Hoi @welkomeÂ
Welkom op de community van KPN.
Een slecht mobiel bereik kan aan verschillende factoren liggen, denk aan de afstand tussen jouw en de dichtstbijzijnde zendmast, werkzaamheden aan de KPN zendmast(en) in jouw omgeving, een mogelijke storing ect. ect.
Maar wat je sowieso even kunt doen, is om de netwerkinstellingen in jouw smartphone te resetten, hiermee los je vaak de meeste problemen mee op.
Android:
- Open de instellingen app
- Ga naar systeem
- Tik op geavanceerdÂ
- Vervolgens op de optie resetten
- En vervolgens op Wifi, Mobiel en Bluetooth resetten
iPhone:
- Open de instellingen app
- Ga naar Algemeen
- Kies vervolgens voor Zet over of Stel iPhone opnieuw in
- Kies dan voor Stel opnieuw in
- En vervolgens op Herstel Netwerkinstellingen
Als je dat gedaan hebt, start jouw smartphone zich op de gebruikelijke wijze weer op.
Kijk dan of hiermee het probleem is opgelost, en je weer een goed bereik ervaart.
Zo niet, dan ligt het waarschijnlijk aan het mobiele netwerk bij jouw in de wijk.
Mijn vragen zijn in dat geval:
- In welke plaats woon je precies?
- Heb je een postcode voor mij (geen huisnummer)?
Zodat we verder kunnen kijken.
Welkom ​@welkome, op de community. Je hebt al een aantal dingen geprobeerd begrijp ik, maar nog zonder verbetering. Michel geeft al een paar goede tips, heb je dat al kunnen proberen?
ik heb alles geprobeerd maar ik blijf dezelfde klachten behouden.
Â
maar ik heb er niet alleen maar thuis last van maar ook buiten.
maar dat is ook met bellen weet niet of ik dit gemeld had?
zodra ik iemand wil bellen duurt het zeker 2 a 3 min voordat die gaat bellen.
Â
mijn woonplaats is Amersfoort 3812 mn
Hoi ​@welkomeÂ
Ik ben eens voor je gaan zoeken en bekijken, hoe de dekking is in jouw buurt.
Je woont in de Bomenbuurt wat onderdeel is van de grotere wijk Soesterkwartier in Amersfoort.
De mobiele dekking van KPN, is in jouw buurt zeer goed tot optimaal op het 4G netwerk, 5G is in de bomenbuurt nog niet beschikbaar of zeer beperkt.
Je woont namelijk tussen twee KPN zendmasten in, die niet ver van de Bomenbuurt afstaan.
De KPN zendmasten staan namelijk, op de volgende locaties:
- NS Servicebedrijf Randstad Zuid, Amersfoort (Vakwerkmast)
- Amsterdamseweg 53, Isselt, Amersfoort (Op het dak van een bedrijfsgebouw)
Je zou dus buitenshuis volop bereik moeten ervaren via het 4G netwerk van KPN.
Binnenshuis kan het wat minder zijn, wegens de isolatie van de woning.
Het kan dus nog liggen aan de volgende factoren:
- Je simkaart is defect, waardoor deze nu zorgt voor een slechte verbinding en ontvangst.
- Het ligt aan een intern defect aan je mobiel zelf, bijvoorbeeld aan de antennes in het toestel.
- Er zijn momenteel geen storingen of werkzaamheden bekend in jouw buurt, waardoor het daar niet aan zal liggen.
Om er achter te komen waaraan het mogelijk ligt, vraag ik je een kruistest uit te voeren.
Stop jouw eigen KPN simkaart in een ander toestel (van een familielid, vriend of vriendin), en stop de simkaart van de tegenpartij in jouw toestel.
Heb je met het andere toestel nog steeds slechte ontvangst en kun je moeilijk bellen, dan ligt het aan jouw KPN simkaart die dan vervangen moet worden voor een nieuwe.
Doet jouw KPN simkaart het wel goed in de mobiel van de ander, maar doet de simkaart van de ander het ook niet in jouw toestel, dan is er een defect aan jouw mobiele telefoon.
Jouw huidige KPN simkaart kun je dan laten vervangen voor een nieuwe simkaart, bij een KPN Winkel in Amersfoort.
Neem wel een geldig legitimatiebewijs mee naar de winkel.
Ligt het aan jouw eigen toestel, dan zou je daarmee naar de winkel kunnen gaan waar je hem hebt gekocht, tezamen met de aankoopbon.
​@welkomeÂ
Het zal het waarschijnlijk niet zijn, maar heb je een hoesje om je telefoon? Probeer eens het hoesje te verwijderen en kijk dan of het beter gaat. Omdat je het overal hebt dacht ik aan het hoesje waarmee je je telefoon beschermd.Â
Wat voor een telefoon (merk en type) heb je eigenlijk?
Â
Hoi ​@welkomeÂ
Heb je inmiddels al de kruistest uitgevoerd?
Door jouw KPN simkaart in een ander toestel te doen, en te checken of de ontvangst en het bellen wel goed gaat?
Stop in jouw Samsung A54 dan de simkaart van de familielid of vriend, en kijk wat er dan gebeurd.
Deze kruistest is belangrijk om te kunnen oordelen, of het aan jouw KPN simkaart ligt of aan jouw Samsung A54.
Er zijn een aantal dingen die je kunt proberen zoals je ziet aan de reacties. Ik ben ook benieuwd wat er uit de kruistest komt als je die probeert.
ik heb nog niet zo heel lange een nieuwe simkaart ontvangen ook voor dit probleem.
maar mijn nieuwe simkaart wel in een andere telefoon gedaan en daar heb ik wel beter en stabieler internet.
dus dan moet dit aan mijn telefoon liggen ben ik bang want isolatie geloof ik niet zo in woon namelijk am jaren in dezelfde woning en is niks extra aan geïsoleerd en met mijn s21 nooit problemen gehad.
Hoi ​@welkomeÂ
Bedankt voor je terugkoppeling.
Aan je KPN zal het niet liggen, ook omdat je deze simkaart nog niet zo lang geleden hebt gekregen.
Ook heb je met een ander toestel, een beter en stabieler internet via het 4G netwerk.
Conclusie is daarom ook, dat het aan jouw Samsung Galaxy A54 ligt.
Het kan mogelijk liggen aan de ingebouwde antennes in het toestel, waarmee een defect is waardoor je een slechte ontvangst hebt, en waardoor je ook moeilijk tot niet kunt bellen.
Mocht je nog binnen de garantietermijn zitten, ga dan met jouw Samsung Galaxy A54 en aankoopbon langs de winkel waar je hem hebt gekocht.
Heb je hem bij KPN gekocht tezamen met je mobiele abonnement, dan kun je langs een KPN winkel in Amersfoort gaan.
Je kunt er ook voor kiezen om een spiksplinternieuw toestel aan te schaffen, zeker nu Black Friday voor de deur staat, en er veel goede acties komen met óók losse smartphones.
Kijk bijvoorbeeld op Belsimpel of Mobiel.nl, maar ook bij de MediaMarkt zou je kunnen kijken.
Een beschermhoesje van tegenwoordig, houdt het signaal van het mobiele netwerk niet tegen, daar worden ze op gemaakt.
Dat wijst inderdaad meer richting het toestel zelf. Het zou mogelijk een instelling kunnen zijn, of dat er iets niet goed werkt, Het toestel laten controleren in de winkel waar je deze hebt gekocht is verstandig. Dan kan er gekeken worden of daar iets aan te doen is. Een nieuw toestel is niet altijd nodig.