Skip to main content

Hoi, nu AT&T haar 2G/3G netwerk heeft afgesloten en T-Mobile dit binnenkort doet, lijkt het er op dat mijn Pixel 4A niet kan bellen of gebeld worden mocht ik naar de VS gaan. KPN ondersteunt deze telefoon niet, of Google ondersteund KPN niet, hoe het ook is, ik kan niet VoLTE of VoWiFi gebruiken in Nederland en dus ook niet in het buitenland. Als ik het goed begrijp werkt alleen 4G data nog in de VS. Dat is op zich al vervelend. 

 

Weten jullie of noodnummers eventueel wel kunnen worden gebeld? Moet je dan als klant nog iets bijzonders doen?

Hi @internetthought, allereerst over noodnummer: heb dit even nagevraagd en ik kan je nu vertellen dat 911 ALTIJD gebeld kan worden, ook al zou er geen simkaart in je toestel zitten. Dit is gelukkig dus hetzelfde geregeld als met 112 hier in Nederland 😊

Wat betreft je Pixel 4A; over dit toestel is in het verleden veel contact geweest tussen KPN en Google. Destijds (september 2021) is aangegeven dat Google nog niet wist of ze VoLTE zouden implementeren bij de 4A. Van de Pixel 6 weet ik zeker dat VoLTE en VoWifi werken, maar aangezien wij de Pixel toestellen zelf niet in ons assortiment  hebben kunnen we niet nagaan of de 4/4A/5 hier nu ook over beschikken. 

Puur voor de zekerheid: zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het naast je persoons- en adresgegevens ook het mobiele nummer waar het om gaat noteren, dit kan in het opmerkingenveld onderaan. Dan kijk ik even na of VoLTE vanaf onze kan wel actief staat bij jouw nummer. Mocht Google de 4A hebben voorzien van een update waardoor VoLTE wel mogelijk is, dan zou het jammer zijn als we dit niet even controleren!


En heb je wel een simkaart die 4G ondersteund? 

Bij Belsimpel zie ik dat de Pixel 4 wel 4G ondersteunt voor internet maar dat VoLTE erin niet is ondersteund. 

Volgens de site van T-mobile ondersteunt de Pixel 4 VoLTE. Het kan zijn dat Google nou net niet de specs van KPN-VoLTE erin heeft waardoor het via KPN niet werkt. Maar in de V.S. (google is Amerikaans) dan zeker wel werkt.

Hoe het is voor de 4a krijg ik nog niet achterhaald.

Indien geen VoLTE gaat bellen met dat toestel dan dus alleen via 2G danwel 3G. Als beide niet beschikbaar zijn op de plek waar je bent dan kun je er niet mee bellen. OOK 911 KAN DAN NIET GEBELD WORDEN.