 2 mobiele nummers op jouw adres, hebben beide nummers problemen of speelt het bij specifiek 1 06-nummer? Ik heb nu iets aan de instellingen gedaan van 1 nummer. Ik hoor graag of dat resultaat heeft gegeven. 
 


Wat ik nog zou willen toevoegen is dat de telefoon van mijn zoon het ook niet doet, iPhone XS 


Deze valt onder mijn abonn


*Admin: 06 nummer weggehaald i.v.m. privacy


Bart, gezien we dus beiden geen gebruik kunnen maken van onze mobiele telefoon en abonnement, zal het probleem neem ik aan bij KPN liggen


Voor jouw nummer is er nu iets aangepast in de instellingen aan onze kant. Als je het toestel herstart zou het toestel/simkaart contact moeten maken met een netwerk. Eventueel kan na de herstart nog handmatig zoeken en verbinden met de verschillende providers het oplossen. Mocht dat nu ook allemaal nog steeds geen verbetering geven, dan rest enkel een melding voor onze technische dienst. 


@Melissa Schouten onderstaande heb ik gekopieerd van de website van de Apple support pagina. Er wordt ook gesproken over het opnieuw instellen van de netwerk instellingen. Wellicht kan je dit nog proberen. Ik hoop dat het probleem snel opgelost is. 
 

Als u 'Geen service' of 'Zoeken' ziet op de iPhone of iPad

Als u 'Geen service' of 'Zoeken' op de iPhone of iPad (Wi-Fi + Cellular) ziet, of geen verbinding kunt maken met een mobiel netwerk of mobiele data, gaat u als volgt te werk:

Uw dekkingsgebied controleren

Zorg dat u zich op een plek bevindt waar u verbinding kunt maken met een mobiel netwerk. Voer vervolgens deze stappen uit:

  • Om mobiele data in of uit te schakelen, gaat u naar 'Instellingen' en tikt u op 'Mobiel netwerk' of 'Mobiele data'. Als u een iPad gebruikt, ziet u mogelijk 'Instellingen' > 'Mobiele data'.
  • Als u naar het buitenland gaat, zorgt u dat dataroaming is ingeschakeld op het apparaat. Ga naar 'Instellingen' > 'Mobiel netwerk' > 'Opties mobiele data' > 'Dataroaming'.

Uw iPhone of iPad herstarten

Herstart het apparaat. Als u niet zeker weet hoe u dit moet doen, volgt u deze stappen.


Controleren of er een update voor aanbiederinstellingen beschikbaar is

Met behulp van deze stappen kunt u handmatig controleren op updates voor aanbiederinstellingen en deze installeren:

  1. Zorg dat uw apparaat is verbonden met een wifi- of mobiel netwerk.
  2. Tik op 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Info'. Als er een update beschikbaar is, wordt er een optie weergegeven om de aanbiederinstellingen bij te werken.
  3. U kunt de versie van de aanbiederinstellingen op uw apparaat controleren door te tikken op 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Info' en te kijken wat er naast 'Aanbieder' staat.

Als u een nieuwe simkaart in een iPhone of iPad plaatst, moet u de aanbiederinstellingen voor de nieuwe aanbieder downloaden.


De simkaart uit het apparaat halen

Nadat u de simkaart hebt verwijderd, plaatst u deze weer terug. Mogelijk moet u contact opnemen met uw aanbieder:

  • Als de simkaart beschadigd is of niet in de simkaarthouder past, vraagt u een nieuwe simkaart aan bij uw aanbieder.
  • Als u uw simkaart hebt overgezet van een ander apparaat, vraagt u uw aanbieder of uw simkaart werkt met uw iPhone of iPad.

Meer informatie over het verwijderen van de simkaart.


De netwerkinstellingen opnieuw instellen.

Ga naar 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Hierdoor worden niet alleen wifinetwerken en -wachtwoorden opnieuw ingesteld, maar ook mobiele instellingen en eerder gebruikte VPN- en APN-instellingen.


Uw iPhone of iPad bijwerken

Werk de iPhone of iPad bij naar de nieuwste versie van iOS.


Contact opnemen met uw aanbieder 

Problemen met uw aanbieder of account kunnen van invloed zijn op de service. Neem contact op met uw aanbieder om het volgende te doen:

  • Controleren of uw account actief is en naar behoren werkt.
  • Controleren of er geen storing is op uw locatie.
  • Controleren of het ontvangen van mobiele voorzieningen is geblokkeerd voor het apparaat, en het juiste data-abonnement is geconfigureerd voor het apparaat.

Uw mobiele aanbieder is de enige die toegang heeft tot uw account en uw accountgegevens kan beheren. Raadpleeg het Apple artikel over support aangeboden door mobiele aanbieders of gebruik een online zoekmachine om de servicepagina van uw aanbieder te vinden.


Meer hulp

Als uw aanbieder bevestigt dat er geen probleem is met uw account of netwerk, maar u nog steeds geen verbinding kunt maken met een mobiel netwerk, neemt u contact op met Apple Support.

Als u een melding ziet naast 'Geen service', leest u hier wat u kunt doen.

Publicatiedatum: 3 mei 2021