Skip to main content

Hoi KPN,

ik heb de problemen gehad met de iPhone 11, waarbij er een hele tijd terug een grote terugroepactie is geweest van deze toestellen. Na verschillende belletjes met de klantenservice, gesprekken via het Forum en maanden geen internet hebben en afwachten zijn de iPhones omgeruild voor de IPhone 12.
 

Nu krijg ik doodleuk van de klantenservice te horen dat er weer (ongeveer) hetzelfde probleem is met de iPhone 12. Ik schakel namelijk continu over op KPN Edge en mijn verbinding met bellen is slecht/valt weg.

 

Na het hele gedoe rondom de iPhone 11, snap je toch dat mensen geen zin hebben om dit nóg een keer maanden te moeten doorlopen met de iPhone 12? Ik kan nu vaak niet op internet en slecht bellen. Dat is het hele principe van een bellen en internet abonnement bij jullie. Als jullie de service niet kunnen leveren, wat duidelijk blijkt, laat mensen dan alsjeblieft gewoon bij jullie weg gaan. Maar nee, je abonnement vroegtijdig stoppen zodat je naar een andere partij kan stappen kost je maanden abonnementskosten en een flinke boete.

 

Ik snap dat jullie technische problemen zoals dit niet 1,2,3 opgelost hebben, maar mensen zo laten wachten en vastlaten zitten aan het abonnement die niet levert waar je voor betaalt is echt echt niet oké. Ik kan niet wachten tot mijn abonnement afloopt in november en ik over kan stappen.
 

vriendelijke groet,

Muriel

Hi @Murieljanssen

Ik kan me goed voorstellen dat dit vervelend is. Mag ik van je weten of er al een melding is doorgezet naar onze technische dienst tijdens je contact met onze klantenservice? Dit is namelijk van belang om te kunnen onderzoeken waar het precies aan ligt en zo snel mogelijk met een oplossing te komen. 

Laat het me weten als dat nog niet is gedaan, dan kan ik het alsnog voor je doen. 

Ik hoor graag van je. 


Hoi @Alex van KPN 

De meneer die ik sprak van de klantenservice had het wel over een melding er van maken, maar of dit ook toen gebeurd is durf ik niet te zeggen, het werd alleen even benoemd. 


Hoi @Alex van KPN 

De meneer die ik sprak van de klantenservice had het wel over een melding er van maken, maar of dit ook toen gebeurd is durf ik niet te zeggen, het werd alleen even benoemd. 

Ik zie dat het wel goed is doorgezet, je hoeft zelf niets meer te doen. Even geduld dus. 


Ik heb hetzelfde probleem met bellen en 4/5 G internet met iPhone 11. Totaal geen service sinds 27 juni 2024, dus ook niet soms of een beetje. Het vervelende was dat ik toen onderweg was en een week in Italië doorbracht zonder dat ik gebeld kon worden en buitenshuis niet kon internetten. Alle stappen al doorlopen: telefoon aan en uit, netwerkverbindingen herstellen, roaming staat aan, dekking is er. Simkaart werkt wel in iPhone 10 die ik nog had liggen. Ik wil graag mijn telefoon omruilen voor een iPhone 12 (als dat tenminste wel werkt, want de medewerker in de KPN-winkel in Gouda vertelde mij dat het probleem zich daarbij ook voordeed), want dit is onacceptabel. In de KPN-winkel word ik afgescheept met de mededeling dat het aan Apple ligt.


is er ondertussen al meer bekend, mijn vrouw haar iphone 12 mini heeft geen internet op haar iphone alleen maar E verbinding.

ik neem aan dat KPN onderhand er toch wel iets mee doet!


is er ondertussen al meer bekend, mijn vrouw haar iphone 12 mini heeft geen internet op haar iphone alleen maar E verbinding.

ik neem aan dat KPN onderhand er toch wel iets mee doet!

Ze zijn er nog steeds mee bezig, maar hebben nog steeds geen echte uitleg en/of oplossing gegeven.

Doordat het zo lang duurt wordt er wel veel gespeculeerd. Ook KPN medewerkers laten soms iets los, maar of dat waar is... geen idee.

Zo zegt de een dat het om zo een 8000 klachten gaat. De ander zegt dat er volgende week een interne update wordt besproken. Een ander zegt weer dat er helemaal niks aan gedaan gaat worden. Niemand hier weet wat waar of niet waar is, helaas.


Inmiddels is duidelijk geworden dat KPN hier inderdaad niets aan kan doen. De antenne van het toestel is overleden en reparatie is te duur voor de leeftijd (5 jaar).


Inmiddels is duidelijk geworden dat KPN hier inderdaad niets aan kan doen. De antenne van het toestel is overleden en reparatie is te duur voor de leeftijd (5 jaar).

Ben je hiervoor naar de Apple Store geweest en weet je dat echt zeker? Als dat zo is ben je al de vierde hier op het forum.

Erg verdacht dat deze antennes/modems het op hetzelfde moment begeven.


En dan zou een andere provider ook geen bereik moeten geven ;)


Mijn zus heeft een iPhone 11 en ook kpn en heeft hetzelfde probleem!! 


Hier het zelfde probleem met de iPhone 12pro en de iPhone 11pro

heek vervelend!


Ik heb een telefonisch consult met Apple gehad, conclusie: hardware probleem. Advies: afspraak Coolblue winkel Rotterdam voor analyse. Daar geweest en technicus heeft conclusie “antenne defect” getrokken.


Ik heb een telefonisch consult met Apple gehad, conclusie: hardware probleem. Advies: afspraak Coolblue winkel Rotterdam voor analyse. Daar geweest en technicus heeft conclusie “antenne defect” getrokken.

Je bent dan nummer 4 die aangeeft dat het een hardware probleem is. Merkwaardig probleem, zo te zien enkel bij mensen die in mei/juni op het KPN netwerk zaten.


Zojuist verneem ik van de klantenservice dat klanten vanaf deze week (week 31) gebeld gaan worden met het aanbod om een Iphone 13 te ontvangen, en dat dit ook geldt voor klanten die hun Iphone 11 niet bij KPN aangeschaft hebben. Daarnaast worden alle abonnementsgelden vergoed. Zij las mij een interne memo voor die verstuurd is aan alle klantenservicemedewerkers. Strekking:

  • storing is complex en nog niet opgelost.
  • ter compensatie krijgen klanten die melding hebben gemaakt van de problemen ter compensatie een Iphone 13.

Beste moderatoren, is het een idee dat jullie hier ook over informeren? Er zitten veel mensen te wachten op informatie.

 

Ik heb een telefonisch consult met Apple gehad, conclusie: hardware probleem. Advies: afspraak Coolblue winkel Rotterdam voor analyse. Daar geweest en technicus heeft conclusie “antenne defect” getrokken.

En Dick, het feit dat jij hardware problemen hebt wil niet zeggen dat dit voor elke Iphone geldt. Er zijn wel degelijk problemen met de Iphone 11 en het KPN netwerk. Zie ook diverse berichten in de media. 


Zojuist verneem ik van de klantenservice dat klanten vanaf deze week (week 31) gebeld gaan worden met het aanbod om een Iphone 13 te ontvangen, en dat dit ook geldt voor klanten die hun Iphone 11 niet bij KPN aangeschaft hebben. Daarnaast worden alle abonnementsgelden vergoed. Zij las mij een interne memo voor die verstuurd is aan alle klantenservicemedewerkers. Strekking:

  • storing is complex en nog niet opgelost.
  • ter compensatie krijgen klanten die melding hebben gemaakt van de problemen ter compensatie een Iphone 13.

Beste moderatoren, is het een idee dat jullie hier ook over informeren? Er zitten veel mensen te wachten op informatie.

 

Ik heb een telefonisch consult met Apple gehad, conclusie: hardware probleem. Advies: afspraak Coolblue winkel Rotterdam voor analyse. Daar geweest en technicus heeft conclusie “antenne defect” getrokken.

En Dick, het feit dat jij hardware problemen hebt wil niet zeggen dat dit voor elke Iphone geldt. Er zijn wel degelijk problemen met de Iphone 11 en het KPN netwerk. Zie ook diverse berichten in de media. 

Dat zou een goede oplossing zijn. Na twee maanden gooien ze de handdoek in de ring. Was waarschijnlijk goedkoper voor ze geweest om deze oplossing al na twee weken aan te bieden.


Als dat de oplossing is dan is dat een nette oplossing. Blijft raar dat het alleen bij kpn te doen is. 


Ik heb zojuist met mijn zus gebeld, vanaf het moment dat ze de grens over is gegaan zijn er nul problemen. Het ligt dus echt aan kpn, onbegrijpelijk dat dit niet gevonden kan worden. 
mijn nichtje heeft een nieuwe iPhone gekocht voor dit probleem. 
Ik wilde voor mijn vrouw ook al een nieuwe aanschaffen, aangezien dit erg vervelend is. 


Heb zelf ook problemen dat mijn 12pro max telkens omschakelt naar Edge sins 1,5 - 2 weken. Heel irritant. Mijn werktelefoon ( SE2 ) heeft geen problemen. Deze maar op hotspot zetten en gaan. 
( nog) geen kontakt gehad met klantenservice of technische dienst. 


Zojuist verneem ik van de klantenservice dat klanten vanaf deze week (week 31) gebeld gaan worden met het aanbod om een Iphone 13 te ontvangen, en dat dit ook geldt voor klanten die hun Iphone 11 niet bij KPN aangeschaft hebben. Daarnaast worden alle abonnementsgelden vergoed. Zij las mij een interne memo voor die verstuurd is aan alle klantenservicemedewerkers. Strekking:

  • storing is complex en nog niet opgelost.
  • ter compensatie krijgen klanten die melding hebben gemaakt van de problemen ter compensatie een Iphone 13.

Beste moderatoren, is het een idee dat jullie hier ook over informeren? Er zitten veel mensen te wachten op informatie.

 

Ik heb een telefonisch consult met Apple gehad, conclusie: hardware probleem. Advies: afspraak Coolblue winkel Rotterdam voor analyse. Daar geweest en technicus heeft conclusie “antenne defect” getrokken.

En Dick, het feit dat jij hardware problemen hebt wil niet zeggen dat dit voor elke Iphone geldt. Er zijn wel degelijk problemen met de Iphone 11 en het KPN netwerk. Zie ook diverse berichten in de media. 

Dat zou een goede oplossing zijn. Na twee maanden gooien ze de handdoek in de ring. Was waarschijnlijk goedkoper voor ze geweest om deze oplossing al na twee weken aan te bieden.

Ik heb dezelfde klacht en ben ondertussen door kpn gebeld. Dat mijn telefoon wordt nageken wanneer deze niet gerepareerd kan worden ik een nieuwe telefoon zal krijgen. 
Alleen moet ik mijn telefoon opsturen en krijg geen tijdelijke vervanger. Ik ben al een telefoon kwijtgeraakt door postnl, heb niet ziveel vertrouwen in het versturen van de telefoon. Heb gebeld of ik het langs kan brengen maar dat mag niet moet perse verstuurd worden.

 

Hoi KPN,

ik heb de problemen gehad met de iPhone 11, waarbij er een hele tijd terug een grote terugroepactie is geweest van deze toestellen. Na verschillende belletjes met de klantenservice, gesprekken via het Forum en maanden geen internet hebben en afwachten zijn de iPhones omgeruild voor de IPhone 12.
 

Nu krijg ik doodleuk van de klantenservice te horen dat er weer (ongeveer) hetzelfde probleem is met de iPhone 12. Ik schakel namelijk continu over op KPN Edge en mijn verbinding met bellen is slecht/valt weg.

 

Na het hele gedoe rondom de iPhone 11, snap je toch dat mensen geen zin hebben om dit nóg een keer maanden te moeten doorlopen met de iPhone 12? Ik kan nu vaak niet op internet en slecht bellen. Dat is het hele principe van een bellen en internet abonnement bij jullie. Als jullie de service niet kunnen leveren, wat duidelijk blijkt, laat mensen dan alsjeblieft gewoon bij jullie weg gaan. Maar nee, je abonnement vroegtijdig stoppen zodat je naar een andere partij kan stappen kost je maanden abonnementskosten en een flinke boete.

 

Ik snap dat jullie technische problemen zoals dit niet 1,2,3 opgelost hebben, maar mensen zo laten wachten en vastlaten zitten aan het abonnement die niet levert waar je voor betaalt is echt echt niet oké. Ik kan niet wachten tot mijn abonnement afloopt in november en ik over kan stappen.
 

vriendelijke groet,

Muriel

 


Het probleem is opgelost met een software update van Apple. Dankjewel Appel 🍏 


Het probleem is opgelost met een software update van Apple. Dankjewel Appel 🍏 

Om welke iOS update gaat dit dan? Mijn iphone 11 lijkt namelijk niet meer terug te vallen naar E maar heeft nu mét 4G géén internetverbinding 


Zojuist verneem ik van de klantenservice dat klanten vanaf deze week (week 31) gebeld gaan worden met het aanbod om een Iphone 13 te ontvangen, en dat dit ook geldt voor klanten die hun Iphone 11 niet bij KPN aangeschaft hebben. Daarnaast worden alle abonnementsgelden vergoed. Zij las mij een interne memo voor die verstuurd is aan alle klantenservicemedewerkers. Strekking:

  • storing is complex en nog niet opgelost.
  • ter compensatie krijgen klanten die melding hebben gemaakt van de problemen ter compensatie een Iphone 13.

Beste moderatoren, is het een idee dat jullie hier ook over informeren? Er zitten veel mensen te wachten op informatie.

 

Ik heb een telefonisch consult met Apple gehad, conclusie: hardware probleem. Advies: afspraak Coolblue winkel Rotterdam voor analyse. Daar geweest en technicus heeft conclusie “antenne defect” getrokken.

En Dick, het feit dat jij hardware problemen hebt wil niet zeggen dat dit voor elke Iphone geldt. Er zijn wel degelijk problemen met de Iphone 11 en het KPN netwerk. Zie ook diverse berichten in de media. 

Dat zou een goede oplossing zijn. Na twee maanden gooien ze de handdoek in de ring. Was waarschijnlijk goedkoper voor ze geweest om deze oplossing al na twee weken aan te bieden.

Ik heb dezelfde klacht en ben ondertussen door kpn gebeld. Dat mijn telefoon wordt nageken wanneer deze niet gerepareerd kan worden ik een nieuwe telefoon zal krijgen. 
Alleen moet ik mijn telefoon opsturen en krijg geen tijdelijke vervanger. Ik ben al een telefoon kwijtgeraakt door postnl, heb niet ziveel vertrouwen in het versturen van de telefoon. Heb gebeld of ik het langs kan brengen maar dat mag niet moet perse verstuurd worden.

 

Dit is bij mij ook gebeurd, ik zou het gewoon doen hoor. Bij mij kwam er een rapport uitrollen van Reconext dat mijn iPhone 11 geen defecten of gebreken had. Het is allemaal omslachtig, maar dit moeten ze eerst weten voordat ze jou een iPhone 13 gaan geven.

Kan je niet een oude telefoon van iemand lenen? Het duurt iets van een week (soms sneller als je geluk hebt met postNL). Helaas bieden ze geen andere optie, maar je staat nu bovenaan de lijst, dat is al bijzonder.


Het probleem is opgelost met een software update van Apple. Dankjewel Appel 🍏 

Om welke iOS update gaat dit dan? Mijn iphone 11 lijkt namelijk niet meer terug te vallen naar E maar heeft nu mét 4G géén internetverbinding 

Ik heb een iPhone 12 mini met 5G en ik heb de update van Apple geïnstalleerd die je in een bericht van kpn hebt gekregen 

 


Proactieve communicatie vanuit KPN is ronduit slecht. De klant moet zijn weg maar vinden en app, chatbot, service desk helpen niet mee - voelt eerder als de boot afhouden en klant afschepen in hoop dat ze het beu worden en maanden geen/slechte service accepteren. Dit kan echt niet meer en m.i. tijd voor (collectieve) juridische stappen en media-aandacht die op gang komt aan te slingeren. Jammer dat het moet, maar anders wordt je klaarblijkelijk niet serieus genomen.


Is het overigens niet vreemd dat gedupeerde klanten elkaar moeten informeren en KPN zich stil houdt? En als je niet klaagt dan is er klaarblijkelijk geen probleem (vraag me af hoeveel klanten ook last hebben en niet weten hoe ze moeten klagen en dus niet geholpen worden terwijl KPN weet dat er veel meer gedupeerden zijn). Klantgericht, afspraak/contract nakomen en zorgplicht?


Reageer