Skip to main content
september jongstleden is mijn mobiel abonnement overgegaan van een abonnement met toestel op afbetaling naar een Sim-Only abonnement.

Voor de aankoop van een huis heb ik mijn bkr registratie opgevraagd en daar staat mijn oude abonnement nog in, met als vermelding dat het een aflopend krediet is, met als verwachte einddatum 19-9-2019. echter staat er onder bij werkelijke einddatum: Niet beëindigd.

Hoe kan dit? en hoe kom ik van die registratie af?
Vermoedelijk wordt wordt de bkr niet dagelijks geüpdatet vanuit KPN. Stel je voor dat dit eens in de twee of drie maanden gebeurt: Dan zal deze registratie bij de eerstvolgende update verdwijnen.



Maar voor de aankoop van jouw huis valt dit toch wel uit te leggen?
Een bij BKR geregistreerde lening blijft nog 5 jaar staan na de aflossing. Dit is wettelijk zo geregeld.

Wel staat er a.h.g.i. bij dat er (hopelijk) nooit betalingsachterstand is geweest en dat ie afgelost is.

Heb je ooit betalingsproblemen gehad m.b.t. de toestellening dan blijft je dat nog 5 jaar na aflossing dus achtervolgen.



Alle leningen van af € 250 dienen bij BKR geregistreerd te worden. Die daaronder niet.



https://www.bkr.nl/consumenten/uw-mobiele-telefoon-en-bkr/
OK, wat een rare regeling. Dit schrijft BKR er zelf over:



Wat gebeurt er als ik mijn krediet helemaal heb afbetaald?

Na afbetaling van uw krediet wordt een einddatum geplaatst zodat duidelijk is dat uw krediet is beëindigd. Het krediet (en eventuele bijzonderheden) blijft na de einddatum nog 5 jaar in het Centraal Krediet Informatieysteem bij Stichting BKR zichtbaar.
Hoi @C van Maris, welkom bij ons op het Forum.



Ik lees dat je graag van de BKR registratie af wilt. Dat kan ik heel goed begrijpen. Ik begrijp dus dat het abonnement al helemaal verlopen is. Hiermee zou het afgedaan moeten zijn. Nu is het zo dat er waarschijnlijk nog een laatste factuur komt van het abonnement is afgelopen is. Nadat deze is geweest zou de registratie moeten verdwijnen. Zo niet, laat het dan even weten.
Op de factuur van september is te zien dat de laatste betaling iets van €12 was en dat het saldo op nu staat. Op de factuur van oktober is niets meer terug te vinden van de afbetaling.

In ieder geval bedankt voor de informatie allemaal.
Ah dat is fijn. Dan is dat dus helemaal afgerond. Dan zal de registratie ook snel verwijderd zijn. Hou het nog even in de gaten. Gaat deze nou niet snel weg. Laat het even weten.