Voor onze zoon hebben wij een kinderhorloge met GPS tracker met app SEtracker gekocht bij (ALI). Hiervoor ben ik bij de KPN winkel in Eindhoven geweest en de verkopers adviseerde de kids sim abonnement te nemen. Deze sim kaart dient voor dit horloge echter nog omgezet te worden van 4G naar 2G. Kunnen jullie mij hierbij helpen? Of moet ik weer terug naar de KPN winkel? Zie op jullie forum dat jullie medewerker al eerder andere klanten hierbij geholpen heeft door APN- instellingen te wijzigen ofzo. Kunnen jullie mij hier ook aub bij helpen. Alvast bedankt voor de moeite!
Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacyÂ
Hoi
Dat gezegd hebbende stoppen we ook met 2G:Â
Â
Sorry ik vind het een beetje raar. Ik heb mijn eigen sim in die watch gestopt het werkt wel alleen kids sim wordt niet herkend op de watch het heeft te maken met de instelling van APN daar zal ik graag iets meer willen weten hoe ik die moeten instellen.
HalloÂ
Â
Als het wel werkt met jouw KPN simkaart heeft het niets te maken met de APN instelling, die veranderd daar niet door.
Heb je de pincode wel uitgezet op die kids simkaart? Op zo'n tracker kan je die niet invoeren.
En wat Thomas al noemt, een 06 nummer mag van de ACM niet alleen voor data gebruikt worden, een kids simkaart is ook duurder dan een data simkaart à € 5 per maand als je toch al een KPN internet abonnement hebt en ook zonder KPN internet abonnement is het € 1 minder.
Â
Kan je die kids simkaart nog annuleren?
Dan kan je dat beter doen en er dan een data simkaart instoppen, zie voor zo'n simkaart de pagina https://www.kpn.com/shop/mobiel/mobiel-internet
IK heb die kids sim kaart met 06 2 weken geleden aangeschaft ik denkt dat niet meer kunt annuleren. Het werd nooit aan me verteld dat kids sim 06 van ACM niet mag gebruiken, maar alleen voor data. Kids sim heb ik op jullie website besteld daar staat niks er over van ACM dat alleen data moet gebruiken. Kids watch is ook bedoeld om kunnen bellen op 06 niet alleen maar voor data verkeer.
Als het horloge gebruik maakt van 2G, moet ik je echt teleurstellen. Want de ondersteuning voor 2G wordt de komende periode beëindigd. Op 1 december 2025 is het bij KPN echt over en uit voor deze decennia oude techniek. Andere providers zijn er ook al mee gestopt, of zullen dit doen op korte termijn.
Nee kids watch ondersteund 4g netwerk. De volgende bandbreedte wordt ook ondersteund 850,900,1800,1900. WCDMA/GSM B1B2 B5 B8 / B2 B3 B5 B8 FDD-LTE B1 B3 B5 B8 B7 B20 mijn vraag waarom herkend dit kids sim card niet als ik erin doet. Bij instelling onder mobiele netwerk / toegangspunten onder APN moet ik netwerk provide instellen ik weet niet welke ik die moet kiezen en hoe er moet instellen.
In een watch waarmee je kan bellen mag je gewoon een 06 nummer gebruiken.
Werkt die kids sim wel in een mobiel?
Je kan de APN gegevens via deze toestelhulp vinden (stappen 9 - 16), dat het in de toestelhulp om een mobiel gaat maakt verder niet uit, de APN is hetzelfde: https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen/?page=blackphone-blackphone-4g/internet/handmatig-instellen/p5_d4392_t145
Ja kids sim werkt normaal in mijn mobiel die herkend meteen 4g. Sorry misschien was ik niet duidelijk geweest in mijn problemen ik bedoelde eigenlijk niet 2g tracker. Ik had wel gezegd dat ik via Ali kinder watch heeft gekocht via topic gelezen dat jullie de klanten hebben geholpen met de problemen instelling van APN. Ik wil alvast bedanken voor het na sturen van informatie hoe je APN kunt instellen.
Is het gelukt met de stappen die GeSp noemt
Bedankt voor je reactie.
De kids watch heb ik terug gestuurd het werkt niet naar behoren alle instelling uit geprobeerd.Â
Ah dat is toch jammer. Bedankt voor je terugkoppeling in ieder geval!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.