Skip to main content

Hallo

ik kan niet meer bellen 

met mijn oude simkaart want ze vragen 4 verschilden tekens en een letter

en de nieuwe simkaart weet niet hoe die moet instellen 

nu kan ik helemaal niks meer 

Hoi @Slaats, welkom op het forum! Ik heb je 06-nummer even uit de titel gehaald vanwege de privacy. Wat is er precies aan de hand? Je hebt een nieuwe simkaart gekregen? Is dat omdat je van een andere provider bent overgegaan naar KPN? Of heb je al een KPN abonnement en heb je een vervangende simkaart aangevraagd en ontvangen?

De snelste manier om hier hulp bij te krijgen is om even te bellen met 0800-0402. Of door een chat te starten via de servicepagina. Je kiest daar een onderwerp en subonderwerp, als het met de online hulp dan niet lukt, kies de contactoptie onderaan.

Als je het graag via het forum wilt regelen, beantwoord dan mijn vragen en vul je forumprofiel verder in. Wel komen we hier dan pas morgen op terug.


Ik weet niet welke tekens en welke letter moet gebruiken 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 


Ik zit niet bij andere provider zit gewoon bij kpn

maar weet niet welke 4 tekens en letter moet gebruiken 


Wachtwoord in voeren bevat ten minste 4 tekens waaronder ten minste 1 letter 

want wil heel graag in mijn mobiel in komen 

hoe kan ík de simkaart opheffing de nieuwe 

want ík ben heel boos

want wil de nummer behouden die nu hebt 

de (...) die wil ík niet kwijt raken 

want zit gewoon bij kpn met mobiel 

alleen losse toestel mobie Samsung A 21

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

*Admin: gegevens verborgen i.v.m. privacy


Als het je oude sim is de (jouw bekende) pincode intoetsen.

Als het een nieuwe sim is dan is de pin nog 0000.


Zie je andere topic.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Daar heb ik geen donder aan

wat voor wacht woord moet ik in vullen 

met 4 bevat minste tekens en 1 letter die moet gebruiken 

om weer in mijn mobiel te komen en weer gebruiken 

ik heb me mobiel hard nodig 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Als het nieuw en ongebruikt is 4 x 0 (nul) zoals PeterG al aangegeven had.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Waarom 3 topics erover maken?

 

Je vraag is al beantwoord overigens.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


De standaardpincode van je simkaart is 0000.

Heb je de al pincode aangepast en ben je hem daarna kwijtgeraakt? Vul dan een verkeerde pincode in totdat je toestel om een pukcode vraagt. De pukcode staat op de kaart waar je de simkaart hebt uitgedrukt :slight_smile: Als je de pukcode invult, vraagt je toestel om een nieuwe pincode, die je helemaal zelf mag verzinnen.


Hallo

aciveren van simkaart lukt niet 

en heb mijn mobiel echt nodig 


Hallo @Slaats 

 

Hier staan de stappen die je moet volgen om je simkaart te activeren: https://www.kpn.com/service/mobiel/simkaart/activeren.htm


Maar van de Sim-kaart moet je laaste acht cijfers in typen dan om activeren 


Ik weet niet waar je precies zit in de procedure?

Zit je hier: https://www.kpn.com/service/mobiel/simkaart/activeren/simkaart-activeren.htm

Zoals ik het lees moet je alleen de 8 cijfers invullen, die rood omcirkelt op het kaartje zelf staan zijn dezelfde als op de simkaart.


Ik snap een klein beetje 

maar op de kaartje die in de mobiel ga staat een nummer extra bij

moet je acht cijfers invullen dan 

dat snap ik even niet veder is het wel duidelijk 

of moest ik eerst activeren voor het mobiel in ging 


Ik kan niet activeren met mijn nul zes nummer 

Ben heel teleurgesteld 


Bovenste veld vul je het 06 nummer in en in het onderste veld de cijfers van je simkaart.

Wat krijg je dan voor melding als je op Verstuur klikt?


Hallo @Slaats ,

Je kunt het kaartje gewoon in jouw mobiel stoppen. Je hoeft niet eerst het kaartje te activeren. 

De acht cijfers zijn jouw pukcode. Als ergens om jouw pukcode wordt gevraagd, dan heb je die pukcode nodig.  

Als je 3 keer een onjuiste pincode hebt ingetoetst, wordt namelijk je toestel geblokkeerd. Je hebt dan een pukcode nodig om je toestel te ontgrendelen. Je ziet de pukcode direct in MijnKPN.

 


Hallo 

Ze vragen niet om puk code

Om simkaart nummer 


Nee


Welke acht van  de simkaart nummer moet je pakken of de laaste acht want ze vragen geen puk code hoor 

*Verplaatst naar eigen topic


@Slaats de1e 8


Wil de simkaart met mijn 06***********activeren want wil graag mijn nummer behouden en heb een abonnement van jullie met de telefoon nummer die nu in beeeld staan 

En de simkaart nummer is************* dus kom ik nu niet meer uit hoe dit moet doen als je een beperking heb


Hoi @Slaats, welkom op het forum! Ik wil je vragen niet steeds nieuwe topics voor dezelfde vragen aan te maken. Je kunt dit gewoon hier in dit topic houden. Ik heb je vier topics nu samengevoegd.

Daarnaast heb ik je privégegevens verplaatst naar je profiel.


@Slaats ik heb ook meteen even meegekeken in het systeem op basis van de gegevens die je net stuurde.
Wanneer er meerdere simkaarten aan worden gevraagd is altijd alleen de laatste te activeren. Met iedere aanvraag vervalt namelijk de vorige.

De laatste aanvraag is van gisteren, deze zal vandaag of begin volgende week binnen moeten zijn.
Helaas kunnen we de kaarten van je eerdere aanvragen niet meer activeren.

Zodra je de nieuwe kaart ontvangt kun je die activeren met het simkaartnummer dat daarbij vermeld staat.
Je kunt dit eventueel ook in een winkel regelen als dat bij jou in de buurt kan. Gezien Corona zul je daarvoor van te voren wel een afspraak moeten maken op www.kpn.com/winkels.