Skip to main content

Beste kpn, mijn gsm gisteren geüpdatet door jullie! Nu krijg ik mijn wifi van ziggo niet meer ingesteld op mijn telefoon? ook de kpn app waar ik altijd kon kijken hoeveel data ik nog had krijg ik eveneens niet meer geopend? Deze geeft nu in een keer aan( app niet compatibel met jou telefoon)?

Snap het ff niet meer, nog contact met iemand gehad van kpn ,  hij snapt deze ook niet?

Dus hoe nu verder?

Grt harry

Hallo @Yina 2021, Welkom hier! Je hebt dus een oude Telfort simkaart hebt die geüpdated is. Kun je nog wel bellen en gebeld worden? Kun je daarnaast gebruik maken van mobiele data?

Het toestel even helemaal uit- en weer aanzetten kan nodig zijn voor de simkaart om zich goed aan te melden op het netwerk. Dit kan overigens geen invloed hebben op de wifi-verbinding. Je hebt immers geen simkaart nodig om verbinding te maken met de wifi. Dus dat je telefoon niet meer verbonden kan worden met jouw Ziggo wifi-netwerk heeft met iets anders te maken. Wat betreft de MijnKPN app die niet goed functioneert. Dit kan liggen aan de ontbrekende internetverbinding (wifi/mobiele data). 

Ik hoor graag van je en denk graag met je mee! 


Beste KPN.  Naar aanleiding van de vraag van Yina wil ik graag reageren.

Na de update van de simkaart van Telfort naar KPN werkt ook bij mij de wifi niet meer goed.  U kunt wel zeggen dat wifi niks te maken heeft met de simkaart maar dan is het wel heel stom toeval dat mijn wifi precies vanaf het moment van update niet goed meer werkt.  Ik heb wel wifi, dat even buitengesteld maar als ik van huis ben geweest en weer binnenkom ging het ontvangst altijd automatisch van data naar wifi en vanaf de update niet meer dusss.

Ik heb zelf nergens niets veranderd dus daar kan het niet aan liggen.

Ben benieuwd naar uw antwoord


@JanLu De software op het toestel bepaald wanneer er van mobiele data wordt overgeschakeld naar de Wifi. Werkt de wifi ook niet goed als je mobiele data helemaal uitgeschakeld is of als je de simkaart uit het toestel haalt? De wifi kun je namelijk zonder simkaart gebruiken en staat volledig los van het mobiele netwerk.  
Als je vermoed dat het toch aan de simkaart ligt, dan kun je via MijnKPN (gratis) een nieuwe simkaart aanvragen voor jou 06-nummer. 


Hallo Lisa.

Ik ga bovenstaande proberen.

Ik weet ook dat wifi niks met de simkaart te maken heeft maar ik reageerde omdat ik het zo frappant vond dat de problemen begonnen precies na de simkaart upload.   Voor die tijd nooit problemen gehad.

In iedere geval bedankt zover.

Vriendelijke groet Jan