Skip to main content

Beste KPN,

 

Hoe kan het dat er, ondanks dat roaming de gehele reis uitgestaan heeft en mijn mobiele gegevens ook uitgestaan hebben, toch kosten in rekening zijn gebracht voor internet in USA/CAD?

Zowel mijn vrouw als ik hebben dit de gehele tijd uitgehad en toch worden er door KPN kosten in rekening gebracht voor internetverbruikt in het buitenland. Gelukkig zijn de kosten redelijk minimaal, maar deze horen helemaal niet op de factuur te staan.

 

Hoe zit dat? Waarom worden er toch kosten in rekening gebracht?

Hallo @Glastra ,

Heb je een IPhone? ( bij Android weet ik het niet precies…) 

Dan heb je ook instellingen die mobiele data verbruiken als de optie mobiel netwerk uitstaat. Denk dan bv aan notificaties. 
 

Bij mij had ik ook altijd een minimaal verbruik, maar ik heb nu de meeste dingen handmatig uitgezet. 
 

Hoe dan? 
Instellingen 

Mobiele Data 

en dan al die groene schuifjes van die apps uitzetten. 


Hoi @Glastra . Heb je kunnen achterhalen waar het verbruik aan op is gegaan?


@Noordzee : 

Alle notificaties had ik van te voren uitgezet, roaming uit en ook mobiele data. Expres gedaan om geen onverwachte kosten te krijgen.

@Erwin_ :

Geen idee waar deze kosten vandaan kwamen. In ieder geval weet ik zeker dat er geen gebruik is gemaakt van mobiele netwerken. Als KPN dat bij meer mensen doet is dat toch een leuk extraatje uiteindelijk.

 


@Glastra Als we dat zouden doen zou het snel gedaan zijn met KPN.  We mogen natuurlijk niet zomaar kosten in rekening brengen. Dat kan alleen als er verbruik is geweest vanaf jouw telefoon.

Ik wil wel even meekijken. Ik kan in ieder geval de tijdstippen opzoeken waarop er verbruik is geweest.