Skip to main content

Een van kinderen heeft een beperkt kpn abonnement.

Hij heeft 150 belminuten per maand. 
Onlangs had hij onvoldoende WiFi op zijn kamer en heeft vele uren met vrienden zitten bellen. 
hij heeft geen enkel waarschuwingssignaal ontvangen dat hij buiten de bundel aan het bellen was.

wel wordt hij nu geconfronteerd met een factuur van meer dan 200 euro.

Goedenavond @Marie José, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Oeh, dat is even schrikken! Wanneer belminuten op zijn dan worden er inderdaad kosten buiten de bundel gemaakt. Worden die 150 minuten opgemaakt tijdens één gesprek? Dan komt het berichtje niet tussendoor maar pas achteraf. Tijdens het bellen kan de MijnKPN app het verbruik niet direct bijwerken. Maar toch kijk ik graag nog even met je mee hierin, kijken. Ook om het de volgende keer de voorkomen. Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en het 06-nummer waar het om gaat? 


Gedaan. Nummer waar klacht over gaat staat bij persoonlijke opmerkingen 


Dank je, Marie José. Ik zie dat je hier ook al eerder contact over hebt gehad. Helaas kan ik je alleen niets anders vertellen dan wat eerder al gezegd is. SMS meldingen worden alleen verstuurd over de databundel, niet over de belminuten. Het belverbruik kan in de MijnKPN (website en app) worden bijgehouden. Ik zie op de factuur dat de belbundel op 14 mei is opgeraakt. De rest van de maand is vervolgens tegen kosten gebeld. Gezien de lengte van de meeste van die gesprekken moet duidelijk zijn geweest dat dit nooit binnen de 150 minuten van de bundel had kunnen passen. Het bijhouden van je eigen verbruik is daarin ook eigen verantwoordelijkheid. Aan de kosten valt helaas dan ook niets te doen.

 

Mocht je kind vaker lang willen bellen is het wellicht verstandig om  een Kids Sim van €14,50 per maand aan te vragen. Deze heeft 1GB aan data én onbeperkt bellen. Plus is het bij dit abonnement onmogelijk om extra betaalde opties aan te zetten. Je kunt het huidige abonnement van je zoon helaas niet omzetten hier naar toe. Hij krijgt dus wel eenmalig een ander telefoonnummer

 

Admin: bericht iets aangepast