Skip to main content

Hallo,

Mijn telefoon heeft geen verbinding in Ierland zelfs geen signaal.

Als ik de telefoon opnieuw opstart werkt het wel voor ongeveer een minuut.

Hoe kan ik dit oplossen?

Hallo @737driver! Heb je roaming aanstaan in de instellingen van het toestel? Dit is nodig om de simkaart toestemming te geven zich aan te melden op een buitenlands netwerk. 
Onze toestelhulp legt uit hoe je Roaming aan kunt zetten zodat je in het buitenland kunt internetten/bellen/sms-en. 

Probeer eventueel handmatig te zoeken naar een netwerk bij jou in de buurt! 
Geen succes? Laat het dan even weten! 


Beste Lisa,

roaming staat aan ik heb geprobeerd de namen toegangspunten in te stellen volgens instructies. Maar ik krijg de volgende melding “kan momenteel de instellingen van namentoegangspunten niet weergeven. Of de instellingen van namen toeg…. zijn niet beschikbaar voor deze gebruiker”

 

ter info toestel is een Sony xz1 compact. 


@737driver Vreemde melding. Als je het goed vindt, kijk ik even of wij iets blokkeren in het netwerk. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer en klantnummer is voldoende. 


Lisa ik heb de gegevens op profiel ingevuld.


Dankjewel @737driver! Alles staat gewoon goed. Ik zie dat je wisselt tussen roaming-zones afgelopen weken. Niet dat het mij wat aangaat, maar wissel je van locatie? Kan zijn dat de mobiele dekking niet optimaal is in het gebied waar je zit.  

Trouwens… Als je aan het bellen o.i.d. bent, dan kun je je netwerkinstellingen niet aanpassen. Ik weet niet of dit aan de orde was toen je de melding kreeg? 

Laatste vraag: Zie je wel netweken verschijnen als je handmatig naar een netwerk zoekt? Probeer dit eens, want je simkaart probeert zich wel constant aan te melden op het netwerk. Vaak ook succesvol. Helaas dus van korte duur. 


Ja dat kan ik ben piloot dus 4 a 5 landen op een avond kan zomaar aannemende dat roaming zones het zelfde zijn als land grenzen.

Ik zat nu de hele dag in Hoofdstad Dublin Normaal werk het hier prima dus ontvangst zal het niet zijn. 
ik was niet aan het bellen toen ik de namen toegangspunten aan het instellen was ik denk dat dit een fout in de telefoon zelf is waarbij ik misschien niet de volledige rechten tot mijn toestel bezit. (Althans dat dacht mijn broers de ict-er) 

als ik handmatig een netwerk zoek zie ik een hele lijst met netwerken verschijnen, ik heb er meerdere geprobeerd maar dit werkt ook niet.

mijn broer de ict-er gaat mij bij thuiskomst helpen. Want waarschijnlijk ligt het dan aan de telefoon.

bedankt voor de moeite voor zover, zeer gewaardeerd.

mvg Daan


Cool beroep Daan! Ik heb de 737 even gegoogeld:ok_hand: . Kan dus zijn dat ik in de toekomst een keer bij je in het vliegtuig kom te zitten. Mits we uit de lockdown zijn natuurlijk:airplane_departure:
Als je thuis bent. Test de simkaart eens in een ander toestel. Werkt dit meteen? Dan ligt het inderdaad aan de instellingen van het toestel. 

Ik las nog iets over het uitschakelen van energie-bespaarmodus. Dit kan mobiele data beperken. Ook zou je kunnen proberen om netwerk voorkeur 2G/3G te kiezen ipv 2G/3G/4G.
Ben benieuwd wat de oplossing is. Als je broer het heeft gevonden, wil je het dan hier delen? Hier kunnen we andere klanten in de toekomst mee helpen :innocent: