Skip to main content

Ik ben voor mijn werk aan de gang aan de Lodderhoeksestraat ter hoogte van nr 18 in Angeren, en ik merk sinds enige tijd dat ik steeds time outs krijg op het mobiele internet en soms werkt het weer een aantal minuten goed. Ik heb een dual sim toestel met twee KPN simkaarten en die geven allebei dit probleem. Andere collega's met een KPN abonnement hebben hetzelfde probleem op deze locatie. Volgens de kaart zou hier dekking moeten zijn.

Ligt er misschien een mast uit? Of is er een storing die niet op de site vermeld staat?

Hallo @BerndB Op zich moet het bereik daar wel redelijk goed moeten zijn. Ik heb geen andere meldingen gezien uit die buurt. Speelt het probleem nog steeds?


Hallo Bart, het speelt nog steeds ja. Kenmerkend is dat het af en toe goed gaat, en dat er dan opeens weer een tijd time outs zijn. Dit heb ik in mijn eigen woonplaats ooit precies zo gehad en toen bleek er wel degelijk een storing aan de zendmast. Dit terwijl er volgens KPN niets bekend was. Achteraf was de uitleg dat de storing niet groot genoeg was om te melden (ook niet aan hun servicemedewerkers).


Dat er geen melding is hoeft inderdaad niet te betekenen dat er niets aan de hand is, @BerndB Kun je me iets meer vertellen over wat je precies ervaart? Het speelt buiten? En je hebt het over mobiel internet: hoe is het bereik met bellen? Wat zie je precies staan in je scherm: 4g, 3g? Wat gebeurt er als je je toestel vastzet op één van de twee netwerken? 

 


Hallo @BerndB Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Als ik nog iets voor je kan doen lees ik het graag. 


Hallo @Bart_ sorry voor mijn late reactie, maar het probleem bestaat nog steeds. De verbinding vast zetten op 4G gaat niet en op 3G merk ik weinig verbetering. 


Geeft niks, @BerndB Kun je wel bellen? Of gaat het alleen om internet? Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? Kun je me ook vertellen welk toestel je gebruikt? Ik stel zoveel mogelijk vragen omdat noodzakelijk is voor de melding die ik dan kan maken. Dus alles wat je aan informatie hebt is welkom. 


@Bart_ Ik kan wel bellen. Ik gebruik een Samsung Galaxy S9+. Ik heb het aan een aantal mensen op dezelfde locatie gevraagd en daar was het internet ook slecht.

Ik merk het bij gebruik als hotspot maar ook bij het ontvangen van Whatsapp berichten, foto's worden dan vaak pas na een hele tijd gedownload. Ik heb ook een constante ping open staan naar www.google.nl en die valt bijna niet weg, dat is het vreemde aan dit verhaal.

 Het lijkt dus of bepaalde soorten dataverkeer niet goed gaan.


Prima, @BerndB En zijn er meer mensen die dit zo ervaren? En welk toestel gebruik je? Als je je telefoonnummer nog in je profiel zet, zet ik je melding door naar onze technische mensen! 


Hallo @Bart_, mijn telefoonnummer kan ik niet kwijt in het profiel, maar heb mijn klantnummer er wel ingevuld. Dat zou toch voldoende moeten zijn. Hopelijk kan er iets gevonden worden want het is op dit moment weer bijna niet werkbaar via mijn eigen sim en via die van mijn werk. 


Ik heb je telefoonnummer wel echt nodig, @BerndB. Je mag het neerzetten waar je wilt in je profiel. Het is nodig voor eventueel verder contact met onze Technische Dienst. :) 


De info is toegevoegd@Bart_ 


Dank @BerndB Ik heb een melding aangemaakt voor onze Technische Dienst en ze gaan er naar kijken! 


Reageer