Skip to main content

Hi, 

inmiddels nu een maand problemen met het bereik van 4g op mijn iPhone 11. Na veel contact, en het uiteindelijk aanmaken van een ticket, wordt het issue ‘onderzocht’. 
 

Na bellen vandaag is erkent door KPN dat er een issue speelt bij circa 10.000 gebruikers / klanten van KPN met een iPhone 11 en het bereik van 4g, maar zonder indicatie wanneer dit probleem is opgelost. 
Verwezen wordt naar probleem bij Apple. Bijzondere is wel dat alleen KPN dit issue heeft met Apple. Dus dan ligt het issue toch bij KPN?

 

Nu zit ik met een paar vragen;

  1. Kan ik het issue ergens volgen met verwachte oplostijden? Ondertussen ben ik namelijk buiten niet of slecht bereikbaar. Ivm privé en werk kan ik mij dit niet veroorloven, en nu al een maand niet bereikbaar. 
  2. Wordt er gewerkt aan een tijdelijke oplossing? Bijvoorbeeld tijdelijke telefoon of korting op een nieuwe telefoon?

Veel klanten hebben een enorm issue. Kan mij niet voorstellen dat dit lang mag / kan duren. 
En wil zeker niet ‘wachten’ tot ik iets hoor en ondertussen betalen voor niet bereikbaar zijn. 

 

Graag reactie. 
 

 

Verschrikkelijk!!

ik heb ook net verlengd omdat ik belachelijk veel abonnementskosten betaalde voor het weinige wat ik doe sinds 2018 is het met €10 verhoogd. Toen wist ik nog niet in wat voor een wespennest ik mij begaf met al deze problemen!!

 

Toen ik mijn beklag wilde doen werd het nog erger.
Mij werd gewoon gezegd dat ik naar een andere provider ‘ dan stapt u toch over!’ En hij weigerde om een klacht voor mij in te dienen, dat het niet kon en kondigde toen gewoon aan dat hij de verbinding ging verbreken en ging op in mijn oor……

fijne service KPN!!!


Helaas zijn we echt niet de enige. Alleen zitten wij op het forum. Jammer dat er van de KPN geen reactie/ actie komt. Ik ga wel alvast tv e.d.  omzetten naar Ziggo. Ik gun het ze niet dat ik nog langer als klant blijf. Ziggo / Vodafone wil mij ook wel tegemoet komen met MOB  telefoon, wacht ik even af. Dit is tenminste service!!  

 


Helaas zijn we echt niet de enige. Alleen zitten wij op het forum. Jammer dat er van de KPN geen reactie/ actie komt. Ik ga wel alvast tv e.d.  omzetten naar Ziggo. Ik gun het ze niet dat ik nog langer als klant blijf. Ziggo / Vodafone wil mij ook wel tegemoet komen met MOB  telefoon, wacht ik even af. Dit is tenminste service!!  

 

KPN lost het ook uiteindelijk wel op, alleen duurt het gewoon erg lang allemaal. Ze zijn de lijst aan het afgaan van mensen met een iPhone 11 en een ticket.

Dit is al een maand aan de gang, dus het gaat echt wel om duizenden gebruikers met problemen. RecoNext, de partij die de checks op al onze iPhone 11's moet doen, kan het, maar dit is wat ik persoonlijk denk, waarschijnlijk niet aan als er plotseling duizenden telefoontjes in een keer naar ze toe komen. En dan is er natuurlijk de vraag of ze voldoende iPhone 13's hebben als vervanging. Ze hebben namelijk ook nog hun reguliere reparatieservice die doorgaat. Daarom denk ik dat het allemaal in waves gebeurt. Misschien een paar honderd of duizend per week. En als het dan gaat om 8 tot 10 duizend mensen...


Dat verklaart absoluut niet dat mijn ticket steeds gesloten wordt en KPN dit bericht per SMS stuurt:

Beste klant, we hebben een update over de problemen met je toestel. Ga naar Instellingen > Algemeen > Software-update om
te updaten naar de nieuwste iOS 17.6.1. Deze update kun je zelf uitvoeren. Dank voor je geduld en begrip. Hulp nodig of een 
andere vraag? Dan staan we uiteraard voor je klaar 0800-0402
 

Deze ‘oplossing’ heb ik nu voor de 3e keer in de afgelopen maand als oplossing gekregen! Het werkt niet en KPN staat helemaal niet klaar!! 
 

En ik heb een IPhone 12 Max Pro….

Lijst aan het afgaan???? Ze sluiten gewoon mijn tickets keer op keer. En ik moet er weer achteraan gaan om een nieuwe ticket geopend te krijgen. Maar de klantenservice krijg ik ook niet meer te pakken of ze laten mij 20 min in de wacht zonder terug te komen… het is bar en bar slecht!


Het is heel duidelijk dat KPN  geen enkele  kering heeft getrokken uit dit zelfde issue, 2 jaar geleden

communiceren en informeren naar de klant is  er in mijn geval helemaal niet  bij.  Het toestel heb ik bij KPN  gekocht en ik betaal ook nog steeds voor niet geleverde dienst , wij hebben een contract waar jullie je niet aan houden .Jullie horen binnen redelijke termijn met de. oplossing te komen. Deze is reeds ruimschoots overschreden.    

Verder is er een groot gebrek aan hostmanship en hospitality, vanuit de  helpdesk service  ik weer niet wie hier de leiding over heeft maar die moet zich schamen en per direct een andere baan gaan zoeken  

Jje kunt tegenwoordig niet meer zonder je telefoon , het gemak waarmee jullie mensen aan het lijntje houden is beschamend   Dus ik verwacht een enorm goede compensatie voor de stress en ongemak  aan elke klant in de wachtlijst, zonder gedoe of lange discussies .


Dat verklaart absoluut niet dat mijn ticket steeds gesloten wordt en KPN dit bericht per SMS stuurt:

Beste klant, we hebben een update over de problemen met je toestel. Ga naar Instellingen > Algemeen > Software-update om
te updaten naar de nieuwste iOS 17.6.1. Deze update kun je zelf uitvoeren. Dank voor je geduld en begrip. Hulp nodig of een 
andere vraag? Dan staan we uiteraard voor je klaar 0800-0402
 

Deze ‘oplossing’ heb ik nu voor de 3e keer in de afgelopen maand als oplossing gekregen! Het werkt niet en KPN staat helemaal niet klaar!! 
 

En ik heb een IPhone 12 Max Pro….

Lijst aan het afgaan???? Ze sluiten gewoon mijn tickets keer op keer. En ik moet er weer achteraan gaan om een nieuwe ticket geopend te krijgen. Maar de klantenservice krijg ik ook niet meer te pakken of ze laten mij 20 min in de wacht zonder terug te komen… het is bar en bar slecht!

Klopt, de lijst is enkel voor iPhone 11 gebruikers. Voor de iPhone 12 zijn ze er bij KPN nog steeds van overtuigd dat de iOS update alle problemen oplost. Helaas is dat voor velen niet het geval.

 


Wat wij zien is dat voor veel klanten met een iPhone 12 de update het probleem wél oplost. Maar, als dat voor jou niet het geval is, neem dan opnieuw contact op via 0800-0402 (gratis) en laat een nieuw ticket aanmaken. Waarbij je expliciet aangeeft dat je de update gedaan hebt, en dat je nog steeds problemen ervaart. En dan ook zo specifiek mogelijk aangeeft wat je ervaart en wanneer (data en tijdstippen). Want dan kan de technische dienst dit veel beter nakijken en zien of en wat er gebeurt op het netwerk en met jouw telefoon/simkaart/aansluiting.


Ik heb  een  iPhone 11 en al 2 tickets

aan laten  maken. Ik wil gewoon gebeld worden over een  compensatie, Echt niet okay dit Erik. 

hoeveel tickets wil je hebben Erik?  Ik wil graag teruggebeld worden zoals afgesproken  en toegezegd. Waarom word ik niet gebeld? 


Wat heb ik eraan dat jij zegt dat voor veel mensen met een IPhone 12 het probleem wel is opgelost? Maakt dat mijn problemen met KPN minder???

Als ik al drie ticket heb gehad…. En al vier keer dezelfde oplossing heb voorgeschoteld gekregen, die bij mij niet werkt….. Waarom moet ik dan een vierde ticket aan laten maken? En weer aan de telefoon hangen terwijl men of niet terugkoppelde of gewoon niet bereikbaar is?  Tis een beetje omgekeerde wereld hier… KPN veroorzaakt een probleem en ik moet mij in duizenden bochten wei hem om geholpen te worden……

 


Reageer