Skip to main content

Goedenmorgen,

 

Ik heb inmiddels 2 x contact gehad met kpn maar mijn probleem is niet opgelost. Ik heb een unlimited abonnement en zou zodoende 50 gb binnen Europa moeten hebben. Ik heb echter maar 25 gb. De eerste  keer gaf de kpn medewerker aan dat hij het probleem zou verhelpen en de 2e keer heeft de kpn medewerker 5 x 5000 mb overgemaakt. Deze 25 gb is echter niet zichtbaar in de eu bundel. Graag een oplossing vanuit kpn aangezien wij nu op vakantie zijn en de 25 gb bijna op is.

 

Mvg Sandra 

Hallo @Sannie D 

De 50GB maandbundel in de EU is per 4 juli ingevoerd. Ieder unlimited data abonnement krijgt deze bundel per de 1e dag van de factuurperiode na die datum. Tussentijds wijzigen is niet mogelijk, de KPN systemen verstrekken 1x per maand de dan geldende hoeveelheid.


Beste Ruud,

 

Dank voor je reactie. Het abonnement loopt vanaf 9 juni. Dus 9 juli (de eerst volgende factuurdatum) ligt volgens mij na 4 juli dus zou de 50 gb moeten worden verstrekt. Of zie ik dat verkeerd

 

Mvg Sandra 


Hallo @Sannie D , Dan zou ik inderdaad denken dat je al 50GB zou moeten hebben.

Maar de factuurdatum valt vaak een aantal dagen na de afloop van de factuurperiode. Het gaat om de start van de nieuwe periode, zoals vermeld op de factuur. Op die dag wordt de nieuwe bundel verstrekt. Kan je (via MijnKPN) je factuur bekijken? Het staat op pagina 2 bij de specificaties.


Periode op de factuur is van 06-06 tm 05-07


Dus nieuwe periode loopt dan vanaf 06-07 tm 05-08


Dat is vreemd, want dan had ik verwacht dat je op 06-07 de nieuwe EU maandbundel zou krijgen. Staat er in de MijnKPN app nog steeds 25GB?

 


Hoi @Sannie D . Kun je de vraag van @RBxx  beantwoorden?


...


Hoi,

 

Ja staat nog steeds op 25 gb. Inmiddels weer gesproken met medewerker van kpn. Blijkt dat er bij bestaande klanten de 25 gb in beeld blijft tot de volgende factuurdatum. Vraag is nu of er wel 50 gb geleverd gaat worden of niet. 


Ai, dat is spijtig @Sannie D .
De invoer van de wijziging ging inderdaad met wat vertraging. Waarschijnlijk heb je op 6 juli net de wijziging gemist 😩. Ik kreeg de verhoogde NL-dagbundel van 10GB ook pas op 6 of 7 juli.


Hallo @Sannie D , ik ben toch nog even nieuwsgierig 😊.

Heb je vandaag op 06-08 wel een 50GB maandbundel voor de EU gekregen?