Skip to main content

Ik kwam er laatst acher dat ik al vanaf 2015 de volle bak betaal aan abonnement kosten. Toen de tijd een abbo afgesloten met verhoogde kosten voor een nieuw toestel. Na uren met de klantenservice bellen naar een formulier gestuurd waar ik als antwoord kreeg dat ik korting heb gehad op mijn toestel?!?! Ik betaal 60 euro in de maand voor een toestel dat waarschijnlijk 3 dubbel is afbetaald. Na meerdere keren uitleggen wat het probleem is achtergelaten met een zure nasmaak over de klantenservice van kpn. Het gaat om een aanzienlijk bedrag waardoor het wss zo moeilijk mogelijk word gemaakt zodat je opgeeft. Nou bestaan er gelukkig wet regelgeving waardoor dit moet worden recht gezet dus vandaar hier mijn laatste poging om dit op een normalen manier te laten aflopen. Ik zal het euvel nog een keer uitleggen zodat er niet weer een misverstand komt. 2015 abonnement van 2 jaar afgelegd en die is op dezelfde kosten blijven doorlopen ik verwacht dat dit bedrag wat teveel is aanbetaald ook word vergoed. Na jaren klant te zijn bij kpn ben ik nog nooit zo in de steek gelaten door de klantenservice en twijfel er zeer aan om over te stappen al ben ik tevreden met de rest van kpn service.

Hallo @Hessel v ,

Duidelijk is dat dit geen sjiek beleid is van KPN. 

Er is maar één manier om er vanaf te komen. Dat is met jouw mobiele abonnement over te stappen naar het huidige KPN Hussel. Desnoods via een sim-only abonnement. dus zonder het kopen van een nieuw toestel. 

Als je overstapt naar KPN Hussel, dan krijg je alsnog de teveel betaalde toestelkosten terug van KPN.  Je kunt eventueel zelfs kiezen voor een maandelijks opzegbaar abonnement (tegen een toeslag), maar dat is alleen maar interessant als je niet lang klant meer wilt zijn van KPN. 

 


Hallo @Noordzee

Bedankt voor je reactie, nou heb ik hierover wel wat vragen. Als ik dit omzet online kan ik er dan vanuit gaan dat het bedrag automatisch word terug gestort? Is dit iets wat ik extra moet aangeven? Het is mij vrij duidelijk dat jullie klantenservice hiermee niet mee gaat helpen. Is dit misschien iets waarmee ik het best naar één van de kpn vestigingen kan gaan?


Ja klopt @Hessel v ,

Niets gaat automatisch, dus ik zou dat zeker niet online regelen. 

Ik zou in jouw situatie zelf ook langsgaan bij één van de KPN-winkels die open zijn. Maak wel van tevoren een afspraak. (klik op groene letters hieronder.) 

  • Een beperkt aantal winkels is op afspraak geopend als servicepunt. Vanaf 15 december t/m 9 februari is een beperkt aantal KPN winkels verspreid door Nederland open. Voor onder meer reparaties en hulp bij storingen. In alle winkels volgen we de richtlijnen van het RIVM. Ook dragen zowel het winkelpersoneel als de winkelbezoekers een mondkapje. Bekijk in het winkeloverzicht welke winkels geopend zijn. maak een bezoekafspraak.


Hi @Hessel v, welkom hier. 

Ik vermoed dat jij door bent verwezen naar het verkeerde formulier, dit dienen wij voor je op te lossen. Wacht dus nog heel even met verlengen, behalve als je dit natuurlijk wenst te doen. 

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 
 


Nieuw beleid @Alex_P ?

In eerdere topics moest er verlengd worden. Daar zijn nog hele discussies met wjb over terug te vinden, die het daar toen (terecht!) niet mee eens was. 


Ik heb dat even gemist, volgens mij heeft wjb gelijk dat je niet verplicht bent om te verlengen. Het dient handmatig aangepast te worden naar een simonly abonnement dat maandelijks opzegbaar is door een achterliggende afdeling. 



Ik kan dat topic zo snel niet vinden, maar wel een aantal andere topics. 


 


Ik ben langs geweest in de kpn vestiging in alkmaar waar ik als eerst te horen kreeg dat ze niks voor mij konden doen omdat ze vanwege corona alleen een servicepunt zijn. Behoorlijk pissig dat ik van links naar rechts word gestuurd zonder enige oplossing onderweg. Ik heb daar een officiële klacht ingediend en er is uiteindelijk een ander formulier ingevuld waar iemand van de kpn naar gaat inkijken. Ik vermoed dat dat een van de formulier waar @Alex_P verwijst. Er word binnen een aantal werkdagen contact opgenomen dus zal dat even afwacht. Bedankt bieden voor de reacties als ik niet verder kom zal ik bericht geven.


Fijn dat ze je uiteindelijk toch hebben geholpen in de KPN-winkel met de eerste stap. :thumbsup_tone4:      Ik ben benieuwd hoe het verder afloopt. Mocht je tijd hebben, lees dan die drie topics uit twee berichten hierboven is door. Dan zie je een paar soortgelijke situaties terug.  


@Hessel v, wil je mij hier ook even laten weten hoe dit afloopt? 


Er word binnen een aantal werkdagen contact opgenomen dus zal dat even afwacht. Bedankt bieden voor de reacties als ik niet verder kom zal ik bericht geven.

@Hessel v 

Is er al contact met jou opgenomen? 


Nog steeds geen contact gehad, ik hoop dat ze vandaag of morgen toch wel even contact nemen want dit begint wel een beetje lang te duren zo...


@Hessel v 

Hoe is het verder gegaan? 

 

 


Er word binnen een aantal werkdagen contact opgenomen dus zal dat even afwacht. Bedankt bieden voor de reacties als ik niet verder kom zal ik bericht geven.

@Hessel v 

Is er al contact met jou opgenomen? 

 


Er werd mijn verteld na de klacht ingediend te hebben dat er naar gekeken zou worden en contact werd opgenomen wat iets langer zou kunnen duren vanwegen corona, nou zijn we een goeie 2 weken verder zonder enig bericht vanuit kpn. Vind dit wel een beetje dubieus worden eigenlijk... @Alex_P ik heb mijn gegevens ingevuld misschien dat jij hier kan zien wat er fout gaat of waarom dit zo belachelijk lang aan het duren is, is het niet compleet laat maar horen wat er nog bij moet. Het schijnt namelijk dat dit de enige plek is waarop kpn normaal met hun klanten communiceert. Bvd


Het duurt nu zelfs al 18 dagen, dat is ruim langer dan enkele dagen. Mogelijk kan AlexP de boel versnellen….


Gebruik je dat oude abonnement inmiddels met een moderne smartphone (voor 4G)?

Dan zal je nog geen 4G hebben maar hooguit 3G, dat stopt per eind december. 

Een nieuw Hussel abonnement EN een nieuw simkaart is dan noodzakelijk om nog mobiel internet (via 4G of 5G dus) te kunnen gebruiken.


Natuurlijk. Ik zie hier dat de wel is aangevraagd. Nog even voor mijn duidelijkheid; klopt het dat het contract op de naam van iemand anders staat? Als ik het goed begrijp een familielid? 
Ik heb het in ieder geval nu bij de juiste mensen neergelegd, ik vraag het bovenstaande mocht ik nog om een extra uitleg worden gevraagd. 


Dat klopt het abonnement is op mijn zus der naam afgesloten. We hebben het al een keer proberen over te zetten maar toen bleek dat mijn legitimatiebewijs was verlopen, er werd ons verteld eerst dit probleem te verwerken voordat we het alsnog overzetten omdat anders niet juist zou verlopen. Dus word er nu contact met ons opgenomen, zoja waneer kan ik dit verwachten. Iig bedankt dat je het de juiste richting heb gestuurd!


Ik zie dat ze een doorlooptijd hebben van ongeveer 5 werkdagen, als ik dat aanhoud dan zou het ergens deze week moeten gebeuren. 


. Dus word er nu contact met ons opgenomen, zoja waneer kan ik dit verwachten. Iig bedankt dat je het de juiste richting heb gestuurd!

@Hessel v 

We zijn weer een week verder. Hoe is de status nu? Is het inmiddels opgelost? 


Ik was er hoopvol op dat @Alex_P zei dat het bij de juiste mensen werd neergelegd, maar helaas en eigenlijk niet verrassend nog steeds geen contact gehad... is het nog in behandeling ? Misschien  dat @Alex_P hier wat van kan inzien.


Ik zie inderdaad ook wederom geen actie. Dan ga ik de verantwoordelijke van die afdeling aanspreken, er moet hier in ieder geval een reactie op komen. Ik moet je helaas nog even om geduld vragen.


Alleen een reactie schiet ik niet mee op ik wil dat dit nou een keer word rechtgezet. De tijd dat ik zit te wachten betaal ik gewoon vrolijk door.... laat me iig weten als er meer bekend is.


Nou, nu! Als het goed is ben je zojuist benaderd door iemand over het bedrag dat retour moet. Klopt dit?Â