Mijn zoon heeft een iPhone 11. De dataverbinding valt continue weg en nu hoorde ik dat dit een bekend probleem is i.c.m. KPN. Is er een manier om dit te fixen?
De beste manier is de klantenservice bellen voor een melding naar de technische dienst (ticket). Daarna heel veel geduld hebben; kan zo 3-4 maanden duren, voordat je iets hoort.
De beste manier is de klantenservice bellen voor een melding naar de technische dienst (ticket). Daarna heel veel geduld hebben; kan zo 3-4 maanden duren, voordat je iets hoort.
Thanks; zijn er al mensen die daadwerkelijk een (blijvend) werkende oplossing hebben? Hoe ziet die oplossing eruit?
Voor de iPhone 11 is er al wel een oplossing. Je dient - nadat de technische dienst je gecontacteerd heeft - de instructies uit de mail die volgt op te volgen. Je stuurt je toestel namelijk op naar een reparatiedienst, die gaat kijken of het aan de antenne of het modem ligt (vrijwel nooit; ofwel bewezen KPN probleem). Indien je toestel geen defect heeft, krijg je een iPhone 13 als vervanger van KPN. Maar dit ligt zoals ik begrijp een beetje op z'n gat, gezien de reparatiedienst het nu zo druk heeft en de iPhone 13 zo massaal uitgegeven is door KPN, dat ze op het moment het toestel niet kunnen uitleveren. (maw: KPN kan ze niet goedkoop genoeg krijgen)
Voor de iPhone 11 is er al wel een oplossing. Je dient - nadat de technische dienst je gecontacteerd heeft - de instructies uit de mail die volgt op te volgen. Je stuurt je toestel namelijk op naar een reparatiedienst, die gaat kijken of het aan de antenne of het modem ligt (vrijwel nooit; ofwel bewezen KPN probleem). Indien je toestel geen defect heeft, krijg je een iPhone 13 als vervanger van KPN. Maar dit ligt zoals ik begrijp een beetje op z'n gat, gezien de reparatiedienst het nu zo druk heeft en de iPhone 13 zo massaal uitgegeven is door KPN, dat ze op het moment het toestel niet kunnen uitleveren. (maw: KPN kan ze niet goedkoop genoeg krijgen)
Dit is inmiddels niet de actuele situatie weet ik uit ervaring.
En voor mij vallen nu ook wat puzzelstukjes op zijn plaats.
Ik (Simyo gebruiker) kamp met exact hetzelfde probleem. Ik moest mijn telefoon opsturen naar Simyo. Volgens Simyo is dat geheel afgescheiden van KPN maar als je bij Simyo op reparatie klinkt wordt je gewoon doorverwezen naar de KPN reparatiedesk dus dat is gewoon kwats.
Vandaag kreeg ik bericht dat ze mijn telefoon ongerepareerd terug sturen. Nu ik lees dat de Iphone 13 voorraad op is begrijp ik wel waarom.
Denk dus heel goed na voor je je telefoon opstuurt.
Dit is inmiddels niet de actuele situatie weet ik uit ervaring.
En voor mij vallen nu ook wat puzzelstukjes op zijn plaats.
Ik (Simyo gebruiker) kamp met exact hetzelfde probleem. Ik moest mijn telefoon opsturen naar Simyo. Volgens Simyo is dat geheel afgescheiden van KPN maar als je bij Simyo op reparatie klinkt wordt je gewoon doorverwezen naar de KPN reparatiedesk dus dat is gewoon kwats.
Vandaag kreeg ik bericht dat ze mijn telefoon ongerepareerd terug sturen. Nu ik lees dat de Iphone 13 voorraad op is begrijp ik wel waarom.
Denk dus heel goed na voor je je telefoon opstuurt.
Weet je het zeker? Wij hebben zowel bij Simyo als KPN een abonnement en beiden hadden we een iPhone 11. Bij Simyo kreeg ik een vager bericht dan bij KPN (bij Simyo werd enkel 1 IMEI nummer genoteerd, bij KPN twee IMEI nummers). Maar in beide gevallen zeiden ze ‘geen defecten geconstateerd’ en in beide gevallen kregen we gewoon een iPhone 13.
Bij Simyo vonden we het ook spannend, maar het is toch goed gekomen. Ik zal het pakketje even afwachten als ik jou was. Als je de PostNL app hebt krijg je een melding dat er binnenkort een pakketje wordt bezorgd. Als deze ongeveer 460 gram is, dan kan je er bijna vanuit gaan dat je een nieuwe krijgt. De iPhone 11, zonder Apple verpakking, was namelijk veel lichter.
Oke. Ja ik wordt al zo lang door Simyo voor de gek gehouden dat ik ze wantrouw als een malle.
In het reparatierapport stond idd maar 1 imei-nr (mijn eigen nr) het nieuw imei-nr was leeg.
Ben benieuwd wat er gaat komen.
Is hier eigenlijk al aandacht voor gekomen bij de vanzelfsprekende platformen zoals TROS Radar e.d.? KPN komt hier gewoon zwaar tekort in hun basisfunctionaliteit: het robuust aabieden van mobiele data.
Zowel RTL als Radar hebben online een artikel geplaatst. Maar verder is er (nog) geen aandacht aan besteedt in de uitzending op TV. Wellicht als we met z'n allen bij Radar aankloppen.
Oke. Ja ik wordt al zo lang door Simyo voor de gek gehouden dat ik ze wantrouw als een malle.
In het reparatierapport stond idd maar 1 imei-nr (mijn eigen nr) het nieuw imei-nr was leeg.
Ben benieuwd wat er gaat komen.
Gewoon mijn eigen telefoon ongerepareerd retour gekregen.
Simyo reageert nergens op (net zoals KPN zo te lezen).
Geen idee wat nu, heb rechtsbijstand maar ingeschakeld maar die zullen ook weinig kunnen betekenen schat ik zo in.
Dan ben je mooi belazerd. Ook geen reparatierapport gehad, waarin staat wat er kapot is?
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.