Skip to main content

Ik heb een tijdelijk tel.nr. gehad naast mijn reguliere tel.nr. van KPN. Ik logeerde nl. tijdelijk op een andere locatie waar geen internet was. Met dit tijdelijke, maandelijks opzegbare abonnement met unlimited data maakte ik gebruik van een mobiele hotspot op dat logeeradres, zodat ik toch gebruik kon maken van internet. Nu ben ik verhuisd en heb ik dit tijdelijke abonnement opgezegd. Ik kwam er tot mijn grote schrik pas achter dat ik met dit tijdelijke (al opgezegde) nummer in de telefoongids met het nieuwe adres en al sta vermeld. Dit wil ik absoluut niet. Ik ben niet voor niets verhuisd, en ik kan helaas niet op details hierover ingaan. Ik kan nu zelf niet mijn vermelding in de telefoongidsen verwijderen via mijnnummervermelding.nl, omdat ik geen code kan ontvangen via dat tijdelijke telefoonnummer omdat ik dit nummer niet meer heb. Ik heb telefonisch een klacht ingediend bij KPN en zij zeiden niets voor mij te kunnen betekenen. Omdat ik toestemming zou hebben gegeven voor vermelding in de telefoongids sta ik daarin vermeld. Ik zou die toestemming nooit hebben gegeven, want mijn reguliere nummer is ook afgeschermd en geheim. Ergens is er iets dus fout gegaan. KPN zegt mij niet te kunnen helpen. Ik sta nu vast en ik wil absoluut niet in de telefoongids e.d. vermeld staan en heb verzocht dit te verwijderen wat dus niet gebeurd. Ik sta machteloos en sta met mijn rug tegen de muur. Alle websites verwijzen naar de telecomprovider om dit aan te passen, te wijzigen of te verwijderen. Het is een GROVE schande dat KPN dit doet, mij niet helpt en hierdoor voel ik mij nu genoodzaakt om stappen te ondernemen naar de Geschillencie., wat geld kost en eventueel een rechtszaak via mijn rechtsbijstand. Waarom werkt KPN niet simpelweg mee. Ik heb inmiddels al een telefonische en schriftelijke klacht ingediend. KPN kan dit toch gewoon verwijderen op mijn verzoek???

 

Heeft iemand tips? Suggesties? Ondervinden meer mensen dit probleem ?

Hoi @MissP, van harte welkom op ons forum!

Wat ontzettend rot dat je in deze situatie terecht gekomen bent. En vooral dat je niet meteen zelf actie kon ondernemen, doordat je adres in de gids staat via het telefoonnummer dat je niet meer hebt. Daardoor zit je in een soort loop waar je niet meer uit komt. Gewoonlijk kan je inderdaad via mijnnummervermelding.nl een code aanvragen en meteen je nummer uit de gids laten halen, wat in deze situatie dus niet op gaat. Goed dat je aan de bel trekt! 

Fijn dat je je gegevens al in je profiel hebt gezet, ik heb ze erbij gepakt. Zodoende zie ik dat je klacht opgepakt is door onze klachtenafdeling en dat mijn collega toevallig vandaag contact met je heeft gehad. Ik ben blij om te zien dat het al in behandeling is en in de juiste handen is. Mijn collega's daar helpen je om het zo snel mogelijk recht te zetten. 


Beste mevrouw, dank u voor uw reactie. Het klopt dat ik inmiddels ben terugggebeld, maar dit verliep niet geheel soepel. Het is stuitend te moeten vernemen dat KPN niet erg gewillig is om te helpen en ik vraag me überhaupt af OF ik nu wel geholpen ga worden. Er werd gelijk aangegeven dat KPN hier niets aan kan doen. Toen ik de zaak nogmaals uitlegde, wou uw collega mij wel helpen, maar de termijn waarbinnen dit gebeurt is uiterst onzeker (dus mijn gegevens blijven onterecht nog even genoteerd staan in de telefoongidsen, wat onacceptabel is!). Het e.e.a. zou eerst intern uitgezocht moeten worden. Deze kwestie kan m.i. met spoed opgelost worden, maar helaas proef ik onwilligheid. Ik kan hier niet mee akkoord gaan. Ik heb aangegeven dat er een redelijke termijn moet worden aangehouden. Ik heb 1 week aangegeven en ik ga dan naar de Geschillencommissie en ik heb een sterke zaak. Ik heb documenten met bewijs dat ik GEEN schriftelijke toestemming heb gegeven om mijn NAW gegevens in de telefoongidsen te vermelden, terwijl KPN ten onrechte beweerde dat dit wel is gegeven en ik heb geen schijn van kans om dit zelf op te lossen, zoals u zegt zit ik in een "loop” omdat ik zelf niet bij mijnnummervermelding.nl kan. Mijn privacy is ernstig geschonden door KPN met alle gevolgen van dien en dat neem ik KPN ook kwalijk. U geeft aan dat de klacht in behandeling is en dat het zo snel mogelijk recht gezet gaat worden. Dat valt nog te bezien gezien het telefoongesprek. Ik heb veel spijt dat ik ooit met KPN in zee ben gegaan. KPN kan nergens bewijzen dat ik ergens toestemming heb gegeven. Deze zaak neem ik zeer hoog op. Ik heb recht op een zeer spoedige verwijdering van mijn gegevens uit de telefoongidsen. 


@MissP Ik vind het heel vervelend dat het zo gelopen is. Als ik zelf iets kon doen om het voor je op te lossen, had ik dat meteen gedaan. Helaas hebben we via het forum die mogelijkheid niet, het is in handen van de juiste afdeling. Ik zie dat er later contact met je opgenomen wordt, ik zie niet veel details maar het lijkt erop dat dat morgen gebeurt. Dat is besproken toen mijn collega je gisteren gesproken heeft, zie ik. Mijn collega's van de klachtenafdeling helpen je verder om het zo snel mogelijk op te lossen.


Dank voor uw reactie. Er is helemaal niets met mij afgesproken dat er morgen met mij contact opgenomen zou worden. Uw collega was heel vaag over de termijn wanneer deze ellende opgelost zou worden. Ik baal hier enorm van en het lijkt mij niet moeilijk om mijn persoonsgegevens te (laten) verwijderen uit alle telefoongidsen. KPN heeft zich schuldig gemaakt aan een mega privacylek, waar ik geen enkele toestemming voor heb gegeven. Zo maar gegevens ergens publiceren mag niet. Ik heb bewijzen dat ik geen schriftelijke toestemming heb gegeven. Het wordt z.s.m. opgelost. Heel fijn. Desalniettemin moet ik er nu maar mee akkoord gaan dat al mijn gegevens gewoon overal gepubliceerd staan, onterecht, onacceptabel en zelfs zonder enige toestemming. Ik heb een hele sterke zaak bij de Geschillencie. en indien nodig bij de rechter. Zo hoog neem ik de zaak op. Ik hoop dat KPN het z.s.m. oplost zodat ik niet die juridische weg hoef in te slaan, maar als het moet moet het. Heb er eigenlijk weinig vertrouwen in dat KPN dit wil oplossen. Dat bleek al op het eerste moment dat ik de Klantenservice belde. Men wil het gewoonweg niet oplossen, terwijl overal op internet staat dat dit via de telecomprovider opgelost moet (en kan)worden. Ik hoop dat KPN iets doet en verbetert aan de bereidwilligheid haar klanten te helpen. 


@MissP De klachtenafdeling is de juiste afdeling. Ze hebben afgelopen vrijdag nog geprobeerd om contact op te nemen maar het kwam niet gelegen zie ik. Zij hebben intussen ook al actie uitgezet om je gegevens uit de gids te halen. Daarom vraag ik je om eventjes geduld te hebben. Het is in de goede handen. Mijn collega's daar houden je op de hoogte, er wordt hard aan gewerkt om het z.s.m. herstellen en je hoort het meteen van ze zo gauw er nieuws is.


Dit is een leugen dat het afgelopen vrijdag niet gelegen zou komen. Ik heb geen oproep gemist, dus dit is gelogen. Ik vind dit echt schandalig. En ik moet maar geduld hebben. Jullie hebben mijn privacy geschonden. Ik ben helaas genoodzaakt om nu een klacht in te dienen bij de Geschillencommissie. Zo moeilijk lijkt het me niet om mijn gegevens te verwijderen uit de telefoongidsen en ik vind dat deze zaak getraineerd wordt. En ik heb nooit toestemming gegeven om mijn gegevens ooit te laten publiceren. KPN zit goed fout. Jammer dat jullie het nu zover laten komen dat ik naar de Geschillencie. moet. Ik dien ook een melding in bij de Authoriteit Persoonsgegevens, vanwege het schenden van mijn privacy.


@MissP Ik vermoed dat het contactmoment inderdaad uitgesteld is en je niet gebeld bent vrijdag, omdat er nog geen nieuws was. De notitie die ik zie staan deed anders vermoeden. Sorry voor de verwarring! Ze verwachten morgen op 25 augustus een update n.a.v. de actie die is uitgezet, om je gegevens uit de gids te halen. Hopelijk is het dan ook meteen geregeld, mijn collega's lichten je daarover in zo gauw er nieuws is. 


Dank voor uw correctie, want dat ik vrijdag gebeld zou zijn, is niet waar. Ik hoop ook dat het deze week geregeld is, want daarna volgen er stappen richting de Geschillencie. en zal ik mijn (inmiddels ingeschakelde)advocaat tot actie laten overgaan. Deze zaak is ernstig. Onterecht iemands privacy schenden is onacceptabel.