Skip to main content

Beste,

 

Wij hebben nu ineens totaal geen bereik meer in huis met onze mobiele telefoons. Ze hebben tijdens onze vakantie werkzaamheden verricht, zie onderstaand bericht.

 

Beste klant, tussen 22-10-2019 en 28-10-2019 vervangen we de zendmasten van het mobiele netwerk in uw buurt. Misschien hebt u daardoor tijdelijk minder of geen bereik in uw buurt. Op kpn.com/netwerkupgrade vindt u tips om toch te kunnen bellen en internetten. Groet, KPN

 

We willen graag dat dit snel wordt opgelost en we weer gewoon bereikbaar zijn in huis!

 

Graag horen we hoe dit opgelost gaat worden.

 

Met vriendelijke groet,

 

Gijs

Hallo @Gijs72, welkom! Heel vervelend, dit! Ik zie dat je gisteren al contact hebt gehad, maar de log van de collega laat alleen zien dat er iets besproken is, maar niet wat precies. Daar ben ik wel even benieuwd naar. Ik zie op dit moment niet meteen een lopende storing, is het alweer opgelost? 


Beste Marcia,

 

Klopt, heb hier gisteren idd telefonisch contact over gehad. Er werd gezegd dat er dan apparatuur stoort (wij hebben niks nieuws gekocht) dus dat het dan apparatuur bij de buren moest zijn.

Het is nog steeds niet opgelost! Blijf het gewoon heel vreemd vinden dat er na onderhoud totaal geen bereik meer is, wij moeten buiten gaan staan om te bellen!! Voor het onderhoud hadden we binnen bereik en waren we bereikbaar nu totaal niet!

 

Ben dus erg benieuwd wat er met het onderhoud gedaan is. Neem aan dat u het zelf ook wel heel erg raar en vreemd vind, toch?

 

Horen graag van u hoe en wat en wat er in onze ogen mis is gegaan met het onderhoud.

 

Mvg,

Gijs


Heel vreemd. Ik maak een ticket aan voor onze technische dienst, zodat mijn collega's kunnen kijken naar wat er aan de hand is. Je wordt hierover geïnformeerd telefonisch of per mail, ik zal erbij zetten dat dat laatste de voorkeur heeft i.v.m. het slechte bereik op dit moment. Het kan zo'n 10 werkdagen duren voordat je hier reactie op krijgt. Ik kan me heel goed voorstellen dat je hier niet op zit te wachten, maar ik wil daarin wel direct eerlijk naar je zijn. Excuses hiervoor! 


Hallo Gijs, ik zie dat er naar aanleiding van mijn klacht een onderzoek gestart is. Heb jij al iets van mijn collega's vernomen en/of is het probleem verholpen?


Beste Marcia,

 

We hebben het volgende sms bericht ontvangen;

Geachte heer Groeneveld, het door u gemelde probleem (geen mobiel bereik) in Hoek van Holland werd veroorzaakt door geplande werkzaamheden aan de zendmast. Deze werkzaamheden zijn inmiddels afgerond en uw problemen zouden hiermee ook weggenomen moeten zijn. Mocht u desondanks nu nog problemen ervaren, dan kunt u dit melden via de klantenservice (1200). Mvg, KPN.

 

Helaas is het bereik nog steeds slecht en missen wij nog steeds oproepen als we binnen zijn. Het WIFI netwerk wordt trouwens ook steeds slechter

 

Dus het probleem is nog steeds niet verholpen.

 

Graag horen wij van jullie.

 

Mvg,

Gijs

 


Ik heb opnieuw een ticket aan laten maken bij onze technische dienst, dus dat zal je toch weer af moeten wachten ben ik bang. Sorry daarvoor. Voor wat betreft je wifi: dat staat los van de problemen met het mobiele netwerk. Misschien is het een idee om de wifi tuner te doorlopen. 


Wifi bellen aanzetten in de telefoon kan wel helpen met bereikbaarheid trouwens, via je eigen wifi wordt er verbonden naar KPN met de telefoon. Geluidskwaliteit is soms net wat minder maar kan een goede oplossing zijn totdat het is opgelost!


Wifi bellen aanzetten in de telefoon kan wel helpen met bereikbaarheid trouwens, via je eigen wifi wordt er verbonden naar KPN met de telefoon. Geluidskwaliteit is soms net wat minder maar kan een goede oplossing zijn totdat het is opgelost!

EenRuud, 

Kan je me kunnen vertellen waar ik het wifi bellen aan moet zetten in mijn telefoon?

Zou wel top zijn als dat, totdat het probleem is opgelost, zou werken!

Graag hoor ik van je.

Gr. Gijs


Wifi bellen aanzetten in de telefoon kan wel helpen met bereikbaarheid trouwens, via je eigen wifi wordt er verbonden naar KPN met de telefoon. Geluidskwaliteit is soms net wat minder maar kan een goede oplossing zijn totdat het is opgelost!

EenRuud, 

Kan je me kunnen vertellen waar ik het wifi bellen aan moet zetten in mijn telefoon?

Zou wel top zijn als dat, totdat het probleem is opgelost, zou werken!

Graag hoor ik van je.

Gr. Gijs

Ligt een beetje aan het toestel waar het staat en of ‘ie geschikt is. Zie ook kpn.com/4gbellen


Beste Marcia,

 

Ik ben gebeld door iemand van de technische dienst, preciese data weet ik niet meer, maar denk 4 weken geleden, maar helaas daarna niks meer vernomen. Helaas is het probleem nog steeds niet opgelost :-(

 

Graag hoor ik hoe en wat en of het probleem nu eindelijk eens opgelost kan worden.

 

Mvg,

Gijs


Ik zie inderdaad staan dat we begin december een aanpassing hebben gehad, waardoor het juist weer beter zou moeten worden. Daarna hebben we ook geen klachten meer ontvangen, behalve van jou. Het is daarom heel lastig om te kijken wat er nu gaande is, daar het eigenlijk allemaal in orde lijkt te zijn. Jullie ervaren zelf nog steeds geen bereik binnenshuis? Hoe zit het buiten? Merk je dat het dan wel beter is?


Beste Marcia,

Binnenhuisis het nog steeds een drama. Ik krijg alleen maar sms berichten met gemiste oproepen. Buitenhuis lijkt het wel beter. 

 

Snap dathet lastig is om er achter te komen wat er aan de hand is. Is er een app om via wifi te bellen thuis? Mijn telefoon is hier niet geschikt voor. Of is er iets anders waardoor het bereik binnenhuis beter kan worden?

 

Mvg,

Gijs


Daar is inderdaad geen app voor. Als je telefoon daar nog niet geschikt voor is, houdt het helaas op. De enige optie die ik zie, is dat je gaat kijken bij andere providers. Helemáál niet het advies dat ik wil geven, maar het is natuurlijk ook niet bepaald handig als je steeds gesprekken mist..