Skip to main content

de 1e week van september heb ik mijn mobiele abonnement over gezet naar een nieuwe Pixel 9.
Tijdens de vakantie in Portugal werd ( 21 sept) er automatisch een update geplaatst. Op dat moment kon ik niets meer doen omdat mijn mobiel bleef hangen op de update. Toestel gebracht naar de KPN winkel op Zuidplein Rotterdam en tot op heden krijg ik het bericht dat men er mee bezig is.
Ik betaal nu wel een volledige abonnement voor en toestel wat niet in mijn bezit is.
Waar en bij wie van KPN kan ik dit probleem aangeven.
Alvast dank  

Hi @michael01, ik denk graag mee. 

Wat ontzettend naar dat dit net in je vakantie is gebeurd. Als het goed is heeft mijn collega in de winkel dit aangemeld en heb je ook toegangscode gekregen om de reparatie te volgen op onze KPN reparatie portal. Klopt dit? En zo ja, wat wordt daar aangegeven? Ik heb daar namelijk geen inzicht op. 

helaas is dit niet gebeurd. Misschien omdat met het invullen niet een Pixel mobiel ingevuld kon worden. Ik heb alleen een reparatie nummer en meer niet. Geen toegangsnummer en niemand kan dit veranderen

Hallo @michael01 ,

Kun je niet tijdelijk een ander toestel gebruiken? Dat is een kwestie van jouw simkaart of e-sim over (laten) zetten.  

Klopt natuurlijk gebruik ik een oude mobiel, maar ik betaal voor een nieuw mobiel wat meer dan een maand niet werkt. 😞

Mijn advies is in dit geval om even contact op te nemen met Reconext, zij doen de reparatie. 

Dit kan via 0800-820 00 08 of reparatiedesk@kpn.com, vermeld daarin je NAW gegevens en reparatienummer. Dan moeten ze het kunnen vinden. Ik snap ook wat je zegt over de betaling van je toestel, echter betaal je hierdoor niet langer of meer door. Dit wordt na 12 of 24 maanden, afhankelijk van je abonnement, jouw eigendom. 

Klopt natuurlijk gebruik ik een oude mobiel, maar ik betaal voor een nieuw mobiel wat meer dan een maand niet werkt. 😞

Het toestel moet je sowieso betalen omdat het een lening is (of je toestel nou daar is of in jouw bezit het bedrag wordt er niet lager op), abonnement kosten lopen daarnaast ook door omdat je deze in een ander toestel gebruikt nu. Ik hoop dat je eigen toestel snel weer terug is!

gisteren teruggebeld door reparatiedesk met de mededeling dat KPN GEEN (nog) reparatie contract heeft met Pixel mobiel.
Er is nog geen actie m.a.g. geen mobiel en ook geen compensatie voor mijn abonnement.
Vanaf 21 september geen mobiel en ook nog geen vooruitzichten voor een oplossing. BAH 😣

Je betaald niet voor dat toestel. Je hebt een lening afgesloten en nu dus een schuld. Je moet die schuld afbetaling.

Wat er met dat toestel gebeurt is niet relevant. Als dat toestel in Portugal was gestolen of kwijtgeraakt, dan had je het toestel nu ook niet meer gehad. En dan had je ook gewoon de schuld af moeten betalen. 

meerdere keren aangegeven dat ik mijn Pixel 9 (aangeschaft begin september garantie en abonnement) in automatische update kreeg medio september. Het toestel bleef hangen in de update. Toestel begin oktober ingeleverd bij de KPN winkel op Zuidplein Rotterdam. Na 2 weken gebeld met servicedesk en KPN en krijg steeds de melding dat KPN in onderhandeling is met Reconext. Dat heb ik ook eind september gehoord. Ik denk zelf dat KPN en Reconext er niet uit komt. Mijn toestel is bijna 2 maanden defect en KPN heeft mij nog geen toezegging gedaan wanneer mijn toestel terug komt of gerepareerd is.
Ik betaal nu een abonnement voor een toestel die ik bijna 2 maanden niet heb.
Ik wordt nu aan het lijntje gehouden en iedereen wijst na elkaar en zijn in afwachting op????
Na deze week zal ik als oud KPN medewerker toch maar andere personen benaderen.

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic 

Na deze week zal ik als oud KPN medewerker toch maar andere personen benaderen.

Gewoon doen als je die hebt!
Extra info: https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/hoelang-mag-reparatie-duren

Vandaag wederom teruggebeld door KPN en die zegt te wachten op reactie van Reconext.

Dit kan zo lang duren. Is Pixel 9 wel een goede mobiele telefoon 😔😞

Hi Michael, dit duurt inderdaad veel te lang. Ik heb dit hier intern doorgezet om het na te vragen. Je wordt binnen 2 werkdagen gebeld. Nog even geduld dus. 

Dank ik wacht de reactie af

Hi ​@michael01, ik zie dat mijn melding is opgepakt en dat hier aan wordt gewerkt. Herken je dit? 

klopt dit wordt opgepakt zowel het leveren van mijn Pixel 9 als mijn abonnement. Helaas nog geen uitsluitsel. KPN verwacht uiterlijk as dinsdag meer te weten en welke resultaten dit gaat opleveren.
Nog wachten.

Goed om te lezen, hou ons op de hoogte. 

Reageer