Skip to main content

Sinds kort doet mijn hotspot niet meer om verbinding te maken met internet.

 

@cornelis65 Welke iOS versie heb je? En wat zie je wanneer je verbinding wilt maken met je hotspot? Heb je al eens geprobeerd je 4G/WiFi uit/aan te zetten op je telefoon? Je moet daarnaast “WiFi” wel aan hebben staan.

Als je in je bedieningspaneel op je telefoon langer drukt op het vierkantje met Wifi/4G/Bluetooth etc. Dan zie je onderstaande. Wat staat er bij Persoonlijke Hotspot?

 


hotspot doet het maar op de wifi staat een uitroepteken.n Jouw instructie volg ik niet helemaal.

 

 


Hotspot doet het inderdaad niet meer met roaming sinds enige tijd. Geen idee of het aan KPN ligt of aan een iOs update.


Hi @cornelis65 en @Tshepo, ik raad jullie aan om contact te zoeken met Apple. Hotspot is een functie in het toestel, mogelijk komt dit van een update. 


@Alexandra van KPN Ik raad KPN aan contact te zoeken met Apple. Als het met KPN niet werkt op mijn iPhone neem ik een andere provider waarmee het wél werkt.


Goedemorgen, ik kan dit niet direct verklaren. Ik heb net even een test uitgevoerd op mijn iPhone 14 Pro met een hotspot en ik ervaar zelf geen problemen. Die is voorzien van de laatste versie van iOS met de laatste updates geïnstalleerd. Dit werkt ook als ik verbind met meerdere apparaten.

Ik zal dan toch even kijken of de telefoon up to date is en eventueel eens een nieuw wachtwoord instellen op de hotspot. Jullie maken geen gebruik van zaken als VPN's of andere beveiligingssoftware? 


Hier werkt hotspot ook gewoon prima. Is het niet een IPv6 ding? Zie bijvoorbeeld hier voor een oplossing?: 

 


Probleem met hotspot bij roaming is nog steeds niet opgelost. Alles werkt prima en blijft ook werken, maar als ik de grens over ga krijgen de overige toestellen opeens geen ip meer van de hotspot. Ik gebruik een iphone in combinatie met een KPN eSim.

Enige manier om het aan de praat te krijgen is een tweede (niet-KPN) eSim in te laden. Dan opeens werkt het weer zoals het moet (ook hotspot langs de KPN-eSim).


@Tshepo Dat is jammer. Het lastige is, in Nederland werkt het goed. Dat is het KPN netwerk, waar wij je mee kunnen helpen. Buiten Nederland maak je gebruik van een lokaal netwerk van een provider daar. Dus het kan met instellingen te maken hebben, in het betreffende netwerk of in je telefoon. We zien niet meer signalen dat dit niet goed werkt, vandaar het advies om eens navraag bij Apple te doen. En je kunt de tips van Remco hierboven nog uitproberen.