Skip to main content

Hallo,

 

ik zou graag mijn mobiele telefoon door kunnen schakelen met mijn vaste lijn op het werk (in Duitsland) omdat hier binnen het gebouw bijna geen bereik is met mobiele telefoons. Ik verwacht een paar telefonische consulten van artsen uit een Nederlands ziekenhuis, die blijkbaar liever geen 0049-Nummer willen bellen en alsmaar op het 06-nummer bellen. Daarom wilde ik eigenlijk mijn mobiele doorschakelen naar de vaste lijn en dan het gsm in de auto laten liggen (buiten het gebouw heb ik namelijk wel bereik). ik heb alle trucjes voor 4G en 2/3G geprobeerd, maar het werkt keer op keer niet…

Doe ik iets verkeerd of is deze optie er gewoonweg niet?

Alvast bedankt & Groeten,

Sandra

 

Hallo Sandra, welkom op het forum.:sunflower:

Bij KPN is het alleen mogelijk om het nummer naar een ander Nederlands nummer door te schakelen (vast / mobiel).

En verder: als je mobiel überhaupt staat doorgeschakeld kan ie zelfs uit. Hij hoeft dan geen bereik te hebben. En ook niet in de auto te blijven liggen. De doorschakeling is namelijk op netwerkniveau.

Artsen bellen doorgaans met vaste nummers van instellingen. Die instellingen hebben internationaal nog al eens geblokkeerd i.v.m. de kosten.


Hoi Peter,

dankjewel voor het snelle antwoord, ik vreesde dit al. Maar ja, niks aan te doen - dan maar een dagje van thuis uit werken…

Groeten,

Sandra