Skip to main content

Ik heb een nieuwe telefoon Samsung S52 dual sim en ik wil werken soms vanaf de hotspot. Deze doet het als ik in mijn prive omgeving blijf. Maar inloggen op de beveiligde VMware omgeving via de hotspot blokkeert.

Zet ik bij de instellingen, simkaartbeheer, de mobiele gegevens op werk dan kom ik er wel in, Alleen is die dan traag en ik heb op mijn werk niet genoeg MB's. Op mijn prive sim kaart heb ik onbeperkt internet. Hoe kan ik dit oplossen?

De hotspot doet het dus wel maar niet als bij simkaartbeheer de mobiele gegevens op prive staan.

Ik snap dat je hierbij een @Hulplijn nodig hebt. Alleen heb ik eigenlijk werkelijk geen idee. Klinkt alsof ons IP adres niet samenwerkt met VMware, maar waar zit dat in? Heb je dit ook al aangekaart bij de IT afdeling van jouw werk? Wat zeggen zij erover?

En kun je verder met de privé hotspot wel gewoon overal bij? 


De IT afdeling zegt dat het geblokkeerd wordt bij KPN. De dual sim kan ik namelijk omzetten bij simkaartbeheer. Zet ik hem op prive dan kan hij niet op de hotspot. Zet ik hem op werk dan wel op hotspot. Met prive hotspot kan ik overal bij,

 

Dit switchen doe je hier:

Instellingen

Verbindingen

Sim kaartbeheer

Dan heb je daaronder gewenste SIM-kaart

Oproepen - prive

Berichten - prive

Mobiele gegevens - prive. Als ik deze laatste dus op werk zet dan kom ik wel in VM ware. Staat hij op prive dan werkt hotspot prima maar niet in de VM ware. Run time out dus wordt ergens vertraagd.


VMware is een virtuele omgeving, bij mijn weten.  Er verandert aan onze kant niks en het zou voor ons signaal niks uit moeten maken of jij virtueel of met een fysieke computer verbinding maakt. De setup van je VMware komt volgens mij wel nauw. Daar heb ik zelf niet veel kaas van gegeten maar ik zou het toch daar zoeken.