Skip to main content

Ik heb hetzelfde probleem. Ik kan sinds een week niet meer gebeld worden want alle bellers gaan direct dior naar voicemail. Alle instellingen zijn goed en voicemail gebruik ik niet. Na googelen op het forum bij Telford ontdekte ik dat dit een oud probleem is en ik las dat 9 maanden geleden dit probleem al door iemand ( een klant en niet Telford zelf) is opgelost. Het was volgens die klant te verhelpen door de telefoon in mobiele data van 4G af te halen en op 3G in te stellen. Volgens hem was het een ios update  probleem (??)  Wat schetst mijn verbazing, het werkt. Ik kan weer gebeld worden. Helaas kan ik dus geen gebruik maken van 4G en dat lijkt me niet de bedoeling.  Graag hoor ik dan ook of KPN dit probleem weet op te lossen.

 

*Admin: eigen topic aangemaakt naar aanleiding van reactie in dit topic. 
 

Ik had een telfort abonnement en sinds een week gingen al mijn gesprekken direct naar de voicemail. Alle instellingen waren goed dus verder gezocht. Ik vond een topic op het telfort forum van 9 maanden geleden waar mensen klaagden over hetzelfde probleem en dit werd standaard door telfort opgelost door nieuwe sim kaart te versturen. Een klant van telfort gaf aan dat dit niet hielp,maar dat het met een ios update te maken had. Ik had een week geleden een update gehad en sindsdien ging t dus ook mis. Volgens de klant was de oplossing 4G uit te zetten in mobiele dataen 3G aan tezetten. Omdat ik verder alles al geprobeerd had, heb ik dat gedaan en wat schtetst mijn verbazing, het werkt! Ik kan weer gebeld worden. Nu heb ik echtr dus geen beschikking over 4G wat me niet de bedoeling lijkt. Hoe los ik dit op?

 

*Admin: reactie verplaatst naar je eigen topic


Hoi @Inge1964

Welkom op het KPN Forum. Begrijpelijk dat je ook gebruik wilt maken van 4G en niet wilt dat, als je een 4G verbinding hebt, oproepen direct worden doorgeschakeld naar je Voicemail. Ik begrijp dat je een voormalig Telfort Mobiel aansluiting hebt. Je hebt dan een nieuwe simkaart nodig. Deze kan je gratis aanvragen via MijnKPN

Mocht je met de nieuwe simkaart nog steeds problemen ondervinden met direct doorschakelen van oproepen, dan wil ik graag je mobiele aansluiting even nakijken. Kun je dan je gegevens invullen in je Forumprofiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Zou je daarbij je 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN bij “persoonlijke opmerkingen” willen vermelden? Alvast bedankt! 


Ik heb niets meer van je gehoord, dus ga ik ervan uit dat de nieuwe simkaart het oploste, of dat je het via een andere weg hebt opgelost. Anders hoor ik het graag!


Reageer