Skip to main content

Bij wie moet ik zijn als ik problemen heb met een zendmast. Deze zendmast ligt ongeveer 900 m van mijn huis op daklocatie en veroorzaakte een E g verbinding op mijn mobiel. Dit probleem heb ik al sinds begin juli dat mijn mobiel geen 4of5g verbinding meer maak thuis en slecht bereik heb, kan niet op internet, netwerk valt weg, bellen en gebeld worden lukt vaak niet of hapert.

16 juli ticket aangemaakt maar kpn lheeft nog steeds geen  oplossing. Afgelopen weekend kwam ik erachter dat het door de zendmast komt. Gisteren kpn gebeld maar de mevrouw aan de telefoon begreep niet zo goed waar ik het over had en zou een melding maken en doorzetten en er zou contact met me worden opgenomen. Moet eerlijk zeggen dat ik niet het vertrouwen heb dat er iemand mij terugbelt hierover.

Het gaat om de zendmast met Site ID 6472 aan de bredenoord, reyeroord IJsselmonde Rotterdam

Nog nooit problemen gehad. Is er iets uitgevoerd waardoor deze mast nu bij mij thuis en in de straat een probleem veroorzaakt? 

Is er nu echt niemand van kpn die hier antwoord op kan geven ipv dat ik het standaard antwoord krijg van de klantenservice dat het wordt doorgegeven aan de afdeling die hiernover gaat en ik maar moet afwachten 


Dat is niet prettig.

Heb je op andere locaties wel goed internet? Dan is het niet onderstaande.

Er is sinds eind mei een storing die vooral iPhone 11, 12 en SE treft. Daardoor is er niet (automatisch) internet buiten de deur. Thuis via Wifi zou internet en via '’bellen via wifi'’ bellen wel goed moeten werken.

Procedure is: je melden bij klantenservice, er wordt een ticket aangemaakt. Vanaf dat moment krijg je vergoeding van je abonnement.

Onderstaande gepost 9 juni.

Het forum is geen chat. Zeker nu in de vakantietijd kan het inderdaad wel een dagje duren voor de eerste reactie. Het kpn team heeft vakantiebezetting. En de vrijwilligers zijn ook voor een deel met vakantie en niet actief.


Als er al een storingsmelding is aangemaakt dan is er weinig wat je nog verder kunt doen. Als er een mast moeten worden gerepareerd kan dat even duren. Je zou ook over kunnen schakelen op Wifi in de tussentijd als alternatief.


Dat klopt PeterG, daar dacht ik in eerste instantie dat het mee te maken had maar blijkt dus een zendmast te zijn die bij mij het probleem veroorzaakt 


Dat klopt PeterG, daar dacht ik in eerste instantie dat het mee te maken had maar blijkt dus een zendmast te zijn die bij mij het probleem veroorzaakt 

Het kan best zijn dat de nieuwe antennen van KPN probleem veroorzaken. Je heb het probleem niet overal, alleen in bepaalde plekken en het wordt steeds meer omdat KPN ook steeds meer antennen vervangt voor het gebruikt 5G 3.5Ghz en uitzetten van 2G

276, Bredenoord, Reyeroord, IJsselmonde, Rotterdam, Zuid-Holland, Nederland, 3079JH, Nederland
  • Postcode 3079JH
  • Site ID 6472
  • Geschiedenis 2024-05-27
  • Aanpassingenpower, kpn-sunset-b1

Dat klopt PeterG, daar dacht ik in eerste instantie dat het mee te maken had maar blijkt dus een zendmast te zijn die bij mij het probleem veroorzaakt 

Het kan best zijn dat de nieuwe antennen van KPN probleem veroorzaken. Je heb het probleem niet overal, alleen in bepaalde plekken en het wordt steeds meer omdat KPN ook steeds meer antennen vervangt voor het gebruikt 5G 3.5Ghz en uitzetten van 2G

276, Bredenoord, Reyeroord, IJsselmonde, Rotterdam, Zuid-Holland, Nederland, 3079JH, Nederland
  • Postcode 3079JH
  • Site ID 6472
  • Geschiedenis 2024-05-27
  • Aanpassingenpower, kpn-sunset-b1

Dat zou best kunnen maar ik heb er nu al een maand last van en begint wel vervelend te worden. Vooral met bellen. Bellen en gebeld worden verbreekt steeds de verbinding en vooral als het om belangrijke gesprekken gaat. 

Wat betekent Aanpassingenpower, kpn-sunset-b1?

 

Nu ook staat mijn netwerk op Edge verbinding met deze zendmast. Rare is als ik er naartoe rij en ik er halverwege ben dan heb ik wel goede verbinding. Deze mast staat in de wijk op 950m van mijn huis. Als ik weer naar huis rij dan zie je weer hoe verder ik van de mast af kom weer Eg verbinding heb. Wat is er dan gebeurd de afgelopen maand waardoor deze mast, de enige kpn mast die zo dichtbij staat hier in de wijk, ineens die problemen geeft met de afstand


Dat klopt PeterG, daar dacht ik in eerste instantie dat het mee te maken had maar blijkt dus een zendmast te zijn die bij mij het probleem veroorzaakt 

Ik zou het in huis niet eens merken als de zendmast, 800 meter van huis, uitvalt. 

Thuis lopen alle verbindingen via wifi. 

Maar ja. De eerste 10 tallen meters buitenshuis zal het dan inderdaad wel slecht zijn. 


Dat klopt PeterG, daar dacht ik in eerste instantie dat het mee te maken had maar blijkt dus een zendmast te zijn die bij mij het probleem veroorzaakt 

Ik zou het in huis niet eens merken als de zendmast, 800 meter van huis, uitvalt. 

Thuis lopen alle verbindingen via wifi. 

Maar ja. De eerste 10 tallen meters buitenshuis zal het dan inderdaad wel slecht zijn. 

De reden dat ik het in huis merk is omdat bellen en gebeld worden een drama is omdat het netwerk constant verbroken wordt. En daardoor hou ik het nu in de gaten wat het doet als ik van de wifi af ga. 


De reden dat ik het in huis merk is omdat bellen en gebeld worden een drama is omdat het netwerk constant verbroken wordt.

Dan gebruik je geen '’bellen via wifi'’. Danwel heb je het niet als voorkeur ingesteld in de bel-app.

Ik had nog verbinding toen een keertje, 's nachts, de mast even uit stond in verband met onderhoud.


De reden dat ik het in huis merk is omdat bellen en gebeld worden een drama is omdat het netwerk constant verbroken wordt.

Dan gebruik je geen '’bellen via wifi'’. Danwel heb je het niet als voorkeur ingesteld in de bel-app.

Ik had nog verbinding toen een keertje, 's nachts, de mast even uit stond in verband met onderhoud.

Dat begrijp ik, het gaat er wel om dat ik gewoon gebruik kan maken van diensten waar ik voor betaal. En dit al te lang duurt. Maar bedankt voor je hulp 


Wat voor een telefoon heb je @B42 ?

Ervaar je alleen problemen bij deze mast of ook elders?


Wat voor een telefoon heb je @B42 ?

Ervaar je alleen problemen bij deze mast of ook elders?

Samsung s20 plus. Alleen deze mast die het probleem veroorzaakt. Als ik er naartoe rij dam krijg je halverwege wel verbinding. Rij ik vanaf het gebouw weer naar huis dan valt het halverwege weer weg. Het lijkt wel alsof het de afstand niet meer haalt


Als het puur die mast is @B42 dan zou ik je toch willen adviseren wanneer je in de gelegenheid bent om te bellen met 0800-0402. Dan kunnen mijn collega's een storingsmelding voor je aanmaken.


Reageer