Skip to main content

Goedemiddag KPN,

 

wij hebben sinds een aantal weken de mantelzorg overgenomen van mijn vrouws, licht demente grootvader. Een van de eerste dingen die wij zagen was de enorme rekeningen van zijn KPN mobiel abonnement.

Het blijkt dat hij een budget abonnement heeft en dat, als hij het 088 nummer van zijn zorgvoorziening belt hij terecht komt in een keuze menu waarbij de verbinding niet automatisch word verbroken. Hierdoor is er in 12 weken tijd al €750,- aan bel kosten ontstaan. 

Net contact gehad met de “klantenservice” met de vraag om het abonnement aan te passen en of er iets met die rekeningen gedaan kan worden.
Antwoord: abonnement aanpassen geen probleem, maar die kosten doen wij niks mee, dat is jammer maar helaas.

 

@Kpn: zijn jullie echt zo’n harteloos bedrijf geworden dat er niet individueel naar zo’n schrijnend geval gekeken kan worden? Hopelijk heb ik gewoon een niet goed geïnformeerde parttime medewerker gesproken en kunnen jullie hier alsnog op terug komen.

Als u iets voor elkaar wil krijgen ga dan niet meteen schelden. Er daar bedoel ik de term harteloos mee. U heeft nergens recht op. KPN kan er niets aan doen dat deze kosten zijn gemaakt. Wellicht dat er iets uit coulance gedaan kan worden. Met stroop vang je vliegen niet met azijn.


Stel ... ik zeg stel ... dat uw vrouws grootvader met de auto tegen een paaltje gereden was. Had u dan ook aan de automonteur gevraagt of die dat even gratis kan repareren? En als die nee had gezegt, had u dan ook gezegd: "zijn jullie echt zo’n harteloos bedrijf geworden dat er niet individueel naar zo’n schrijnend geval gekeken kan worden?".

Ik zeg stel. Wellicht zal hij geen auto meer rijden, misschien heeft die het nooit gedaan, maar het is zomaar een voorbeeld. 

Geld verdienen met bellen is de corebusiness van KPN. Er worden zeer regelmatig fouten gemaakt door klanten waardoor ze hogere belkosten hebben dan dat de bedoeling was. Als KPN dat allemaal zomaar zou vergoeden, dan zou dat een heel groot gedeelte van de bonus van Jörg Kramer kosten. Dus nee, dat vind die geen goed idee.


Hallo @WRibbers Van harte welkom hier op het KPN Forum. Ik kan me als eerste heel goed voorstellen dat je heel erg bent geschrokken van zulke hoge telefoonrekeningen. De vraag of er naar gekeken kan worden begrijp ik uiteraard en vind ik helemaal niet vreemd. 

Maar ik wil echter ook kort ingaan op je andere opmerkingen. Ik denk dat de collega's van de klantenservice - of ze nu parttime werken of niet-  allemaal goed geïnformeerd zijn en niemand zal zich harteloos opstellen. Maar de collega's aan de telefoon kunnen er niet omheen dat de belkosten wel zijn gemaakt en dat de contractant daar verantwoordelijk voor is. 

Wat we via deze weg kunnen -en via de klantenservice kan dat uiteraard ook- is een coulanceverzoek doen. Een collega van de klachtenafdeling zal hiernaar kijken en een uitspraak doen.

 


Hallo @Bart_ ,

bedankt voor je reactie en je uitleg. En ik snap ook helemaal dat deze kosten inderdaad gemaakt zijn. Enigste vreemde/vervelende vind ik dat ik echt letterlijk gevraagd heb of er met coulance naar gekeken kon worden en ik als antwoord simpelweg “Nee” kreeg.

Vandaar ook mijn lichte irritatie in het oorspronkelijke bericht, voor dat mijn excuses.
Als er via deze weg alsnog naar gekeken kan worden dan heel graag. Hoor graag wat ik daar verder voor moet doen.


Dag @WRibbers Graag gedaan en jij ook bedankt voor je antwoord! Natuurlijk snap ik je frustratie en ik begrijp ook dat je direct ‘nee’ kort door de bocht vindt overkomen. Wat ik gedaan is je verhaal doorzetten naar onze klachtenafdeling, met de vraag of er enige coulance mogelijk. Zij zullen hier dan naar kijken en contact met je leggen.

Ik heb daarvoor wat gegevens van je nodig: zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van je grootvader, zijn postcode / huisnummer en het klantnummer? En wil je ook jouw bereikbaarheidsnummer en mailadres vermelden? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?


Hallo @Bart_ ,

bedankt voor het antwoord en je hulp zover. 
Ik heb alle wijzigingen doorgevoerd in het Forum profiel en mijn eigen gegevens toegevoegd in het opmerkingen veld.

Nogmaals dank voor je hulp en ik zie de reactie wel tegemoet,


Dank @WRibbers Ik heb het verhaal doorgezet naar de klachtenafdeling. Iemand zal je telefonisch benaderen.