Skip to main content

Hi, heel fijn dat KPN een beveiliging heeft zodat er geen onverziene kosten kunnen komen, maar wie heeft er tegenwoordig niet onbeperkt bellen? 
Is er een mogelijkheid om dit uit te schakelen, want het is nogal irritant als je aan het thuis werken bent en in een vergadering zit die langer dan 2 uur duurt je weer het hele gesprek opnieuw moet opstarten. 

 

@remydeleeuw Helaas is deze begrenzing niet uit te schakelen. Voor onbeperkt bellen abonnementen is het over het algemeen niet nodig inderdaad, maar wanneer er gebeld wordt naar servicenummer bijv. 0900-nummers, dan kunnen de kosten hoog oplopen als de verbinding intact blijft. Helaas zit er niets anders op dan na 2 uur opnieuw inbellen. 

Trouwens.. Is bellen via Teams of een ander platform niet veel praktischer? Met je telefoon inbellen hoor ik je niet vaak meer! Of heb ik er nu een verkeerd beeld bij?:sweat_smile: 


@remydeleeuw Helaas is deze begrenzing is niet uit te schakelen. Voor onbeperkt bellen abonnementen is het over het algemeen niet nodig inderdaad, maar wanneer er gebeld wordt naar servicenummer bijv. 0900-nummers, dan kunnen de kosten hoog oplopen als de verbinding intact blijft. Helaas zit er niets anders op dan na 2 uur opnieuw inbellen. 

Trouwens.. Is bellen via Teams of een ander platform niet veel praktischer? Met je telefoon inbellen hoor ik je niet vaak meer! Of heb ik er nu een verkeerd beeld bij?:sweat_smile: 



Haha nee ik bedoelde niet inbellen met m'n telefoon, maar meer dat we in een groepsgesprek zitten met het bestuur 😉 Niet iedereen wilt teams of een ander platform gebruiken of is daar niet voor in de gelegenheid. 

Ik snap de reden erachter hoor, maar er moet vast wel iets voor te verzinnen zijn dat de providers kunnen herkennen of het een 0900 nummer of een normaal gesprek is ;) 
Het is tenslotte 2021


Haha, whoops:nerd: .

Ja, dat vind ik eigenlijk ook. Ik heb het even nagevraagd, want ik weet niet waar ik het zou moeten zoeken. 
Als ik een relevant antwoord krijg, laat ik het weten. :smile:


Hey @remydeleeuw. Ik had het helemaal bij het verkeerde eind. We hebben dit helemaal niet (meer?). Je verbinding zou na 2 uur niet mogen wegvallen. Heb je dit vaker gehad dan 1x? Laat het maar weten. 
In dat geval helpt het als ik data heb (wanneer het gebeurd) en een tijd wanneer het gesprek ong. plaatsvond. Ook heb ik dan je gegevens nodig. Die mag je invullen in je profiel. Postcode, huisnummer, klantnummer en 06-nummer is voldoende. 

 


Hoi het gebeurt nog steeds inderdaad. 
De laatste keer was dinsdag 23 februari, gesprek begonnen om 21:44 en precies na 2 uur werd de verbinding verbroken. 
 

ik ga m’n profiel even aanvullen. 


Dankjewel! Ik kan het hele gesprek (nog) niet vinden in de verbruikslog:thinking: . Meestal is dit na een aantal dagen wel zichtbaar. Ik heb je gegevens even doorgezet naar een achterliggende afdeling. Misschien kijk ik verkeerd (gebeurt niet vaak:sweat_smile: )? Maar misschien zit er toch een onzichtbare blokkade op, die ik in ieder geval niet kan zien. 

 


hoi. Bijgaande een screenshot van desbetreffende gesprek. Zoals te zien exact 2 uur 😉

 

ik ben heel benieuwd wat eruit komt. 


Ooh, ja daar kunnen we niet omheen:see_no_evil:. Doorgezet!


Ooh, ja daar kunnen we niet omheen:see_no_evil:. Doorgezet!

En gisteravond was het weer zover 😅 exact na 2 uur werd de verbinding verbroken. 
 

kan het ook komen doorbdat de ontvangende kant een provider heeft die nog wel die 2 uurs beveiliging heeft? 


@remydeleeuw Het valt me (toevallig) op, dat het een inkomend gesprek betrof. Dan kan het mogelijk aan de andere partij liggen (of is dat ook KPN)? Wellicht kon @Lisa het gesprek daarom niet vinden.


Och ja, inkomend:see_no_evil: = kosten voor de beller (mits NL natuurlijk). Het moet wel aan de beller liggen. Vraag de beller dit te controleren bij zijn/haar provider. 


@remydeleeuw Het valt me (toevallig) op, dat het een inkomend gesprek betrof. Dan kan het mogelijk aan de andere partij liggen (of is dat ook KPN)? Wellicht kon @Lisa het gesprek daarom niet vinden.

Gisteravond gebeurde het weer, zowel met een inkomend gesprek als met een uitgaand gesprek. 
Precies na 2 uur werd de verbinding verbroken. 
Ik kan een screenshot uploaden, maar ik gok dat jullie het nu wel uit de data kunnen halen ;) 


@remydeleeuw Wij hebben geen begrenzer/blokkering. Heeft degene met wie je belt al nagevraagd bij zijn/haar provider. Ik ga er namelijk vanuit dat die niet bij KPN zit. 


@remydeleeuw Wij hebben geen begrenzer/blokkering. Heeft degene met wie je belt al nagevraagd bij zijn/haar provider. Ik ga er namelijk vanuit dat die niet bij KPN zit. 

Hmm dat is bijzonder. Je zou verwachten dat het alleen bij uitgaande gesprekken zou werken. Maar dan ga ik even verder kijken of t misschien aan de andere provider ligt inderdaad.