Skip to main content

Goede dag, heb laatst een (kopotte/ overreden) Samsung telefoon gevonden met KPN simkaartje en 128 gb geheugenkaartje. kan iemand achterhalen van wie deze kapotte telefoon is?

 

Hoi @Ms78, wat super dat je dit meldt! Ik kan het achterhalen. Zou je in je forumprofiel het simkaartnummer van het simkaartje uit het toestel willen zetten? Die kan onder persoonlijke opmerkingen. Zou je ook jouw contactgegevens in je profiel willen zetten? Dan kan ik de eigenaar bericht sturen dat het toestel/de simkaart gevonden is en diegene de contact met je op laten nemen. 🙂 Als je hier een seintje geeft wanneer je je profiel hebt ingevuld kan ik aan de slag! 


Ga ik morgen gelijk even doen 


Dag Sanne. Als het goed is, staat het er in. Mocht dit het geval zijn. Kun je dit dan even bevestigen? 


Bedankt! Ik heb gezocht op het simkaartnummer, maar kan helaas geen abonnement vinden. Een simkaartnummer bestaat uit 8, 13 of 19 cijfers, dus indien er 8 cijfers op het simkaartje staan zou je dan willen kijken of alle cijfers kloppen die je in je profiel hebt gezet? 


Ga ik doen. Heb nu vakantie. Dus moet even kijken of dat ik nog op mijn werk kom deze week. Ik laat het je weten. Misschien fiets ik nog wel even lang komende dagen 


Hallo @Ms78 als je die simkaart in je eigen telefoon doet en je belt met die simkaart naar je huisnummer bijvoorbeeld, zie je waarschijnlijk het nummer staan.

Via onderstaande website kun je zien bij welke provider dat nummer hoort en kun je met die provider contact opnemen.

Kun je niet bellen met dat nummer, dan is de kaart al geblokkeerd en hoef je verder geen actie te ondernemen.

https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/nummers-doorzoeken/resultaat?query=0302097978&bestemming=&status=&reeks=&relatie=&datum=&nrvrij=0&nrnummerstatus=Toegekend&nrnummervan=030-2090000&nrnummertm=030-2099999&nrbestemming=geografische%20nummers&portering=1

In de rubriek ZOEKTERM links vul je het betreffende nummer in en je weet wie de provider is.


Zou de eigenaar van de telefoon zo onverstandig zijn om geen pincode op de sim te zetten 😁 ?


Gaat mij meer om de geheugen kaart die erin zit. Deze bevat misschien wel

fotos die de eigenaar graag terug wil. 
 

Ga er verder niet te veel mee aan de gang. Heb daar geen tijd voor. Mocht iemand zich geroepen voelen om dit wel Doen? Dan mag deze de telefoon komen ophalen. 
provider is kpn maar deze kunnen niks doen. Dit heb ik al nagevraagd. 


Ik kan me voorstellen dat als ik mijn toestel kwijt zou raken ik maar wat blij zou zijn als iemand die vond en dit meldde. Ik heb er ook een geheugenkaart in zitten en al maak ik van de belangrijke zaken een back-up online, er staan toch wat dingen op die ik niet graag kwijt zou raken. Super dus dat je er al mee bezig bent gegaan. 🙂

Vakantie is vakantie, dus als je het na je vakantie oppakt is het ook prima! We kunnen in dit geval alleen op het simkaartnummer het abonnement opzoeken, dus ik wacht je update af. Wil je hier een seintje geven als je het hebt gecontroleerd? Voor nu een fijne vakantie gewenst! 


Heb nogmaals het nr gecontroleerd en het simkaart nr klopt. Dus weet niet wat ik nu nog verder kan doen? 
kan ook niet kijken wat er op de externe chipje staat aangezien ik een iPhone heb. 
 


Hallo @Ms78 die geheugenkaart past in iedere computer, misschien niet de Apple, en kun je zien wat er op staat.

 


Is van kpn. Deze heb ik al gecontact. Maar deze kunnen er ook niks mee. Zeggen ze 


Is van kpn. Deze heb ik al gecontact. Maar deze kunnen er ook niks mee. Zeggen ze 

Hallo @Ms78 zag ik later ook en heb mijn reactie aangepast, zie mijn vernieuwde reactie s.v.p.

 


Het betreft een mini Sim kaartje. Deze gaat volgens mij niet in mijn laptop? En bedenk me net, wat schiet ik er mee op als ik de foto’s kan inzien? 


Het betreft een mini Sim kaartje. Deze gaat volgens mij niet in mijn laptop? En bedenk me net, wat schiet ik er mee op als ik de foto’s kan inzien? 

Hallo @Ms78 ik dat dat je de externe geheugenkaart bedoelde, want met de inhjoud daarvan is de eigenaar/eigenaresse misschien ook te achterhalen.

 


Ja bedoel ook het extra geheugen kaartje. Dit betreft een 128gb kaartje. Maar denk niet dat deze in mijn laptop past. Maar zal eens kijken 


Hallo @Ms78 de meeste nieuwe geheugenkaartjes zitten als los kaartje in een SD-geheugenkaarthouder, dus als je een kleine aansluiting op je computer hebt, gebruik je het kleine kaartje, heb je nog de grotere aansluiting, gebruik je de kaart kaart in de grotere houder.

Zie voorbeeld:

Micro SD kaart 16GB + gratis SD Adapter - Endoscoopcamera.nl


Denk niet dat ik die heb. Maar zal eens kijken 


Erg gek dat de simkaart niet in mijn systeem te vinden is. Wellicht heeft de eigenaar/eigenaresse al een nieuwe sim aangevraagd en kan ik diegene daarom niet meer vinden. Als het simkaartje niet in je toestel past kun je er ook mee langs de KPN winkel, mocht je nog een keer de stad ingaan in je vakantie. Mijn collega's daar hebben vast een testtoestel waar ze de sim in kunnen plaatsen en anders kun je hem sowieso bij hen inleveren en kunnen zij nog wat uitzoekwerk verrichten. 🙂