Skip to main content

na een prettig gesprek een mooi aanbod gekregen voor een abonnement met iPhone, daarbij gezocht naar een toestel dat direct (lees: volgende dag) beschikbaar zou zijn. Helaas bleek die  beschikbaarheid er de volgende dag niet, sterker nog; een week later: : “Helaas is de door u bestelde Apple iPhone 12 Pro 5G 256GB, Silver met bestelnummer 

..niet meer leverbaar. Wij hebben uw bestelling om deze reden geannuleerd” Nog nooit zo geschoffeerd door een serieus bedrijf. Zijn er meer ervaringen, een medewerker ontkent zelfs deze gang van zaken?!

groetjes Remco

Hoi @Kuiperij . Welkom op het forum.

Dit is natuurlijk geen fijne ervaring. Zeker niet als je voorgeschoteld wordt dat het toestel direct leverbaar is. Toch kan het voorkomen dat toestellen niet langer leverbaar zijn. Helaas lijkt dat bij jouw bestelling het geval. Heb je hier nog weer contact over gehad? Wellicht een ander model/kleur?


De 128 en 512 GB lijken nog wel leverbaar. In de webshop staan ze nog.


@Kuiperij Gelukkig is de 256GB variant wel gewoon binnen 1 werkdag leverbaar via andere aanbieders, zoals Belsimpel en Mobiel.nl, bij de laatste kan je ook gebruik maken van de Gratis Nesthub actie bij een Unlimited KPN abonnement.

En zo te zien is het nog goedkoper ook omdat je niet hoeft bij te betalen voor je toestel wat via de KPN webshop wel het geval is en het maandelijks te betalen bedrag is gelijk bij alledrie.


Dankjewel GeSp voor je tip 👍🏻


@Erwin_ het punt is dat ik verwacht te worden geïnformeerd en dat KPN met een oplossing, voorstel voor een alternatief komt. Dat is de teleurstelling. Zo ga ik ook met mijn (trouwe) klanten om. Inmiddels heb ik deze ochtend weer gebeld met een kpn medewerkster die zorgt dat ik wordt terug gebeld door een medewerker die een passend aanbod kan doen, wordt dan wel begin volgende week zucht. Ben benieuwd
.


Even serieus...verwacht je dat nou echt??? Dat was misschien vroeger bij de telefoonwinkel op de hoek maar dat verwacht je toch niet van een webshop??


Dat verwacht ik van een serieuze provider van tv, internet en telefonie
.


Even serieus...verwacht je dat nou echt??? Dat was misschien vroeger bij de telefoonwinkel op de hoek maar dat verwacht je toch niet van een webshop??

Dat lijkt mij wel Joep, het is een aankoop, er mag geen verschil gemaakt worden. Niks mis mee om ook via de verkoper op de hoogte te worden gehouden. Je wil het verkopen of niet.

Blijkbaar wil KPN graag dat het ‘verkocht’ wordt anders stond er wel direct bij dat het product niet voorradig is. Tevens kan een webshop prima automatisch bijhouden hoeveel er op voorraad is.


Ik denk dat @Kuiperij het toestel via de telefoon heeftgekocht. 

 


Ik denk dat @Kuiperij het toestel via de telefoon heeftgekocht. 

 

Er is vast online (mee)gekeken of ‘geshopt’ voor het bellen, tijdens het gesprek. Misschien waren er nog een paar toestellen op voorraad, het is wel zo dat de 12 serie van de iPhones idioot snel weg zijn. Dat heeft natuurlijk ook met de levering vanuit Apple te maken en de pandemie. Wel mag de koper verwachten op de hoogte gehouden te worden en volgens mij gebeurd dat via e-mail. 


Dus als bij de Ah de diepvrieskippen op zijn dan kan ik verwachten dat de bedrijfsleider naar me toe komt, zn excuses aanbied, vervolgens mij een alternatief aanbied of mij voortdurend op de hoogte houd hoe het staat met de gewenste kip. Nou we gaan het zien. Ik ga gewoon naar een andere super en koop daar een kip. Klaar!


Dus als bij de Ah de diepvrieskippen op zijn dan kan ik verwachten dat de bedrijfsleider naar me toe komt, zn excuses aanbied, vervolgens mij een alternatief aanbied of mij voortdurend op de hoogte houd hoe het staat met de gewenste kip. Nou we gaan het zien. Ik ga gewoon naar een andere super en koop daar een kip. Klaar!

Appels met peren vergelijken.
Zo zwart-wit zoals jij het stelt, met voortdurend, is het echt niet. Als een product wordt aangeboden, dan hoort de aanbieder, wat waar ook vandaan komt, er zorg voor te dragen dat het product leverbaar is zoals aangegeven. Is het dat niet, dan een alternatief of geld terug. Of dat nou de winkel om de hoek is, of een webwinkel


O zo ben ik niet joh maar ieder zn ding.  Als ik iets wil kopen ga ik naar een winkel of bestel ik het. Hebben ze het ding niet ga ik naar een ander. 


Denkfout Joep;

als ik met mijn cateringbedrijf al het vlees en groente al jaren bij de AH koopt, weet ik zeker dat hij mij persoonlijk een alternatief gaat bieden voor de ontbrekende diepvrieskip
..


Denkfout Joep;

als ik met mijn cateringbedrijf al het vlees en groente al jaren bij de AH koopt, weet ik zeker dat hij mij persoonlijk een alternatief gaat bieden voor de ontbrekende diepvrieskip
..

Dat zal vast. Omdat u een grote zakelijke klant bent. Een klant waarvan ze er niet zo heel veel hebben.

Maar nu bij KPN is dat anders. U bent hier een particuliere klant, 1 van de vele miljoenen.


Als je een cateringbedrijf hebt koop je niet bij een consumentenwinkel als AH, maar bij een groothandel voor groothandelsprijzen.

 


Dat blijkt dan inderdaad weer; dank voor jullie reacties, wordt gewaardeerd