Skip to main content
Hallo,



14-9-2018 heb ik een zorgeloos premium abonnement aangeschaft inclusief een Iphone XS(Heb deze in Pre-order besteld).

Nu heb ik sinds enkele maanden dagelijks problemen met slecht netwerk (mobiel/wifi) het is erg langzaam en vaak heb ik alleen maar 3g met enkele streepjes.

de telefoon is nadat dit probleem is begonnen 1x gevallen en er zit een kleine deuk in de rand van het scherm, echter zit dit op de bezel van het scherm en is dit niet storend en is dit ook geen reden om actie te ondernemen op deze klacht.



zie hieronder, zoals bekend zit de antenne van een iphone in de bovenkant van het toestel en zit de deuk in de onderkant.







Wat ik zelf hieral aan heb gedaan:


  • Ik heb met het fieldtest menu meerdere plekken een meting gedaan en kom elke keer op rond de -110 RSRP uit, wat overeenkomt met 1 of 2 streepjes verbinding.
  • Simkaart in andere telefoon gedaan(dan werkt hij wel).
  • Simkaart van andere provider erin gedaan(dan werkt het evengoed niet).
  • Nieuwe simkaart aangevraagd, deze ontvang ik morgen, maar dit zou volgens u geen verschil zijn.

Volgens uw website heb ik 2 jaar garantie op een toestel (https://www.kpn.com/service/mobiel/schade-diefstal/schade.htm#/schade) dus daarom wil ik dan ook graag dat dit fatsoenlijk opgelost wordt en ik een nieuw toestel krijg hiervoor.



Ik ben inmiddels enkele jaren klant, samen met mijn ouders en familie en we willen dit graag wel blijven, echter word ik op dit moment niet voldoende geholpen om mijn probleem op te lossen.

Aangezien gezegt wordt dat ik naar een shop moet gaan en daar de telefoon moet laten nakijken, echter gaat het scherm wel een probleem geven en kan u dit daarom niet onder garantie behandelen.

Dit is in mijn ogen dan ook onzin, want dit is niet mijn probleem.



Ik wil graag tot een oplossing in deze komen. Graag verwijs ik u naar artikel 7:21 BW waarin mijn recht als consument wordt geduid. Ik wil daarom KPN in de gelegenheid stellen om de telefoon te repareren (uiteraard onder behoud van garantie). Indien reparatie niet mogelijk is ga ik echter niet akkoord met een refurbished toestel maar alleen met een nieuw toestel. Dit conform hetgeen in het bovengenoemde artikel wordt gesteld. Daarnaast wijs ik u graag op jurisprudentie met betrekking tot een vergelijkbare casus. Dit betreft een uitspraak van de Rechtbank Amsterdam, datum uitspraak 18-04-2017, datum publicatie 21-04-2017, zaaknummer 4708463 CV EPL 15-36253, rechtspraak.nl AR2017/2104. (https://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBAMS:2017:2519)



Ik ga over 23-6 op vakantie, dus ik hoop dat we tot een oplossing kunnen komen.





Hoor graag op korte termijn wat u voor me kan doen.





Alvast dank,



Mvg Jordy
Zojuist de nieuwe simkaart ontvangen,

heb nu evengoed weer 3g




Zojuist de nieuwe simkaart ontvangen,

heb nu evengoed weer 3g


Maar waarom heb je geen 4G+.


Jou XS heeft aan de onderzijde een tweede antenne, dit is te herkennen aan het onderste antennelijntje en aan de niet symmetrische speakergaatjes aan de onderzijde. Kan maar zo zijn dat die door de val ook een tik heeft gekregen.



En mijn Fieldtest scherm zit ook rond hetzelfde met 4G,...




Hah @jordyc, welkom op het KPN forum. Super balen dat je toestel geen 4G(+) internet verbinding krijgt. We helpen je graag bij het vinden van een goede oplossing. Zo te zien heb je zelf al het een en ander geprobeerd. Simkaart heeft wel 4G-internet in een ander toestel. En ook van een andere provider in jouw iPhone XS heeft geen 4G-ontvangst.

Dan is het aardig veilig om te concluderen dat er iets fout gaat met de (hardware) van je toestel.



Eén tikje kan al voldoende zijn om jouw toestel te ontregelen. Dat is zuur! Je kunt je mobiele telefoon ter reparatie aanbieden in de kpn winkel bij jou in de buurt. Dit is niet altijd kosteloos. Wanneer het mankement het gevolg is van de schade die je aan je toestel hebt brengen we de kosten in rekening. Als je een KPN toestelverzekering hebt afgesloten gelden er andere voorwaarden. Dan zijn de reparatie of vervangingskosten gedekt, maar betaal je een eenmalige eigen risico. Je kunt in MijnKPN zien of je verzekerd bent.



Heb je zo voldoende informatie jordy? Mocht je nog vragen hebben, stel ze hier gerust. We helpen je graag 🙂

Reageer