Skip to main content

Mijn  TomTom kan geen verbinding maken met het traffic center . Nu heb ik gehoord dat ik bij het mobiele datanetwerk internet moet vervangen  naar portalmmm.nl. Dit heb ik gedaan en het werkt inderdaad alleen nu werkt mijn telefoon verbinding met de carkit in de auto niet meer. Als ik  in de auto gebeld wordt en ik neem op hoor ik niets.

Hi en welkom ​@Andremaarssen! We denken hier in onze community graag met je mee.

Ik weet niet tot hoe ver in de details ik je zelf kan helpen met de TomTom of de carkit, maar ik doe graag een poging. Opvallend dat na wijzigen van je internetinstellingen de carkit niet goed meer werkt. Hoe had je die instelling eerst staan? En werkt gewoon bellen wel?

Controleer voor de zekerheid je instellingen in je toestel even met onze Toestelhulp. Dan weet je zeker dat alles goed staat, dat kan een enorm verschil maken.

de instellingen staan wel goed. Om gebruik te maken van de TomTom trafic centre moet ik bij het mobiele data APN internet veranderen in portalmmm.nl en als ik dat doe dan heeft de telefoon wel gewoon contact met de carkit als ik gebeld word kan ik ook gewoon opnemen via de carkit maar ik hoor niets en degene die mij belt hoort ook niets.

@Andremaarssen Ons advies vanuit KPN is om de APN ‘internet’ te gebruiken. Vandaar mijn tip hierboven om, al is het voor de zekerheid, de instellingen te checken met onze Toestelhulp. Verder kan ik weinig voor je doen zonder antwoord op de overige vragen.

Je kunt daarnaast ook onderzoeken of er ondersteuning is voor problemen bij de verbinding met je carcit, bij de betreffende leverancier.

Ik was van mening dat het probleem lag bij het omzetten van internet naar portalmmm.nl bij het mobieledatanetwerk omdat dit tergijkertijd gebeurden. Maar nu ben ik er achtergekomen dat bij de instellingen van de carkit van de Renault trafic het geluidsniveau van hands free bellen op 0 was gezet. Dit heeft de carkit zonder mede weten van mij zelf gedaan. Probleem opgelost.

bedankt voor het mee denken.

Reageer