Skip to main content

Kan sinds enkele dagen een specifiek nummer niet meer bellen. heb het nummer niet geblokkeerd. Andersom ook niet. Heb ook anoniem gebeld. Betreft het vaste nummer van een tandartspraktijk, een week geleden kon ik dit nummer nog wel bellen. Heb niets aan mijn telefoon veranderd, geen nieuwe updates. Graag hulp

Hi ​@Tara S., wat gek dat je één specifiek telefoonnummer ineens niet kunt bereiken.

Gebeurt dit als je het probeert vanaf je mobiele telefoon of vanaf een vast nummer? Wat hoor je of wat gebeurt er als je het nummer probeert te bellen? Een open deur waarschijnlijk, maar toch voor de zekerheid: andere nummers kan je wel bereiken? Als je het test vanaf een ander toestel, van een familielid bijvoorbeeld, is het nummer dan gewoon bereikbaar?

Voor snellere hulp kan je ook een terugbelafspraak maken. Op die manier belt een collega van mij je terug wanneer het je uit komt, en helpt je verder. 

Als je al een oplossing gevonden hebt, dan lees ik het natuurlijk ook graag!

In zo’n geval is het interessant om te bekijken of het nummer onlangs van aanbieder is veranderd, hier op te zoeken : https://www.acm.nl/nl/telefoonnummers-zoeken

Hallo ​@Tara S. ,

Als je heel zeker weet dat die persoon jou niet per ongeluk heeft geblokkeerd voor binnenkomende telefoontjes………. 

Dan heb ik hieronder nog iets dat bij iemand anders de oplossing bleek : 

Ga naar instelling, dan verbindingen daarna mobiele netwerken en dan bellen via 4g (of 5g) uitzetten en netwerkmodus op automatische verbinding zetten en dan werkt het weer.  

Hallo ​@Tara S. ,

Als je heel zeker weet dat die persoon jou niet per ongeluk heeft geblokkeerd voor binnenkomende telefoontjes………. 

Dan heb ik hieronder nog iets dat bij iemand anders de oplossing bleek : 

Ga naar instelling, dan verbindingen daarna mobiele netwerken en dan bellen via 4g (of 5g) uitzetten en netwerkmodus op automatische verbinding zetten en dan werkt het weer.  

​@Tara S. 

Is het zo gelukt? 

Dank voor de tips, of dit de juiste oplossing was weet ik niet 100% zeker, maar de volgende dag kon ineens kan ik dit nummer weer bellen. Dus voor nu: probleem opgelost.

Reageer